Sebastiana Vettela letos čeká poslední sezona ve Ferrari. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ale tvrdí, že z vývoje vozu pro ročník 2021, byl německý šampion odstřižen už teď.
Start nové koronavirem poznamenané sezony Formule 1 se už blíží. Jaký bude mít ročník 2020 vývoj, to ještě v tuto chvíli nevíme. Jedno už je ale jasné. Bude to poslední rok společného působení Sebastiana Vettela a Ferrari.
Pak se jejich cesty rozejdou. Další Vettelovy kroky jsou zatím sice zahaleny temnotou, avšak odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je už teď přesvědčený o tom, že Scuderia německému jezdci žádné další vývojové informace neposkytne.
Zkušený Rakušan zřejmě dobře ví, o čem mluví. Sám totiž s Vettelem stejnou situaci zažil během sezony 2014, těsně před jeho odchodem k Ferrari. Jakmile bylo jasné, že čtyřnásobný šampion smlouvu s Red Bullem neprodlouží, stáj ho prakticky vyřadila z příprav na ročník 2015.
„Sebovi už nic neřeknou. Z vývoje ho vyřadí, aby minimalizovali riziko úniku informací, praví Marko, který nevěří, že by jeho bývalý svěřenec letos mohl zabojovat o mistrovský titul. „Jestli mají časy dosažené během zimního testování nějakou hodnotu, tak Ferrari nemá šanci.Budou nejlíp ve třetí řadě."
A kde vidí Marko Vettelou budoucnost?
„Bylo by skvělé, kdyby podepsal v Mercedesu. Co víc si můžeme přát, než jeho vzájemnou bitvu s Lewisem Hamiltonem? Bylo by to pro všechny úžasné. Pokud by to neklaplo, měl by si dát roční přestávku a vrátit se v sezoně 2022. Ta přinese nové možnosti," uzavírá Helmut Marko.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.