Pilot Williamsu George Russell doufá, že se před první velkou cenou sezóny 2020 dočká alespoň nějakého testování s vozem Formule 1. Zatím se věnuje pouze virtuálním závodům.
Prvních deset letošních podniků bylo kvůli epidemii koronaviru odloženo či zrušeno, prvního závodu bychom se tak měli dočkat až 5. července v Rakousku, kde by se o týden později jela hned i druhá velká cena.
Piloti po zimním testování ale vyšli z cviku, proto by si přáli získat možnost prohnat letošní monoposty ještě před tím, než se začne na ostro závodit. "Jde o něco, o co se pokusím," připouští talentovaný Russell, jehož Mercedes poslal na zkušenou do Williamsu.
"Myslím, že motokáry budou realisticky první příležitostí, kterou dostanu. Jakmile to bude možné, budu jezdit s motokárou. Ale rozhodně se budu snažit naskočit do vozu Formule 1 před tím, než začneme opět závodit," pokračuje 22letý pilot.
"Ať už půjde o Williams či Mercedes, musíme si počkat, abychom ujeli určitý počet kol. Mohlo by však jít také o vůz Formule 3 nebo Formule 2. Cokoliv, co má čtyři kola a dá se s tím kroužit po závodní trati, bude lepší než nic," vysvětluje Russell, jenž dominoval víkendové virtuální Velké ceně Monaka.
Má to ovšem háček: týmy F1 nesmí testovat s vozy mladšími než 2 roky. Piloti by si tedy museli vystačit se soukromými jízdami s F1 monoposty z roku 2018 či staršími.
Russell si mezitím vylepšil svůj domácí simulátor, aby nevyšel úplně z cviku: "Na rozdíl od ostatních sportů nemůžete mít na zahradě svůj závodní okruh Formule 1. Není to jako u fotbalistů, kteří si vyjdou zakopat, a udělají si tak svůj trénink."
🏆 GEEOOORGEEEEEEE RUSSELL WINS 🏆It's his second #VirtualGP victory, and there's no place sweeter to do it than Monaco 🍾#F1 #RaceAtHome pic.twitter.com/r4ZgbgdmR3
— Formula 1 (@F1) May 24, 2020"Je to velmi těžké. Dělám v tělocvičně, co můžu, z pohledu kardia či jízdy na kole. A také z mentálního pohledu dělám takové věci, jako žonglování nebo se snažím zaměstnat svou mysl a co nejdéle zůstat na balónu," porovnává britský pilot.
V poslední době jsem investoval do špičkového vybavení simulátoru. Začal jsem to dělat nejen pro zábavu, ale také jako trénink. Myslím, že jde o věc, která má nejblíže realitě. Musím zůstat ve formě a být připraven na to, až budeme moci naskočit zpět," dodává Russell.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.