Sebastian Vettel se už po skončení letošní sezóny rozejde s Ferrari, kam přišel v roce 2015. Kam by mohl německý čtyřnásobný mistr světa poté zamířit?
Vettel se při jednání o nové smlouvě se svým současným zaměstnavatelem nedohodl na podmínkách, proto se jejich cesty po šesti letech rozejdou. Jeho současný tříletý kontrakt uzavřený v srpnu 2017 na konci roku vyprší. Média dlouho spekulovala o negativním průběhu rozhovorů.
"Ferrari a Sebastian Vettel se společně dohodli neprodlužovat současný kontrakt zahrnující služby Sebastiana jkožto jezdce týmu po vypršení dana na konci sezóny 2020 Formule 1," potvrzuje stáj z Maranella.
Podle Gazzetty dello Sport mu Scuderia nabídla jednoletou smlouvu s výrazně nižším platem, což se německému jezdci nelíbilo. Jeho týmového kolegu Charlese Leclerca si přitom předtím pojistila na další sezóny až do konce roku 2024.
To změnilo dynamiku v týmu proti čtyřnásobnému šampionovi, jenž vloni zaostal za monackým nováčkem, jenž přišel z Alfa Romeo (Sauberu) místo Kimiho Räikkönena. Přitom právě Vettel měl být tahounem v počtu nasbíraných bodů i ve vývoji - Scuderia mu dala status jedničky a upřednostňovala jeho strategii.
Zda bude v F1 pokračovat, zatím není jasné. Podle italských zdrojů mu učinil nabídku Renault, který může v opačném směru opustit Daniel Ricciardo, jenž Vettela u Red Bullu zastínil už v roce 2014. Australan se údajně již rozhodl francouzskou stáj opustit.
Další možností by mohl bát Carlos Sainz, o němž se také spekuluje jako o možném nástupci Sebastiana u Ferrari. Smlouva pětadvacetiletého Španěla s McLarenem rovněž vyprší na konci letošní sezóny, podobně jako například Lewisovi Hamiltonovi u Mercedesu.
Vettel se každopádně nevrátí ke konkurenceschopnému Red Bullu. To totiž nedávno vyloučil jeho odborný poradce Helmut Marko. Rakouský tým má pod smlouvou Maxe Verstappena až do konce roku 2023 a nehodlá platit dvě superhvězdy z "velmi jednoduchých peněžních důvodů."
Pilot Ferrari v jednom z posledních rozhovorů nevyloučil ani možnost nastupovat v jiné kategorii motorsportu: "Jsem realistou. Nečekám, že zde [v F1] budu i za 10 let, takže je přirozené, že o tom začnete přemýšlet... Možná budu závodit jinde, dělat v motorsportu něco jiného či zkusím něco úplně jiného mimo něj. Mám nějaké nápady, ale ještě jsem se nerozhodl. Jsem celkem v pohodě." Podle informací F1news.cz ale intenzivně vyjednává minimálně s jedním týmem o prodloužení své kariéry v F1.
Scuderia Ferrari Mission Winnow and Sebastian Vettel decide not to extend their contracthttps://t.co/LMvLsJZiP8
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 12, 2020Šéf Ferrari Mattia Binotto k rozchodu říká: "Šlo o naše společné rozhodnutí se Sebastianem. Obě strany cítí, že je nejlepší. Nerodilo se snadno vzhledem k ceně Sebastiana jakožto jezdce a osobnosti. Neexistuje specifický důvod, který k tomu vedl, kromě běžného a přátelského názoru, že nadešel čas k tomu, abychom se pro dosažení našich cílů vydali svými vlastními cestami.
Sebastian už je součástí historie Scuderie, jeho 14 vítězných velkých cen z něj činí třetího nejúspěšnějšího jezdce týmu, zatímco s námi získal nejvíce bodů ze všech. Během pěti společných let se třikrát umístil mezi třemi nejlepšími jezdci, čímž významně přispěl k pravidelné přítomnosti týmů mezi nejlepšími třemi konstruktéry.
Za všechny u Ferrari bych chtěl Sebastianovi poděkovat za jeho skvělou profesionalitu a lidské kvality, které prokazoval během těch pěti let, kdy jsme zažili tolik skvělých okamžiků. Zatím se nám nepodařilo společně získat mistrovský titul, který mohl být jeho pátým, věříme ale, že z této neobvyklé sezóny 2020 toho můžeme ještě hodně získat."
Samotný Vettel se s Maranellem loučí slovy: "Můj vztah s Ferrari skončí na konci roku 2020. Pro získání těch nejlepších možných výsledků v tomto sportu je pro všechny strany důležitá perfektní harmonická spolupráce. S týmem jsme si uvědomili, že již nemáme společnou touhu zůstávat po skončení této sezóny pohromadě. Finanční záležitosti v tomto společném rozhodnutí nehrály žádnou roli. Při určitých rozhodnutích takto nesmýšlím ani nikdy nebudu.
To, co se dělo v posledních měsících, vedlo mnoho z nás k tomu, aby se zamyslelo na svými skutečnými prioritami v životě. Je třeba využít představivosti a zvolit nový přístup k situaci, která se změnila. Vyberu si teď čas, který potřebuji, abych se zaměřil na to, na čem skutečně záleží, pokud jde o mou budoucnost.
Ferrari zaujímá zvláštní místo ve Formuli 1 a doufám, že se dočká všech úspěchů, které si zaslouží. Nakonec chci poděkovat celé rodině Ferrari a zejména všem 'tifosi' po celém světě, kteří mě za ta léta podporovali. Mým bezprostředním cílem je zakončit svůj dlouhý stint s Ferrari v naději, že ještě společně zažijeme další krásné okamžiky, které přidáme k těm, jenž jsme doposud prožili."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.