McLaren se těší z úspěšného vstupu do předsezónního testování. Po dlouhé době ujel více než 650 km na den, spokojen je také s korelací dat. Na tento týden chystá celou řadu nových dílů.
Na stáj z Wokingu čeká náročný boj o obhájení čtvrté pozice mezi konstruktéry, protože z předběžných odhadů prvního testu jsou před ní kromě špičkových tří týmů minimálně také Racing Point, který okopíroval loňský Mercedes. Střed pole čítající také Alfa Romeo, AlphaTauri, Haas či Renault se zatím zdá být velmi vyrovnaný, všichni se ale v Barceloně minulý týden s novou technikou spíše seznamovali a na výkonnost a ladění detailů se zaměří až tento týden.
McLaren si nicméně velmi pochvaluje to, jak předsezónní období začal: "Abych byl upřímný, jsme opravdu, opravdu, opravdu spokojeni s tím, jak to prozatím jde - z různých důvodů. Za prvé, když se odíváte na počet kol a spolehlivost, kterou zatím prokazujeme, tak jde pro McLaren o ten nejlepší počátek zimních testů za mnoho let," hodnotí šéf týmu Andreas Seidl.
"To je jednoduše odměnou a znamením pro celý tým, že se vyplácí veškerá ta tvrdá práce, kterou jsme minulý měsíc vložili do tohoto pokroku, takže z toho mám velkou radost," pokračuje Seidl, jehož stáj minulý týden za tři dny zvládla ujet 1969 km.
"Pokud jde o program a testovací položky, tak jsem s nimi také velmi spokojený, protože jsme toho už hodně zvládli z našeho seznamu úkolů. Bez těch omílaných témat se spolehlivostí jsme jednoduše mohli každý den mohli absolvovat tak, jak jsme to plánovali," přibližuje šéf McLarenu.
Během prvního týdne zajel Carlos Sainz až 12. nejrychlejší čas, který byl 2,1 s pomalejší než nejlepší pokus Mercedesu. Pro Seidla to však zatím moc neznamená: "Soustředíme se na sebe, nesoustředíme se na časy na kolo. Neustále také na auto nasazujeme nové díly, některé z továrny dorážejí na poslední chvíli."
"Je skvělé pozorovat to tempo, v němž pokračujeme. Jak jste si mohli všimnout [v pátek], zkoušeli jsme dopoledne například nové přední křídlo. A auto dělá přesně to, co od něj očekáváme. Je to skvělé mít takovou korelaci, jsem moc spokojený," popisuje Seidl.
Poté, co se zaměřili na poznání nového auta, se tento týden budou snažit nasadit mnoho dalších novinek, aby byli na počátku sezóny v Austrálii ve formě: "Máme připravený program neustálého nasazování nových dílů na trati také v tomto dalším týdnu, abychom z auta dostali co nejvíce, než zamíříme do Melbourne."
"Pokud jde o výkonnost, tak si myslím, že je na hodnocení stále velmi brzy. My jsme spokojeni s tím, co zatím máme. Jak už jsem řekl, auto se chovalo tak, jak bylo zamýšleno, v tomto nemáme žádné otazníky," dodává šéf McLarenu.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.