Třitýdenní uzávěra továren přesunuta z letního období by mohla být podle šéfa závodního týmu Alfy Romeo Frederica Vasseura dodatečně ještě prodloužena. Jeho jezdec Kimi Räikkönen má problémy přizpůsobit se posledním monopostům, které postavili. Alespoň tak si jeho menší konkurenceschopnost vysvětluje bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa.
Letní přestávka byla kvůli epidemie koronaviru přesunuta z letních měsíců na období března a dubna, navíc byla prodloužena ze dvou na tři týdny. To však ale nemusí být konečná vzhledem k tomu, jak se nemoc Covid19 po světě neustále šíří.
Ferrari sice oznámilo, že se rozhodlo své továrny otevřít již 14. dubna, u Alfy Romeo ta ale tak být nemusí: "V závislosti na vývoji situace v Anglii, Itálii a tam, kde jsme, by mohlo být současné období uzávěry prodlouženo," říká Vasseur, jehož tým podporovaný Maranellem sídlí ve švýcarském Hinwilu.
"Svět není jen o nás. Abych to řekl jasně: pro společnost nejsme nějak zvlášť užiteční. Formule 1 musí zůstat pokornou a klidnou. Dokud přibývá nemocných lidí, není ten správný čas pro ježdění aut po okruzích," uvědomuje si šéf Alfy Romeo, která loni skončila mezi konstruktéry až osmá.
Mnozí kvůli tomu kritizovali i stárnoucího Kimiho Räikkönena, jenž v poslední devíti závodech bodoval pouze jednou a v šampionátu jezdců obsadil až 12. příčku. Přitom právě zkušený Fin má být tahounem týmu, od kterého se Antonio Giovinazzi může učí.
Pedro de la Rosa, jenž v roce 2011 za Sauber závodil, to vysvětluje slovy: "Kimi je velmi rychlý, je mistrem světa. Jenže pro svůj styl potřebuje určitá auta se stabilní přední části - jinak se nepřizpůsobí. Tím se liší od Hamiltona a Alonsa. Dejte Fernandovi jakékoliv auto, a ukáže vám svou rychlost. Tihle piloti se přizpůsobit dokážou."
"Kimi neví, jak se přizpůsobit. V roce 2005 a 2006 jsme spolupracovali u McLarenu s Michelinem a já s Montoyou jsme měli problémy, ale Kimi byl velmi rychlý. Za určitých podmínek je tak silný jako Alonso a Hamilton. Ani jsou ale výš, protože se ne každé auto chová tak, jak Kimi potřebuje," vysvětluje De la Rosa, jenž dosáhl svého životního výsledku v Maďarsku v roce 2006, kdy dojel s McLarenem MP4-21 poháněným osmiválcem Mercedesu druhý.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.