Hekki Kovalainen strávil vedle Lewise Hamiltona dvě sezony. A jak sám uznává, rychlostně na Brita nestačil.
Lewis Hamilton a Heikki Kovalainen společně strávili dva roky u McLarenu, konkrétně šlo o sezony 2008 a 2009. Jako jednoznačný vítěz vzešel z tohoto vzájemného souboje Hamilton. Kovalainen svou šanci u top týmu nevyužil. Další už pak během své kariéry nedostal.
Při zpětném pohledu uznává, jak silným protivníkem Hamilton byl. Jeho největší přednost spočívala z Heikkiho pohledu v pomalých zatáčkách, respektive brzdných zónách. Tam se Kovalainen podle svých slov nechytal, kdežto v rychlých pasážích s Britem krok držet dokázal.
„Naše jezdecké styly byly dost odlišné. On(Lewis) dokázal brzdit hodně pozdě a tvrdě. Já si zase do zatáček přenášel velkou rychlost, ale on dokázal hbitě zrychlit na rovinkách. S inženýry jsme to řešili a oni mi řekli, že můj styl je podobný spíš Raikkonenovi a Alonsovi," vzpomíná Kovalainen.
A přidává jednu historku „V roce 2009, těsně před tréninkem ve Spa, za mnou Lewis přišel a řekl mi, jestli si dáme sázku. Ta měla spočívat v tom, kdo z nás projede Eau Rouge ve výjezdovém kole rychleji. Souhlasil jsem, on ji proletěl na plný plyn, já jen trošku zpomalil, ale stejně jsem prohrál,"
„Neměli jsme spolu žádné problémy. Prostě jsem nebyl rychlý tak, jako bylo on. To je celé. Ale jsem moc rád, že jsem s ním mohl soupeřit. Považuji ho za jednoho z nejlepších pilotů historie, možná vůbec toho nejlepšího," uzavírá Kovalainen.
Po konci v McLarenu zamířil Heikki do nově vzniklého týmu Lotus. Tomu se ale nedařilo a Finova kariéra ve Formuli 1 brzy skončila bez dalších závratných úspěchů.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.