Třitýdenní uzávěra továren přesunuta z letního období by mohla být podle šéfa závodního týmu Alfy Romeo Frederica Vasseura dodatečně ještě prodloužena. Jeho jezdec Kimi Räikkönen má problémy přizpůsobit se posledním monopostům, které postavili. Alespoň tak si jeho menší konkurenceschopnost vysvětluje bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa.
Letní přestávka byla kvůli epidemie koronaviru přesunuta z letních měsíců na období března a dubna, navíc byla prodloužena ze dvou na tři týdny. To však ale nemusí být konečná vzhledem k tomu, jak se nemoc Covid19 po světě neustále šíří.
Ferrari sice oznámilo, že se rozhodlo své továrny otevřít již 14. dubna, u Alfy Romeo ta ale tak být nemusí: "V závislosti na vývoji situace v Anglii, Itálii a tam, kde jsme, by mohlo být současné období uzávěry prodlouženo," říká Vasseur, jehož tým podporovaný Maranellem sídlí ve švýcarském Hinwilu.
"Svět není jen o nás. Abych to řekl jasně: pro společnost nejsme nějak zvlášť užiteční. Formule 1 musí zůstat pokornou a klidnou. Dokud přibývá nemocných lidí, není ten správný čas pro ježdění aut po okruzích," uvědomuje si šéf Alfy Romeo, která loni skončila mezi konstruktéry až osmá.
Mnozí kvůli tomu kritizovali i stárnoucího Kimiho Räikkönena, jenž v poslední devíti závodech bodoval pouze jednou a v šampionátu jezdců obsadil až 12. příčku. Přitom právě zkušený Fin má být tahounem týmu, od kterého se Antonio Giovinazzi může učí.
Pedro de la Rosa, jenž v roce 2011 za Sauber závodil, to vysvětluje slovy: "Kimi je velmi rychlý, je mistrem světa. Jenže pro svůj styl potřebuje určitá auta se stabilní přední části - jinak se nepřizpůsobí. Tím se liší od Hamiltona a Alonsa. Dejte Fernandovi jakékoliv auto, a ukáže vám svou rychlost. Tihle piloti se přizpůsobit dokážou."
"Kimi neví, jak se přizpůsobit. V roce 2005 a 2006 jsme spolupracovali u McLarenu s Michelinem a já s Montoyou jsme měli problémy, ale Kimi byl velmi rychlý. Za určitých podmínek je tak silný jako Alonso a Hamilton. Ani jsou ale výš, protože se ne každé auto chová tak, jak Kimi potřebuje," vysvětluje De la Rosa, jenž dosáhl svého životního výsledku v Maďarsku v roce 2006, kdy dojel s McLarenem MP4-21 poháněným osmiválcem Mercedesu druhý.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.