Sebastiana Vettela letos čeká poslední sezona ve Ferrari. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ale tvrdí, že z vývoje vozu pro ročník 2021, byl německý šampion odstřižen už teď.
Start nové koronavirem poznamenané sezony Formule 1 se už blíží. Jaký bude mít ročník 2020 vývoj, to ještě v tuto chvíli nevíme. Jedno už je ale jasné. Bude to poslední rok společného působení Sebastiana Vettela a Ferrari.
Pak se jejich cesty rozejdou. Další Vettelovy kroky jsou zatím sice zahaleny temnotou, avšak odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je už teď přesvědčený o tom, že Scuderia německému jezdci žádné další vývojové informace neposkytne.
Zkušený Rakušan zřejmě dobře ví, o čem mluví. Sám totiž s Vettelem stejnou situaci zažil během sezony 2014, těsně před jeho odchodem k Ferrari. Jakmile bylo jasné, že čtyřnásobný šampion smlouvu s Red Bullem neprodlouží, stáj ho prakticky vyřadila z příprav na ročník 2015.
„Sebovi už nic neřeknou. Z vývoje ho vyřadí, aby minimalizovali riziko úniku informací, praví Marko, který nevěří, že by jeho bývalý svěřenec letos mohl zabojovat o mistrovský titul. „Jestli mají časy dosažené během zimního testování nějakou hodnotu, tak Ferrari nemá šanci.Budou nejlíp ve třetí řadě."
A kde vidí Marko Vettelou budoucnost?
„Bylo by skvělé, kdyby podepsal v Mercedesu. Co víc si můžeme přát, než jeho vzájemnou bitvu s Lewisem Hamiltonem? Bylo by to pro všechny úžasné. Pokud by to neklaplo, měl by si dát roční přestávku a vrátit se v sezoně 2022. Ta přinese nové možnosti," uzavírá Helmut Marko.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.