Šéf Ferrari Mattia Binotto si myslí, že rozpočtový strop by měl být různý. Týmy, které vyrábí motory nebo převodovky mají mít podle Binotta možnost utrácet více.
V roce 2021 má být zaveden revoluční rozpočtový strop. Jeho výše je stanovena na 175 miliónů dolarů ročně. Nezapočítávají se však do něj platy pilotů, výdaje na marketing a řada dalších položek. Přesto si ale některé týmy myslí, že navrhovaná výše rozpočtového stropu není dostačující.
Především to jsou velcí hráči. Máme tím na mysli automobilky Ferrari, Mercedes a Renault. Ti se dožadují většího objemu finančních prostředků, které budou mít právo investovat. Tyto týmy totiž vyvíjejí kromě klasického šasi i pohonné jednotky nebo převodovky, které od nich ostatní odkupují.
Šíf Ferrari Mattia Binotto proto řekl, že z jeho pohledu by výška rozpočtového stropu neměla být pro všechny stejná. Výrobci výše zmíněných součástek by podle něj měli mít povoleno využít více svých zdrojů.
„Podívejte se, jsou tu týmy, které vyrábějí motory a další díly. To jsme třeba my nebo Renault s Mercedesem. Konstruujeme každou součástku, jiné týmy si to pak od nás koupí. Jsou to prostě dvě odlišné struktury."
„Je jasné, že musíme najít základní bod, na němž se shodnou všichni. Je třeba, abychom o tomu diskutovali. Řešení by mohlo být v tom, abychom neměli rozpočtový strop stejný pro všechny," ukončuje Binotto,
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.