Christian Horner se vrací k pátečním událostem, které rezultovaly ve zrušení GP Austrálie. Podle šéfa Red Bullu chtěla většina týmů odstartovat, tedy až do úplně poslední schůzky, kdy svoje stanovisko někteří přehodnotili.
Zrušení australské Velké ceny stále budí vášně. K celé situaci se nyní vyjádřil šéf Red Bullu. Rudí býci byli týmem, který prosazoval, aby se závod uskutečnil v původně plánovaném termínu, bez ohledu na na nákazu koronavirem. Na jejich straně stála také AlphaTauri či Racing Point.
Podle Brita bylo vše monitorováno. Zdravotnické orgány prý závodu daly zelenou, většina týmů byla rovněž nakloněna tomu, aby se úvodní klání letošního ročníku uskutečnilo. Vše se ale rapidně změnilo na poslední schůzce. kde proti konání závodu protestoval Mercedes. Stříbrné šípy přitom původně startovat chtěly, jenže telefonát z Daimleru měl jejich plány změnit.
Alespoň to tvrdí některé zahraniční zdroje. Dle nich Toto Wolffovi zavolal šéf automobilky Ola Kallenius, který mu měl doporučit, aby tým své stanovisko ohledně pořádání GP přehodnotil. Tak se také stalo Mistrovská stáj se postavila na stranu Ferrari a Renaultu, čímž zřejmě definitivně rozhodla a tom, že se závod neuskuteční.
Podobně to vidí i Christian Horner. "Chtěli jsme závodit. Všechno bylo připravené a většina týmů souhlasila. Všechno se překopalo až po poslední schůzce mezi týmy a vedením závodu.Tam se týmy postavily proti pokračování víkendu, načež ho organizátor musel zrušit," popisuje.
"Byli jsme rozhodnutí, že chceme závodit. Nad tou nemocí jsme nepřemýšleli. Změnilo se to bohužel poté, co měl jeden z týmových příslušníků pozitivní test. Ale na druhou stranu... Bezpečnost závodníků, personálu i diváků je stoprocentně hodně důležitá," uznává Christian Horner.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.