K návratu ztraceného syna pravděpodobně nedojde. Možné úvahy o tom, že by Red Bull mohl sáhnout po Sebastianu Vettelovi, který končí u Ferrari utínají Helmut Marko i Christian Horner.
Sebastian Vettel a Red Bull? Podle všeho ne. Němec zažil coby pilot rakouské stáje své nejlepší roky ve Formuli 1, Korunoval je ziskem čtyř mistrovských titulů. Pak ale prohrál interní týmový souboj s Danielem Ricciardem, což předznamenalo jeho přesun k Ferrari.
Říká se, že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš a vypadá to, že příklad Vettela a Red Bullu tohle dobře známé pořekadlo potvrdí. Rudí býci totiž o služby svého bývalého svěřence nemají zájem. Potvrdili to slovy odborného poradce Helmuta Marka,
Hlavním důvodem jsou finance. „Nemůžeme si to dovolit. Když srovnáte Vettelův plat u Ferrari a naopak plat Albona, tak se to ani moc srovnávat nedá.Nechceme jít do Sebova angažmá. To už jsem řekl dříve, přičemž stále to platí, hlásí Marko.
Dalším aspektem zamítavého postoje Red Bullu je současná situace v Milton Keynes. Neochvějným vládcem stáje je momentálně Max Verstappen. Talentovaný Holanďan podepsal s Red Bullem dlouhodobý kontrakt. Rakušané tak budou stavět svůj tým i nadále kolem něj.
A Vettel by pilot číslo dva rozhodně být nechtěl.
„My máme s Maxem dlouhodobou smlouvu. Historie ukázala, že když jsou v týmu dva alfa samci, tak to většinou moc nefunguje. Seb je hodně soutěživý a podle mě by jim to s Maxem neklapalo. Momentálně jsme navíc opravdu spokojeni s jezdci, kteří pro nás závodí. Není důvod je měnit," pochvaluje si šéf stáje Christian Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.