Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že Mezinárodní automobilová federace mohla být při stanovování aerodynamických pravidel pro sezónu 2021 Formule 1 ještě přísnější. Letošní monoposty generují velké množství přítlaku, což je náročné pro neměnící se konstrukce pneumatik.
Kvůli potížím s pneumatikami byla v pravidlech pro rok 2021 provedena řada změn, jež by měly přispět ke snížení přítlaku kolem 10 %. Pirelli sice již loni vyvinulo nové konstrukce pro letošní sezónu, ty však týmy hloupě zamítly a italský výrobce tak musel veškerý svůj výzkum zahodit. A kvůli zmrazení pravidel své produkty nemůže měnit ani před příštím ročníkem.
Horner nyní poukazuje na to, že FIA mohla přistoupit k větší redukci v aerodynamice, jelikož týmy rychle navyšují přítlak na svých vozech: "Myslím, že to je trochu složité. Podle mě týmy dostanou zpět veškerý přítlak, který bude odebrán," potvrzuje úspěšný vývoj, jež probíhá u nového vozu Red Bullu RB17.
"Možná se toho mohlo udělat více vzhledem k pokroku v F1. Pokud totiž vzbuzuje obavy o zatížení pneumatik, pak by tomu měla být věnována větší pozornost. Ale když něco měníte, pak to samozřejmě vyvolává náklady. Jakákoliv změna totiž vede ke změnám, takže to je o nalezení vyrovnanosti," poznamenává Horner.
FIA podle šéfa Alfy Romeo Frederica Vasseura přistoupila k značné redukci: "Samozřejmě to bude mít velký dopad na přítlak. Nechci hovořit o bodech, ale bude to obrovské. A pro pneumatiky je to zřejmě nezbytné. Podle mě jde o správný tah ze strany FIA."
Jenže týmy si s tím brzy poradí a rychle naleznou to, co se jim pravidla v oblasti aerodynamiky snaží vzít, jak přiznává i šéf AlphyTauri Franz Tost: "Právě tyto nové předpisy studujeme a samozřejmě přijdeme o spoustu přítlaku."
"Vzhledem k rychlosti vývoje v F1 by mě ale nepřekvapilo, pokud bychom na začátku příštího roku nebo o něco později dosahovali stejné úrovně přítlaku," dodává 64letý Rakušan. Dojde proto v příštím roce k dalším dramatickým situacím kvůli pneumatikám?
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.