Christian Horner se vrací k pátečním událostem, které rezultovaly ve zrušení GP Austrálie. Podle šéfa Red Bullu chtěla většina týmů odstartovat, tedy až do úplně poslední schůzky, kdy svoje stanovisko někteří přehodnotili.
Zrušení australské Velké ceny stále budí vášně. K celé situaci se nyní vyjádřil šéf Red Bullu. Rudí býci byli týmem, který prosazoval, aby se závod uskutečnil v původně plánovaném termínu, bez ohledu na na nákazu koronavirem. Na jejich straně stála také AlphaTauri či Racing Point.
Podle Brita bylo vše monitorováno. Zdravotnické orgány prý závodu daly zelenou, většina týmů byla rovněž nakloněna tomu, aby se úvodní klání letošního ročníku uskutečnilo. Vše se ale rapidně změnilo na poslední schůzce. kde proti konání závodu protestoval Mercedes. Stříbrné šípy přitom původně startovat chtěly, jenže telefonát z Daimleru měl jejich plány změnit.
Alespoň to tvrdí některé zahraniční zdroje. Dle nich Toto Wolffovi zavolal šéf automobilky Ola Kallenius, který mu měl doporučit, aby tým své stanovisko ohledně pořádání GP přehodnotil. Tak se také stalo Mistrovská stáj se postavila na stranu Ferrari a Renaultu, čímž zřejmě definitivně rozhodla a tom, že se závod neuskuteční.
Podobně to vidí i Christian Horner. "Chtěli jsme závodit. Všechno bylo připravené a většina týmů souhlasila. Všechno se překopalo až po poslední schůzce mezi týmy a vedením závodu.Tam se týmy postavily proti pokračování víkendu, načež ho organizátor musel zrušit," popisuje.
"Byli jsme rozhodnutí, že chceme závodit. Nad tou nemocí jsme nepřemýšleli. Změnilo se to bohužel poté, co měl jeden z týmových příslušníků pozitivní test. Ale na druhou stranu... Bezpečnost závodníků, personálu i diváků je stoprocentně hodně důležitá," uznává Christian Horner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.