McLaren se těší z úspěšného vstupu do předsezónního testování. Po dlouhé době ujel více než 650 km na den, spokojen je také s korelací dat. Na tento týden chystá celou řadu nových dílů.
Na stáj z Wokingu čeká náročný boj o obhájení čtvrté pozice mezi konstruktéry, protože z předběžných odhadů prvního testu jsou před ní kromě špičkových tří týmů minimálně také Racing Point, který okopíroval loňský Mercedes. Střed pole čítající také Alfa Romeo, AlphaTauri, Haas či Renault se zatím zdá být velmi vyrovnaný, všichni se ale v Barceloně minulý týden s novou technikou spíše seznamovali a na výkonnost a ladění detailů se zaměří až tento týden.
McLaren si nicméně velmi pochvaluje to, jak předsezónní období začal: "Abych byl upřímný, jsme opravdu, opravdu, opravdu spokojeni s tím, jak to prozatím jde - z různých důvodů. Za prvé, když se odíváte na počet kol a spolehlivost, kterou zatím prokazujeme, tak jde pro McLaren o ten nejlepší počátek zimních testů za mnoho let," hodnotí šéf týmu Andreas Seidl.
"To je jednoduše odměnou a znamením pro celý tým, že se vyplácí veškerá ta tvrdá práce, kterou jsme minulý měsíc vložili do tohoto pokroku, takže z toho mám velkou radost," pokračuje Seidl, jehož stáj minulý týden za tři dny zvládla ujet 1969 km.
"Pokud jde o program a testovací položky, tak jsem s nimi také velmi spokojený, protože jsme toho už hodně zvládli z našeho seznamu úkolů. Bez těch omílaných témat se spolehlivostí jsme jednoduše mohli každý den mohli absolvovat tak, jak jsme to plánovali," přibližuje šéf McLarenu.
Během prvního týdne zajel Carlos Sainz až 12. nejrychlejší čas, který byl 2,1 s pomalejší než nejlepší pokus Mercedesu. Pro Seidla to však zatím moc neznamená: "Soustředíme se na sebe, nesoustředíme se na časy na kolo. Neustále také na auto nasazujeme nové díly, některé z továrny dorážejí na poslední chvíli."
"Je skvělé pozorovat to tempo, v němž pokračujeme. Jak jste si mohli všimnout [v pátek], zkoušeli jsme dopoledne například nové přední křídlo. A auto dělá přesně to, co od něj očekáváme. Je to skvělé mít takovou korelaci, jsem moc spokojený," popisuje Seidl.
Poté, co se zaměřili na poznání nového auta, se tento týden budou snažit nasadit mnoho dalších novinek, aby byli na počátku sezóny v Austrálii ve formě: "Máme připravený program neustálého nasazování nových dílů na trati také v tomto dalším týdnu, abychom z auta dostali co nejvíce, než zamíříme do Melbourne."
"Pokud jde o výkonnost, tak si myslím, že je na hodnocení stále velmi brzy. My jsme spokojeni s tím, co zatím máme. Jak už jsem řekl, auto se chovalo tak, jak bylo zamýšleno, v tomto nemáme žádné otazníky," dodává šéf McLarenu.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.