Závod v Austrálii se letos neuskuteční. Formule 1 to oznámila doslova před pár minutami.
Je rozhodnuto. Letošní GP Austrálie se neuskuteční. Formule 1 to oznámila v oficiálním prohlášení. Tomuto kroku přitom předcházela řada jednání. K rozhodnutí došlo poté, co tamní premiér oznámil, že pokud se závod pojede, bude tak učiněno bez diváků. Mercedes následně poslal FIA otevřený dopis, ve kterém žádal zrušení velké ceny. Důvodem je obava o zdraví nejen členů týmů, ale i diváků.
"Po informaci, že byl člen McLarenu pozitivně testován na Covid-10 a po rozhodnutí týmu se stáhnout z Velké ceny Austrálie, uspořádaly F1 a FIA ve čtvrtek večer schůzku s dalšími 9 šéfy týmů. Po diskusích došla většina týmů k závěru, že by se závod neměl jet," uvádí se v prohlášení.
"Formule 1 a FIA s plnou podporou Korporace Velké ceny Austrálie (AGPC) se proto rozhodli, že veškeré aktivity Formule 1 pro Velkou cenu Austrálie budou zrušeny," vysvětluje F1, FIA a AGPC ve společném prohlášení.
Stanovisko každopádně nebylo jednotné, také proto trvalo čekání na konečný verdikt tak dlouho. Jen dodejme, že celou situaci spustil dnešní pozitivní test člena týmu McLaren na nový typ nebezpečného koronaviru.
"Uznáváme, že jde o velké zklamání pro tisíce fanoušků, kteří se chystali navštívit závod. Všichni držitelé vstupenek dostanou plnou náhradu. Další oznámení budou vydána v patřičném čase.
"Všechny strany vzaly v potaz obrovské úsilí AGPC, Motorsportu Austrálie, personálu a dobrovolníků věnované úvodnímu podniku sezóny 2020 mistrovství světa Formule 1 v Melbourne. Dospěli jsme však k závěru, že prioritou je bezpečnost všech členů rodiny F1 a širší komunity, a totéž platí i pro férovost soutěže," stojí v prohlášení.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.