SILVERSTONE - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE A STRATEGIE PRO ZÁVOD; Jakých časů dosahovali piloti v kvalifikaci na Výroční 70. velkou cenu v jednotlivých sektorech okruhu a kdo byl nejrychlejší na rovinkách? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro závod?
Nejrychlejší sektoryBottas předvedl v Q3 o 63 tisícin rychlejší kolo a znemožnil Hamiltonovi vyrovnat rekord Michaela Schumachera v počtu 8 vítězství v kvalifikaci. Fin zajel lépe pouze prostřední sektor, ve zbylých dvou dominoval Hamilton, to mu přesto stačilo na 13. pole-position kariéry. Mercedes po 67. obsadil v F1 první řadu.
No one could touch Valtteri Bottas in quali 💪🚀@pirellisport #F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/NJWvg6aayy
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Překvapením je třetí příčka navrátilce Hülkenberga, jenž svému týmovému kolegovi nadělil 0,346 s. Němec na sebe upoutal pozornost a zřejmě mu na stole přistane nějaké nabídka k návratu do F1 v příští sezóně. Verstappen s Red Bullem skončil až za ním, bude však mít na startu jako jediný výhodu tvrdých pneumatik; pátá příčka připadla lepšícímu se Renaultu Ricciarda, jehož týmový kolega Ocon skončil poprvé v kariéře mimo první desítku.
Maximální rychlostiNa rovinkách dosahovali nejvyšších rychlostí piloti AlphaTauri s Hondou, Hamilton ale s Mercedesem ztrácel (kvůli vyššímu zvolenému přítlaku) jen 0,5 km/h. Ricciardo s Renaultem zaostával o 1,3 km/h, Ferrari momentálně s nejslabší pohonnou jednotkou 2,6 km/h.
Strategie a pneumatikyPo minulém víkendu a defektech v důsledku příliš dlouhých stintů, kdy se týmy nedrželi doporučení Pirelli, se dnes nejspíše dočkáme dvouzastávkových strategií - oproti minulému týdnu se také jede na měkčích směsích (C2 - C4).
Nejlépe pro Výroční 70. velkou cenu vychází dvouzastávková strategie měkká - měkká - středně-tvrdá s přezutím po 15. a 37. kolech. Skoro stejně rychlá je strategie měkká - středně-tvrdá - středně-tvrdá s kratším úvodním stintem.
Měkká směs (C4) je o 0,6 s/kolo rychlejší než středně-tvrdá, ta má zase o 0,7 s/kolo navrch nad tvrdou, která má ale nejnižší opotřebení a degradaci. Maká směs i přes její počáteční rychlostní výhodu není pro závod moc vhodná.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.