Bottas předčil Hamiltona pouze v 1 sektoru, Honda nejrychlejší na rovinkách. Strategie pro závod?

Pierre Gasly s vozem AlphaTauri AT01 v Silverstone
Pierre Gasly s vozem AlphaTauri AT01 v Silverstone, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 9. srpna 2020 6:45
Sdílej:

SILVERSTONE - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE A STRATEGIE PRO ZÁVOD; Jakých časů dosahovali piloti v kvalifikaci na Výroční 70. velkou cenu v jednotlivých sektorech okruhu a kdo byl nejrychlejší na rovinkách? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro závod?

Nejrychlejší sektoryBottas předvedl v Q3 o 63 tisícin rychlejší kolo a znemožnil Hamiltonovi vyrovnat rekord Michaela Schumachera v počtu 8 vítězství v kvalifikaci. Fin zajel lépe pouze prostřední sektor, ve zbylých dvou dominoval Hamilton, to mu přesto stačilo na 13. pole-position kariéry. Mercedes po 67. obsadil v F1 první řadu.

No one could touch Valtteri Bottas in quali 💪🚀@pirellisport #F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/NJWvg6aayy

— Formula 1 (@F1) August 8, 2020

Překvapením je třetí příčka navrátilce Hülkenberga, jenž svému týmovému kolegovi nadělil 0,346 s. Němec na sebe upoutal pozornost a zřejmě mu na stole přistane nějaké nabídka k návratu do F1 v příští sezóně. Verstappen s Red Bullem skončil až za ním, bude však mít na startu jako jediný výhodu tvrdých pneumatik; pátá příčka připadla lepšícímu se Renaultu Ricciarda, jehož týmový kolega Ocon skončil poprvé v kariéře mimo první desítku.

Maximální rychlostiNa rovinkách dosahovali nejvyšších rychlostí piloti AlphaTauri s Hondou, Hamilton ale s Mercedesem ztrácel (kvůli vyššímu zvolenému přítlaku) jen 0,5 km/h. Ricciardo s Renaultem zaostával o 1,3 km/h, Ferrari momentálně s nejslabší pohonnou jednotkou 2,6 km/h.

Strategie a pneumatikyPo minulém víkendu a defektech v důsledku příliš dlouhých stintů, kdy se týmy nedrželi doporučení Pirelli, se dnes nejspíše dočkáme dvouzastávkových strategií - oproti minulému týdnu se také jede na měkčích směsích (C2 - C4).

Nejlépe pro Výroční 70. velkou cenu vychází dvouzastávková strategie měkká - měkká - středně-tvrdá s přezutím po 15. a 37. kolech. Skoro stejně rychlá je strategie měkká - středně-tvrdá - středně-tvrdá s kratším úvodním stintem.

Měkká směs (C4) je o 0,6 s/kolo rychlejší než středně-tvrdá, ta má zase o 0,7 s/kolo navrch nad tvrdou, která má ale nejnižší opotřebení a degradaci. Maká směs i přes její počáteční rychlostní výhodu není pro závod moc vhodná.

Stalo se