Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že Mezinárodní automobilová federace mohla být při stanovování aerodynamických pravidel pro sezónu 2021 Formule 1 ještě přísnější. Letošní monoposty generují velké množství přítlaku, což je náročné pro neměnící se konstrukce pneumatik.
Kvůli potížím s pneumatikami byla v pravidlech pro rok 2021 provedena řada změn, jež by měly přispět ke snížení přítlaku kolem 10 %. Pirelli sice již loni vyvinulo nové konstrukce pro letošní sezónu, ty však týmy hloupě zamítly a italský výrobce tak musel veškerý svůj výzkum zahodit. A kvůli zmrazení pravidel své produkty nemůže měnit ani před příštím ročníkem.
Horner nyní poukazuje na to, že FIA mohla přistoupit k větší redukci v aerodynamice, jelikož týmy rychle navyšují přítlak na svých vozech: "Myslím, že to je trochu složité. Podle mě týmy dostanou zpět veškerý přítlak, který bude odebrán," potvrzuje úspěšný vývoj, jež probíhá u nového vozu Red Bullu RB17.
"Možná se toho mohlo udělat více vzhledem k pokroku v F1. Pokud totiž vzbuzuje obavy o zatížení pneumatik, pak by tomu měla být věnována větší pozornost. Ale když něco měníte, pak to samozřejmě vyvolává náklady. Jakákoliv změna totiž vede ke změnám, takže to je o nalezení vyrovnanosti," poznamenává Horner.
FIA podle šéfa Alfy Romeo Frederica Vasseura přistoupila k značné redukci: "Samozřejmě to bude mít velký dopad na přítlak. Nechci hovořit o bodech, ale bude to obrovské. A pro pneumatiky je to zřejmě nezbytné. Podle mě jde o správný tah ze strany FIA."
Jenže týmy si s tím brzy poradí a rychle naleznou to, co se jim pravidla v oblasti aerodynamiky snaží vzít, jak přiznává i šéf AlphyTauri Franz Tost: "Právě tyto nové předpisy studujeme a samozřejmě přijdeme o spoustu přítlaku."
"Vzhledem k rychlosti vývoje v F1 by mě ale nepřekvapilo, pokud bychom na začátku příštího roku nebo o něco později dosahovali stejné úrovně přítlaku," dodává 64letý Rakušan. Dojde proto v příštím roce k dalším dramatickým situacím kvůli pneumatikám?
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.