SILVERSTONE - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE A STRATEGIE PRO ZÁVOD; Jakých časů dosahovali piloti v kvalifikaci na Výroční 70. velkou cenu v jednotlivých sektorech okruhu a kdo byl nejrychlejší na rovinkách? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro závod?
Nejrychlejší sektoryBottas předvedl v Q3 o 63 tisícin rychlejší kolo a znemožnil Hamiltonovi vyrovnat rekord Michaela Schumachera v počtu 8 vítězství v kvalifikaci. Fin zajel lépe pouze prostřední sektor, ve zbylých dvou dominoval Hamilton, to mu přesto stačilo na 13. pole-position kariéry. Mercedes po 67. obsadil v F1 první řadu.
No one could touch Valtteri Bottas in quali 💪🚀@pirellisport #F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/NJWvg6aayy
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Překvapením je třetí příčka navrátilce Hülkenberga, jenž svému týmovému kolegovi nadělil 0,346 s. Němec na sebe upoutal pozornost a zřejmě mu na stole přistane nějaké nabídka k návratu do F1 v příští sezóně. Verstappen s Red Bullem skončil až za ním, bude však mít na startu jako jediný výhodu tvrdých pneumatik; pátá příčka připadla lepšícímu se Renaultu Ricciarda, jehož týmový kolega Ocon skončil poprvé v kariéře mimo první desítku.
Maximální rychlostiNa rovinkách dosahovali nejvyšších rychlostí piloti AlphaTauri s Hondou, Hamilton ale s Mercedesem ztrácel (kvůli vyššímu zvolenému přítlaku) jen 0,5 km/h. Ricciardo s Renaultem zaostával o 1,3 km/h, Ferrari momentálně s nejslabší pohonnou jednotkou 2,6 km/h.
Strategie a pneumatikyPo minulém víkendu a defektech v důsledku příliš dlouhých stintů, kdy se týmy nedrželi doporučení Pirelli, se dnes nejspíše dočkáme dvouzastávkových strategií - oproti minulému týdnu se také jede na měkčích směsích (C2 - C4).
Nejlépe pro Výroční 70. velkou cenu vychází dvouzastávková strategie měkká - měkká - středně-tvrdá s přezutím po 15. a 37. kolech. Skoro stejně rychlá je strategie měkká - středně-tvrdá - středně-tvrdá s kratším úvodním stintem.
Měkká směs (C4) je o 0,6 s/kolo rychlejší než středně-tvrdá, ta má zase o 0,7 s/kolo navrch nad tvrdou, která má ale nejnižší opotřebení a degradaci. Maká směs i přes její počáteční rychlostní výhodu není pro závod moc vhodná.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.