Hekki Kovalainen strávil vedle Lewise Hamiltona dvě sezony. A jak sám uznává, rychlostně na Brita nestačil.
Lewis Hamilton a Heikki Kovalainen společně strávili dva roky u McLarenu, konkrétně šlo o sezony 2008 a 2009. Jako jednoznačný vítěz vzešel z tohoto vzájemného souboje Hamilton. Kovalainen svou šanci u top týmu nevyužil. Další už pak během své kariéry nedostal.
Při zpětném pohledu uznává, jak silným protivníkem Hamilton byl. Jeho největší přednost spočívala z Heikkiho pohledu v pomalých zatáčkách, respektive brzdných zónách. Tam se Kovalainen podle svých slov nechytal, kdežto v rychlých pasážích s Britem krok držet dokázal.
„Naše jezdecké styly byly dost odlišné. On(Lewis) dokázal brzdit hodně pozdě a tvrdě. Já si zase do zatáček přenášel velkou rychlost, ale on dokázal hbitě zrychlit na rovinkách. S inženýry jsme to řešili a oni mi řekli, že můj styl je podobný spíš Raikkonenovi a Alonsovi," vzpomíná Kovalainen.
A přidává jednu historku „V roce 2009, těsně před tréninkem ve Spa, za mnou Lewis přišel a řekl mi, jestli si dáme sázku. Ta měla spočívat v tom, kdo z nás projede Eau Rouge ve výjezdovém kole rychleji. Souhlasil jsem, on ji proletěl na plný plyn, já jen trošku zpomalil, ale stejně jsem prohrál,"
„Neměli jsme spolu žádné problémy. Prostě jsem nebyl rychlý tak, jako bylo on. To je celé. Ale jsem moc rád, že jsem s ním mohl soupeřit. Považuji ho za jednoho z nejlepších pilotů historie, možná vůbec toho nejlepšího," uzavírá Kovalainen.
Po konci v McLarenu zamířil Heikki do nově vzniklého týmu Lotus. Tomu se ale nedařilo a Finova kariéra ve Formuli 1 brzy skončila bez dalších závratných úspěchů.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.