Šéf McLarenu Zak Brown se opřel do Ferrari a jeho argumentům proti snižování rozpočtových stropů ve snaze zachránit menší týmy.
Ferrari se jasně vyjádřilo proti dalšímu snižování rozpočtových stropů pod úroveň 145 milionů dolarů. Včera se marně snažilo popřít, že Mattia Binotto pohrozil odchodem - podle nich to média překroutila.
Nicméně jeho šéf doslova uvedl: "Museli bychom se poohlédnout po dalších možnostech, kde uplatnit naše závodní DNA," čímž myslel působení mimo F1, pokud budou schváleny nižší rozpočtové stropy, jejichž výše by dle McLarenu mohla dosahovat klidně jen 100 mil. dolarů (2,5 miliardy Kč).
Binotto vyjádřil obavu, že by Scuderia musela propouštět. Místo toho nabídl menším týmům k odkoupení své starší monoposty, s nimiž by ale už vůbec neměly šanci své větší soupeře porazit - z F1 by se stala série o dvou třídách.
Šéfovi McLarenu se postoj Ferrari vůbec nelíbí. Pokud nedojde ke změně, hrozí zánik některých týmů: "Jsme v situaci, kdy jsme všichni před budoucností vystaveni obrovskému riziku, pokud se Formule 1 bude ubírat dle svých starých zvyklostí."
"A myslím si, že pokud budeme myslet dopředu a půjdeme s dobou, nemůžeme přežít jen s tím, co se momentálně děje, ale můžeme zazářit a všichni vyhrát. Rozhodně jsem pro zdravou debatu. Ale komentáře, s nimiž přišli, nesedí. Vzájemně si odporují a podle mě neodrážejí přesně realitu," vytýká Brown svému soupeři z Maranella.
Podle šéfa McLarenu je nesmysl se domnívat, že by F1 přišla o své postavení královny motorsportu, pokud rozpočtové stropy klesnou pod 125 mil. dolarů. Podle něj v ní všichni závodí kvůli přínosům, jež z toho plynou.
"Žel v ní není moc týmů, pokud vůbec nějaký, který by dosahoval zisku. Nevěřím, že lidé jsou ve Formuli 1 kvůli zisku - podle mě v ní působí proto, aby zvyšovali hodnotu značky. Každý má jiné důvody, proč je v F1. A hodně z nich se snaží tu hodnotu přenést do dalších odvětví, ať už je to byznys s nápoji či se silničními vozy," dodává Brown.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.