McLaren se těší z úspěšného vstupu do předsezónního testování. Po dlouhé době ujel více než 650 km na den, spokojen je také s korelací dat. Na tento týden chystá celou řadu nových dílů.
Na stáj z Wokingu čeká náročný boj o obhájení čtvrté pozice mezi konstruktéry, protože z předběžných odhadů prvního testu jsou před ní kromě špičkových tří týmů minimálně také Racing Point, který okopíroval loňský Mercedes. Střed pole čítající také Alfa Romeo, AlphaTauri, Haas či Renault se zatím zdá být velmi vyrovnaný, všichni se ale v Barceloně minulý týden s novou technikou spíše seznamovali a na výkonnost a ladění detailů se zaměří až tento týden.
McLaren si nicméně velmi pochvaluje to, jak předsezónní období začal: "Abych byl upřímný, jsme opravdu, opravdu, opravdu spokojeni s tím, jak to prozatím jde - z různých důvodů. Za prvé, když se odíváte na počet kol a spolehlivost, kterou zatím prokazujeme, tak jde pro McLaren o ten nejlepší počátek zimních testů za mnoho let," hodnotí šéf týmu Andreas Seidl.
"To je jednoduše odměnou a znamením pro celý tým, že se vyplácí veškerá ta tvrdá práce, kterou jsme minulý měsíc vložili do tohoto pokroku, takže z toho mám velkou radost," pokračuje Seidl, jehož stáj minulý týden za tři dny zvládla ujet 1969 km.
"Pokud jde o program a testovací položky, tak jsem s nimi také velmi spokojený, protože jsme toho už hodně zvládli z našeho seznamu úkolů. Bez těch omílaných témat se spolehlivostí jsme jednoduše mohli každý den mohli absolvovat tak, jak jsme to plánovali," přibližuje šéf McLarenu.
Během prvního týdne zajel Carlos Sainz až 12. nejrychlejší čas, který byl 2,1 s pomalejší než nejlepší pokus Mercedesu. Pro Seidla to však zatím moc neznamená: "Soustředíme se na sebe, nesoustředíme se na časy na kolo. Neustále také na auto nasazujeme nové díly, některé z továrny dorážejí na poslední chvíli."
"Je skvělé pozorovat to tempo, v němž pokračujeme. Jak jste si mohli všimnout [v pátek], zkoušeli jsme dopoledne například nové přední křídlo. A auto dělá přesně to, co od něj očekáváme. Je to skvělé mít takovou korelaci, jsem moc spokojený," popisuje Seidl.
Poté, co se zaměřili na poznání nového auta, se tento týden budou snažit nasadit mnoho dalších novinek, aby byli na počátku sezóny v Austrálii ve formě: "Máme připravený program neustálého nasazování nových dílů na trati také v tomto dalším týdnu, abychom z auta dostali co nejvíce, než zamíříme do Melbourne."
"Pokud jde o výkonnost, tak si myslím, že je na hodnocení stále velmi brzy. My jsme spokojeni s tím, co zatím máme. Jak už jsem řekl, auto se chovalo tak, jak bylo zamýšleno, v tomto nemáme žádné otazníky," dodává šéf McLarenu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.