Pole Pirelli bychom Formule 1 mohla bez problému závodit na jejich loňských modelech ještě další dva roky. A rovněž doufá, že další prototypy letos nebude třeba testovat.
Italský výrobce plánuje využívat stejné směsi po tři sezóny po sobě, což v historii F1 nemá obdoby. V posledních letech kvůli vývoji monopostů vyvinul pro každý ročník nové pneumatiky, aby dokázal držet krok s úrovněmi přítlaku.
Týmy však loni odmítly nové směsi pro rok 2020, proto zůstávají zachovány loňské konstrukce i směsi a velká změna technických pravidel byla odložena až na rok 2022, kde vozy přejdou na 18" kola. Pirelli věří, že jeho produkty do té doby dokážou zvládnou přítlak generovaný aerodynamikou aut, jelikož v příští sezóně dojde po úpravě pravidel ke zmenšení plochy podlahy.
"Ročník 2021 bychom měli začít s přítlakem, který odpovídá konci roku 2019 nebo začátku roku 2020. Uděláme krok zpět o jeden rok, nebo se tomu budeme blížit," vysvětluje šéf italského výrobce Mario Isola.
"Plán byl přesně takový, snížit přítlak natolik, aby pneumatiky z roku 2019 vydržely až do roku 2021, aniž by bylo nutné příliš zvyšovat tlaky, protože vyšší tlaky vedou k problémům s přehříváním a degradací," pokračuje zástupce Pirelli.
"A víme, že piloti s tím nejsou spokojeni. Proto jsme spolupracovali s FIA a s týmy, abychom nalezli na řešení. Na počátku bylo na stole mnoho různých možností, pak se ale rozhodlo, že tím nejlepším bude pracovat s podlahou, což dává smysl vzhledem k tomu, že přijdeme o přítlak, který vyvinuli v průběhu loňské sezóny," přibližuje Isola.
"Tohle bude zcela jedinečná sezóna, proto je těžké poznat, k jak velkému vývoji dojde. Ale společně se změnou podlahy máme také omezení aerodynamického testování. A to, že tato sezóna bude hodně zhuštěná, znamená, že auto budou moci vyvíjet jen krátce," domnívá se dále.
Díky tomu se už Pirelli nebude muset věnovat dalšímu testovacímu programu a zaměří se na 18" pneumatiky, byť FIA v pravidlech vyhradila možnost dodatečného testování prototypů v posledních 30 minutách druhého tréninku, bude-li to letos či příští rok zapotřebí.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.