GP Francie byla dnes oficiálně zrušena. Špičky Formule 1 zároveň intenzivně řeší podobu nového kalendáře. Ten by mohl odstartovat začátkem července.
Dalo se to čekat. Velká cena Francie na okruhu Paul Ricard se letos neuskuteční. Pandemie koronaviru si tak vybrala svou další daň. Francie patří k zemím, které jsou nejvíce zasaženy. Zrušení závodu proto bylo logickou volbou, která se dala předvídat v podstatě se stoprocentní jistotou.
Velká cena Velké Británie v Silverstone, která je na programu 19. července by se naopak uskutečnit měla. Bude to ale bez diváků.
Vedení seriálu zároveň řeší podobu restrukturalizovaného kalendáře. Šéf Formule 1 Chase Carey počítá s patnácti až osmnácti závody, přičemž některé okruhy by měly hostit více klání.
Mistrovství světa by mohlo odstartovat 5. července v Rakousku. Následovaly by další evropské závody, kterým je podle nynějších plánů vyhrazeno období od července až po začátek září. Poté by byly na programu Velké ceny situovány do Eurasie, Asie a Ameriky. Těm by patřilo září, říjen a listopad. Závěrečnou tečku za zredukovanou sezonou by posléze napsaly závody v Bahrajnu a a Abú Zabí, které by se měly uskutečnit během prosince.
„Očekáváme, že první závody budou bez diváků. Ti by se k nám mohli připojit v pozdějších fázích šampionátu. Celý kalendář zveřejníme jakmile to bude možné. Stále je před námi mnoho neznámých, které musíme vyřešit. Vše se uskuteční pouze tehdy, jestliže si budeme jisti naprostou bezpečností našich postupů. Zdraví a životy jsou pro nás naprostou prioritou," nechal se slyšet Chase Carey.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.