GP Francie byla dnes oficiálně zrušena. Špičky Formule 1 zároveň intenzivně řeší podobu nového kalendáře. Ten by mohl odstartovat začátkem července.
Dalo se to čekat. Velká cena Francie na okruhu Paul Ricard se letos neuskuteční. Pandemie koronaviru si tak vybrala svou další daň. Francie patří k zemím, které jsou nejvíce zasaženy. Zrušení závodu proto bylo logickou volbou, která se dala předvídat v podstatě se stoprocentní jistotou.
Velká cena Velké Británie v Silverstone, která je na programu 19. července by se naopak uskutečnit měla. Bude to ale bez diváků.
Vedení seriálu zároveň řeší podobu restrukturalizovaného kalendáře. Šéf Formule 1 Chase Carey počítá s patnácti až osmnácti závody, přičemž některé okruhy by měly hostit více klání.
Mistrovství světa by mohlo odstartovat 5. července v Rakousku. Následovaly by další evropské závody, kterým je podle nynějších plánů vyhrazeno období od července až po začátek září. Poté by byly na programu Velké ceny situovány do Eurasie, Asie a Ameriky. Těm by patřilo září, říjen a listopad. Závěrečnou tečku za zredukovanou sezonou by posléze napsaly závody v Bahrajnu a a Abú Zabí, které by se měly uskutečnit během prosince.
„Očekáváme, že první závody budou bez diváků. Ti by se k nám mohli připojit v pozdějších fázích šampionátu. Celý kalendář zveřejníme jakmile to bude možné. Stále je před námi mnoho neznámých, které musíme vyřešit. Vše se uskuteční pouze tehdy, jestliže si budeme jisti naprostou bezpečností našich postupů. Zdraví a životy jsou pro nás naprostou prioritou," nechal se slyšet Chase Carey.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.