Pole Pirelli bychom Formule 1 mohla bez problému závodit na jejich loňských modelech ještě další dva roky. A rovněž doufá, že další prototypy letos nebude třeba testovat.
Italský výrobce plánuje využívat stejné směsi po tři sezóny po sobě, což v historii F1 nemá obdoby. V posledních letech kvůli vývoji monopostů vyvinul pro každý ročník nové pneumatiky, aby dokázal držet krok s úrovněmi přítlaku.
Týmy však loni odmítly nové směsi pro rok 2020, proto zůstávají zachovány loňské konstrukce i směsi a velká změna technických pravidel byla odložena až na rok 2022, kde vozy přejdou na 18" kola. Pirelli věří, že jeho produkty do té doby dokážou zvládnou přítlak generovaný aerodynamikou aut, jelikož v příští sezóně dojde po úpravě pravidel ke zmenšení plochy podlahy.
"Ročník 2021 bychom měli začít s přítlakem, který odpovídá konci roku 2019 nebo začátku roku 2020. Uděláme krok zpět o jeden rok, nebo se tomu budeme blížit," vysvětluje šéf italského výrobce Mario Isola.
"Plán byl přesně takový, snížit přítlak natolik, aby pneumatiky z roku 2019 vydržely až do roku 2021, aniž by bylo nutné příliš zvyšovat tlaky, protože vyšší tlaky vedou k problémům s přehříváním a degradací," pokračuje zástupce Pirelli.
"A víme, že piloti s tím nejsou spokojeni. Proto jsme spolupracovali s FIA a s týmy, abychom nalezli na řešení. Na počátku bylo na stole mnoho různých možností, pak se ale rozhodlo, že tím nejlepším bude pracovat s podlahou, což dává smysl vzhledem k tomu, že přijdeme o přítlak, který vyvinuli v průběhu loňské sezóny," přibližuje Isola.
"Tohle bude zcela jedinečná sezóna, proto je těžké poznat, k jak velkému vývoji dojde. Ale společně se změnou podlahy máme také omezení aerodynamického testování. A to, že tato sezóna bude hodně zhuštěná, znamená, že auto budou moci vyvíjet jen krátce," domnívá se dále.
Díky tomu se už Pirelli nebude muset věnovat dalšímu testovacímu programu a zaměří se na 18" pneumatiky, byť FIA v pravidlech vyhradila možnost dodatečného testování prototypů v posledních 30 minutách druhého tréninku, bude-li to letos či příští rok zapotřebí.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.