GP Francie byla dnes oficiálně zrušena. Špičky Formule 1 zároveň intenzivně řeší podobu nového kalendáře. Ten by mohl odstartovat začátkem července.
Dalo se to čekat. Velká cena Francie na okruhu Paul Ricard se letos neuskuteční. Pandemie koronaviru si tak vybrala svou další daň. Francie patří k zemím, které jsou nejvíce zasaženy. Zrušení závodu proto bylo logickou volbou, která se dala předvídat v podstatě se stoprocentní jistotou.
Velká cena Velké Británie v Silverstone, která je na programu 19. července by se naopak uskutečnit měla. Bude to ale bez diváků.
Vedení seriálu zároveň řeší podobu restrukturalizovaného kalendáře. Šéf Formule 1 Chase Carey počítá s patnácti až osmnácti závody, přičemž některé okruhy by měly hostit více klání.
Mistrovství světa by mohlo odstartovat 5. července v Rakousku. Následovaly by další evropské závody, kterým je podle nynějších plánů vyhrazeno období od července až po začátek září. Poté by byly na programu Velké ceny situovány do Eurasie, Asie a Ameriky. Těm by patřilo září, říjen a listopad. Závěrečnou tečku za zredukovanou sezonou by posléze napsaly závody v Bahrajnu a a Abú Zabí, které by se měly uskutečnit během prosince.
„Očekáváme, že první závody budou bez diváků. Ti by se k nám mohli připojit v pozdějších fázích šampionátu. Celý kalendář zveřejníme jakmile to bude možné. Stále je před námi mnoho neznámých, které musíme vyřešit. Vše se uskuteční pouze tehdy, jestliže si budeme jisti naprostou bezpečností našich postupů. Zdraví a životy jsou pro nás naprostou prioritou," nechal se slyšet Chase Carey.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.