Třitýdenní uzávěra továren přesunuta z letního období by mohla být podle šéfa závodního týmu Alfy Romeo Frederica Vasseura dodatečně ještě prodloužena. Jeho jezdec Kimi Räikkönen má problémy přizpůsobit se posledním monopostům, které postavili. Alespoň tak si jeho menší konkurenceschopnost vysvětluje bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa.
Letní přestávka byla kvůli epidemie koronaviru přesunuta z letních měsíců na období března a dubna, navíc byla prodloužena ze dvou na tři týdny. To však ale nemusí být konečná vzhledem k tomu, jak se nemoc Covid19 po světě neustále šíří.
Ferrari sice oznámilo, že se rozhodlo své továrny otevřít již 14. dubna, u Alfy Romeo ta ale tak být nemusí: "V závislosti na vývoji situace v Anglii, Itálii a tam, kde jsme, by mohlo být současné období uzávěry prodlouženo," říká Vasseur, jehož tým podporovaný Maranellem sídlí ve švýcarském Hinwilu.
"Svět není jen o nás. Abych to řekl jasně: pro společnost nejsme nějak zvlášť užiteční. Formule 1 musí zůstat pokornou a klidnou. Dokud přibývá nemocných lidí, není ten správný čas pro ježdění aut po okruzích," uvědomuje si šéf Alfy Romeo, která loni skončila mezi konstruktéry až osmá.
Mnozí kvůli tomu kritizovali i stárnoucího Kimiho Räikkönena, jenž v poslední devíti závodech bodoval pouze jednou a v šampionátu jezdců obsadil až 12. příčku. Přitom právě zkušený Fin má být tahounem týmu, od kterého se Antonio Giovinazzi může učí.
Pedro de la Rosa, jenž v roce 2011 za Sauber závodil, to vysvětluje slovy: "Kimi je velmi rychlý, je mistrem světa. Jenže pro svůj styl potřebuje určitá auta se stabilní přední části - jinak se nepřizpůsobí. Tím se liší od Hamiltona a Alonsa. Dejte Fernandovi jakékoliv auto, a ukáže vám svou rychlost. Tihle piloti se přizpůsobit dokážou."
"Kimi neví, jak se přizpůsobit. V roce 2005 a 2006 jsme spolupracovali u McLarenu s Michelinem a já s Montoyou jsme měli problémy, ale Kimi byl velmi rychlý. Za určitých podmínek je tak silný jako Alonso a Hamilton. Ani jsou ale výš, protože se ne každé auto chová tak, jak Kimi potřebuje," vysvětluje De la Rosa, jenž dosáhl svého životního výsledku v Maďarsku v roce 2006, kdy dojel s McLarenem MP4-21 poháněným osmiválcem Mercedesu druhý.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.