Šéf McLarenu Zak Brown se opřel do Ferrari a jeho argumentům proti snižování rozpočtových stropů ve snaze zachránit menší týmy.
Ferrari se jasně vyjádřilo proti dalšímu snižování rozpočtových stropů pod úroveň 145 milionů dolarů. Včera se marně snažilo popřít, že Mattia Binotto pohrozil odchodem - podle nich to média překroutila.
Nicméně jeho šéf doslova uvedl: "Museli bychom se poohlédnout po dalších možnostech, kde uplatnit naše závodní DNA," čímž myslel působení mimo F1, pokud budou schváleny nižší rozpočtové stropy, jejichž výše by dle McLarenu mohla dosahovat klidně jen 100 mil. dolarů (2,5 miliardy Kč).
Binotto vyjádřil obavu, že by Scuderia musela propouštět. Místo toho nabídl menším týmům k odkoupení své starší monoposty, s nimiž by ale už vůbec neměly šanci své větší soupeře porazit - z F1 by se stala série o dvou třídách.
Šéfovi McLarenu se postoj Ferrari vůbec nelíbí. Pokud nedojde ke změně, hrozí zánik některých týmů: "Jsme v situaci, kdy jsme všichni před budoucností vystaveni obrovskému riziku, pokud se Formule 1 bude ubírat dle svých starých zvyklostí."
"A myslím si, že pokud budeme myslet dopředu a půjdeme s dobou, nemůžeme přežít jen s tím, co se momentálně děje, ale můžeme zazářit a všichni vyhrát. Rozhodně jsem pro zdravou debatu. Ale komentáře, s nimiž přišli, nesedí. Vzájemně si odporují a podle mě neodrážejí přesně realitu," vytýká Brown svému soupeři z Maranella.
Podle šéfa McLarenu je nesmysl se domnívat, že by F1 přišla o své postavení královny motorsportu, pokud rozpočtové stropy klesnou pod 125 mil. dolarů. Podle něj v ní všichni závodí kvůli přínosům, jež z toho plynou.
"Žel v ní není moc týmů, pokud vůbec nějaký, který by dosahoval zisku. Nevěřím, že lidé jsou ve Formuli 1 kvůli zisku - podle mě v ní působí proto, aby zvyšovali hodnotu značky. Každý má jiné důvody, proč je v F1. A hodně z nich se snaží tu hodnotu přenést do dalších odvětví, ať už je to byznys s nápoji či se silničními vozy," dodává Brown.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.