Špičkové týmy by podle šéfa McLarenu Zaka Browna měly své starší vozy případným zájemcům poskytnout zadarmo, pokud to F1 myslí s úspornými opatřeními vážně. Rok starou techniku by stejně jinak už moc nevyužily.
Formule 1 se snaží za současné pandemie koronaviru cestu z krize. Nezávodí se a týmy jsou bez příjmů. Christian Horner z Red Bull prosazuje myšlenku využití zákaznických vozů, kdy by velké týmy prodali své starší monoposty těm menším.
"Proč jim zkrátka neprodávat celá auta, se kterými skončíme v Abú Zabí? Ať je mají. Jde o nejrychlejší a zároveň nejlevnější cestu ke konkurenceschopnosti. Můžou fungovat jako závodní tým se slušným produktem. Když byste tedy odkoupili Mercedes, Ferrari nebo Red Bull po Abú Zabí, proč ne?" táže se Horner.
Šéfovi McLarenu se tento nápad sice nelíbí, ale pokud by se měl v F1 prosadit, pak by podle něj měla být starší auta k dispozici zdarma: "Pokud bychom se vydali tímto směrem, tak bych se přimlouval za to, aby tato auta byla darována, pokud už opravdu chtějí, jelikož ty zákaznické, rok staré vozy by stejně tak nějak vyhodili."
"Nesouvisí s tím žádné náklady. Mají veškeré věci, které udělali, výzkum a vývoj, náhradní díly - měli by je svým zákazníkům dát a nic si neúčtovat. Nestálo by je to peníze. Pokud jim tedy opravdu jde o úsporu peněz u zákaznických týmů, pak jim tak auta dejte," navrhuje Brown.
Sám je proti zákaznickým vozům, podle něj by každý tým měl být v F1 zároveň i konstruktérem svého monopostu, ale jako krátkodobé řešení by byl ochotný je akceptovat.
"Víte, že nejsem fanouškem zákaznických aut. Všichni hovoří o DNA Formule 1, čímž je to, že lidé jsou vlastními konstruktéry. Podle mě už není normální to, co bylo kdysi, připadá mi to jako náplast. Mohlo by to na rok či dva problém vyřešit, ale pak bychom se museli vrátit zpět," dodává Brown.
Take a look at the work going on at McLaren HQ to help produce medical ventilators and trolleys for the @VentilatorU consortium, as @ZBrownCEO shows us around. pic.twitter.com/01h9UK9zmL
— McLaren (@McLarenF1) May 5, 2020Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.