Sebastiana Vettela letos čeká poslední sezona ve Ferrari. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ale tvrdí, že z vývoje vozu pro ročník 2021, byl německý šampion odstřižen už teď.
Start nové koronavirem poznamenané sezony Formule 1 se už blíží. Jaký bude mít ročník 2020 vývoj, to ještě v tuto chvíli nevíme. Jedno už je ale jasné. Bude to poslední rok společného působení Sebastiana Vettela a Ferrari.
Pak se jejich cesty rozejdou. Další Vettelovy kroky jsou zatím sice zahaleny temnotou, avšak odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je už teď přesvědčený o tom, že Scuderia německému jezdci žádné další vývojové informace neposkytne.
Zkušený Rakušan zřejmě dobře ví, o čem mluví. Sám totiž s Vettelem stejnou situaci zažil během sezony 2014, těsně před jeho odchodem k Ferrari. Jakmile bylo jasné, že čtyřnásobný šampion smlouvu s Red Bullem neprodlouží, stáj ho prakticky vyřadila z příprav na ročník 2015.
„Sebovi už nic neřeknou. Z vývoje ho vyřadí, aby minimalizovali riziko úniku informací, praví Marko, který nevěří, že by jeho bývalý svěřenec letos mohl zabojovat o mistrovský titul. „Jestli mají časy dosažené během zimního testování nějakou hodnotu, tak Ferrari nemá šanci.Budou nejlíp ve třetí řadě."
A kde vidí Marko Vettelou budoucnost?
„Bylo by skvělé, kdyby podepsal v Mercedesu. Co víc si můžeme přát, než jeho vzájemnou bitvu s Lewisem Hamiltonem? Bylo by to pro všechny úžasné. Pokud by to neklaplo, měl by si dát roční přestávku a vrátit se v sezoně 2022. Ta přinese nové možnosti," uzavírá Helmut Marko.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.