Šéf McLarenu Zak Brown se opřel do Ferrari a jeho argumentům proti snižování rozpočtových stropů ve snaze zachránit menší týmy.
Ferrari se jasně vyjádřilo proti dalšímu snižování rozpočtových stropů pod úroveň 145 milionů dolarů. Včera se marně snažilo popřít, že Mattia Binotto pohrozil odchodem - podle nich to média překroutila.
Nicméně jeho šéf doslova uvedl: "Museli bychom se poohlédnout po dalších možnostech, kde uplatnit naše závodní DNA," čímž myslel působení mimo F1, pokud budou schváleny nižší rozpočtové stropy, jejichž výše by dle McLarenu mohla dosahovat klidně jen 100 mil. dolarů (2,5 miliardy Kč).
Binotto vyjádřil obavu, že by Scuderia musela propouštět. Místo toho nabídl menším týmům k odkoupení své starší monoposty, s nimiž by ale už vůbec neměly šanci své větší soupeře porazit - z F1 by se stala série o dvou třídách.
Šéfovi McLarenu se postoj Ferrari vůbec nelíbí. Pokud nedojde ke změně, hrozí zánik některých týmů: "Jsme v situaci, kdy jsme všichni před budoucností vystaveni obrovskému riziku, pokud se Formule 1 bude ubírat dle svých starých zvyklostí."
"A myslím si, že pokud budeme myslet dopředu a půjdeme s dobou, nemůžeme přežít jen s tím, co se momentálně děje, ale můžeme zazářit a všichni vyhrát. Rozhodně jsem pro zdravou debatu. Ale komentáře, s nimiž přišli, nesedí. Vzájemně si odporují a podle mě neodrážejí přesně realitu," vytýká Brown svému soupeři z Maranella.
Podle šéfa McLarenu je nesmysl se domnívat, že by F1 přišla o své postavení královny motorsportu, pokud rozpočtové stropy klesnou pod 125 mil. dolarů. Podle něj v ní všichni závodí kvůli přínosům, jež z toho plynou.
"Žel v ní není moc týmů, pokud vůbec nějaký, který by dosahoval zisku. Nevěřím, že lidé jsou ve Formuli 1 kvůli zisku - podle mě v ní působí proto, aby zvyšovali hodnotu značky. Každý má jiné důvody, proč je v F1. A hodně z nich se snaží tu hodnotu přenést do dalších odvětví, ať už je to byznys s nápoji či se silničními vozy," dodává Brown.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.