Hekki Kovalainen strávil vedle Lewise Hamiltona dvě sezony. A jak sám uznává, rychlostně na Brita nestačil.
Lewis Hamilton a Heikki Kovalainen společně strávili dva roky u McLarenu, konkrétně šlo o sezony 2008 a 2009. Jako jednoznačný vítěz vzešel z tohoto vzájemného souboje Hamilton. Kovalainen svou šanci u top týmu nevyužil. Další už pak během své kariéry nedostal.
Při zpětném pohledu uznává, jak silným protivníkem Hamilton byl. Jeho největší přednost spočívala z Heikkiho pohledu v pomalých zatáčkách, respektive brzdných zónách. Tam se Kovalainen podle svých slov nechytal, kdežto v rychlých pasážích s Britem krok držet dokázal.
„Naše jezdecké styly byly dost odlišné. On(Lewis) dokázal brzdit hodně pozdě a tvrdě. Já si zase do zatáček přenášel velkou rychlost, ale on dokázal hbitě zrychlit na rovinkách. S inženýry jsme to řešili a oni mi řekli, že můj styl je podobný spíš Raikkonenovi a Alonsovi," vzpomíná Kovalainen.
A přidává jednu historku „V roce 2009, těsně před tréninkem ve Spa, za mnou Lewis přišel a řekl mi, jestli si dáme sázku. Ta měla spočívat v tom, kdo z nás projede Eau Rouge ve výjezdovém kole rychleji. Souhlasil jsem, on ji proletěl na plný plyn, já jen trošku zpomalil, ale stejně jsem prohrál,"
„Neměli jsme spolu žádné problémy. Prostě jsem nebyl rychlý tak, jako bylo on. To je celé. Ale jsem moc rád, že jsem s ním mohl soupeřit. Považuji ho za jednoho z nejlepších pilotů historie, možná vůbec toho nejlepšího," uzavírá Kovalainen.
Po konci v McLarenu zamířil Heikki do nově vzniklého týmu Lotus. Tomu se ale nedařilo a Finova kariéra ve Formuli 1 brzy skončila bez dalších závratných úspěchů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.