Špičkové týmy by podle šéfa McLarenu Zaka Browna měly své starší vozy případným zájemcům poskytnout zadarmo, pokud to F1 myslí s úspornými opatřeními vážně. Rok starou techniku by stejně jinak už moc nevyužily.
Formule 1 se snaží za současné pandemie koronaviru cestu z krize. Nezávodí se a týmy jsou bez příjmů. Christian Horner z Red Bull prosazuje myšlenku využití zákaznických vozů, kdy by velké týmy prodali své starší monoposty těm menším.
"Proč jim zkrátka neprodávat celá auta, se kterými skončíme v Abú Zabí? Ať je mají. Jde o nejrychlejší a zároveň nejlevnější cestu ke konkurenceschopnosti. Můžou fungovat jako závodní tým se slušným produktem. Když byste tedy odkoupili Mercedes, Ferrari nebo Red Bull po Abú Zabí, proč ne?" táže se Horner.
Šéfovi McLarenu se tento nápad sice nelíbí, ale pokud by se měl v F1 prosadit, pak by podle něj měla být starší auta k dispozici zdarma: "Pokud bychom se vydali tímto směrem, tak bych se přimlouval za to, aby tato auta byla darována, pokud už opravdu chtějí, jelikož ty zákaznické, rok staré vozy by stejně tak nějak vyhodili."
"Nesouvisí s tím žádné náklady. Mají veškeré věci, které udělali, výzkum a vývoj, náhradní díly - měli by je svým zákazníkům dát a nic si neúčtovat. Nestálo by je to peníze. Pokud jim tedy opravdu jde o úsporu peněz u zákaznických týmů, pak jim tak auta dejte," navrhuje Brown.
Sám je proti zákaznickým vozům, podle něj by každý tým měl být v F1 zároveň i konstruktérem svého monopostu, ale jako krátkodobé řešení by byl ochotný je akceptovat.
"Víte, že nejsem fanouškem zákaznických aut. Všichni hovoří o DNA Formule 1, čímž je to, že lidé jsou vlastními konstruktéry. Podle mě už není normální to, co bylo kdysi, připadá mi to jako náplast. Mohlo by to na rok či dva problém vyřešit, ale pak bychom se museli vrátit zpět," dodává Brown.
Take a look at the work going on at McLaren HQ to help produce medical ventilators and trolleys for the @VentilatorU consortium, as @ZBrownCEO shows us around. pic.twitter.com/01h9UK9zmL
— McLaren (@McLarenF1) May 5, 2020Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.