K návratu ztraceného syna pravděpodobně nedojde. Možné úvahy o tom, že by Red Bull mohl sáhnout po Sebastianu Vettelovi, který končí u Ferrari utínají Helmut Marko i Christian Horner.
Sebastian Vettel a Red Bull? Podle všeho ne. Němec zažil coby pilot rakouské stáje své nejlepší roky ve Formuli 1, Korunoval je ziskem čtyř mistrovských titulů. Pak ale prohrál interní týmový souboj s Danielem Ricciardem, což předznamenalo jeho přesun k Ferrari.
Říká se, že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš a vypadá to, že příklad Vettela a Red Bullu tohle dobře známé pořekadlo potvrdí. Rudí býci totiž o služby svého bývalého svěřence nemají zájem. Potvrdili to slovy odborného poradce Helmuta Marka,
Hlavním důvodem jsou finance. „Nemůžeme si to dovolit. Když srovnáte Vettelův plat u Ferrari a naopak plat Albona, tak se to ani moc srovnávat nedá.Nechceme jít do Sebova angažmá. To už jsem řekl dříve, přičemž stále to platí, hlásí Marko.
Dalším aspektem zamítavého postoje Red Bullu je současná situace v Milton Keynes. Neochvějným vládcem stáje je momentálně Max Verstappen. Talentovaný Holanďan podepsal s Red Bullem dlouhodobý kontrakt. Rakušané tak budou stavět svůj tým i nadále kolem něj.
A Vettel by pilot číslo dva rozhodně být nechtěl.
„My máme s Maxem dlouhodobou smlouvu. Historie ukázala, že když jsou v týmu dva alfa samci, tak to většinou moc nefunguje. Seb je hodně soutěživý a podle mě by jim to s Maxem neklapalo. Momentálně jsme navíc opravdu spokojeni s jezdci, kteří pro nás závodí. Není důvod je měnit," pochvaluje si šéf stáje Christian Horner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.