Pirelli věří, že si Formule 1 vystačí s jejich pneumatikami z roku 2019 další dvě sezóny

Pneumatiky Pirelli se měnit nebudou
Pneumatiky Pirelli se měnit nebudou, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 8. června 2020 6:10
Sdílej:

Pole Pirelli bychom Formule 1 mohla bez problému závodit na jejich loňských modelech ještě další dva roky. A rovněž doufá, že další prototypy letos nebude třeba testovat.

Italský výrobce plánuje využívat stejné směsi po tři sezóny po sobě, což v historii F1 nemá obdoby. V posledních letech kvůli vývoji monopostů vyvinul pro každý ročník nové pneumatiky, aby dokázal držet krok s úrovněmi přítlaku.

Týmy však loni odmítly nové směsi pro rok 2020, proto zůstávají zachovány loňské konstrukce i směsi a velká změna technických pravidel byla odložena až na rok 2022, kde vozy přejdou na 18" kola. Pirelli věří, že jeho produkty do té doby dokážou zvládnou přítlak generovaný aerodynamikou aut, jelikož v příští sezóně dojde po úpravě pravidel ke zmenšení plochy podlahy.

"Ročník 2021 bychom měli začít s přítlakem, který odpovídá konci roku 2019 nebo začátku roku 2020. Uděláme krok zpět o jeden rok, nebo se tomu budeme blížit," vysvětluje šéf italského výrobce Mario Isola.

"Plán byl přesně takový, snížit přítlak natolik, aby pneumatiky z roku 2019 vydržely až do roku 2021, aniž by bylo nutné příliš zvyšovat tlaky, protože vyšší tlaky vedou k problémům s přehříváním a degradací," pokračuje zástupce Pirelli.

"A víme, že piloti s tím nejsou spokojeni. Proto jsme spolupracovali s FIA a s týmy, abychom nalezli na řešení. Na počátku bylo na stole mnoho různých možností, pak se ale rozhodlo, že tím nejlepším bude pracovat s podlahou, což dává smysl vzhledem k tomu, že přijdeme o přítlak, který vyvinuli v průběhu loňské sezóny," přibližuje Isola.

"Tohle bude zcela jedinečná sezóna, proto je těžké poznat, k jak velkému vývoji dojde. Ale společně se změnou podlahy máme také omezení aerodynamického testování. A to, že tato sezóna bude hodně zhuštěná, znamená, že auto budou moci vyvíjet jen krátce," domnívá se dále.

Díky tomu se už Pirelli nebude muset věnovat dalšímu testovacímu programu a zaměří se na 18" pneumatiky, byť FIA v pravidlech vyhradila možnost dodatečného testování prototypů v posledních 30 minutách druhého tréninku, bude-li to letos či příští rok zapotřebí.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.