Ferrari by letos chtělo konečně stanout na vrcholu. Zatím to tak ale nevypadá. SF1000 rychlostně ztrácí, přičemž ani spolehlivost není dokonalá. První testy hodnotí z pohledu rudých šéf stáje Mattia Binotto.
Ferrari chce letos konečně získat mistrovský titul. Scuderia investovala do svého nejaktuálnějšího vozu velké úsilí. Zejména pak do toho, aby maximalizovala úroveň dosahovaného přítlaku. Koncept SF1000 se měl blížit Red Bullu, jenže už zákulisní informace, které prosákly na světlo světa během zimy naznačovaly, že zdaleka ne vše jde podle plánu.
Tyto zvěsti se během prvního bloku barcelonských testů potvrdily. Vettel s Leclercem nezajížděly dobré časy. Tým se sice dušoval, že jeho cílem není atakovat čelo výsledkových tabulek, nýbrž porozumět svému novému vozu, ani to však mnohé příliš nepřesvědčilo. Podle řady pozorovatelů patří Ferrari v aktuálním rozložení sil třetí pozice. S odstupem za Mercedesem a Red Bullem. Svou nespokojenost dal nakonec najevo také šéf týmu Mattia Binotto. Ten po skončení tří testovacích dní řekl, že momentálně není příliš optimistický.
„Letos jsme změnili přístup k testování. Chceme dokonale pochopit náš vůz, to je priorita. Na výkonnost se zatím až tak nesoustředíme,“ popisuje Binotto. Ferrari by zároveň mělo k druhým testům přivést znatelně upravený stroj. Jedná se tak o stejnou cestu, kterou zvolil loni Mercedes.
To ale nemění nic na faktu, že boss Scuderie má momentálně ke spokojenosti daleko. „Abych byl upřímný, tak nejsem tak optimistický, jako loni touhle dobou. Myslím si, že někteří jsou momentálně rychlejší. Je těžké říct, jak moc, projdu si všechna data a pak uvidíme. Neřekl bych však, že jsme momentálně tak rychlí jako oni,“ má jasno Mattia.
Tuto nedobrou situaci tedy u Ferrari vnímají. Nechtějí ale podléhat nějaké předčasné panice. „Je jasné, že máme obavy. To je logické, když nejste tak rychlí, jak byste chtěli být. První testovací dny pro nás byly důležité. Nasbírali jsme řadu dat, teď je to o tom, abychom je pochopili a udělali si celistvý obrázek,“ popisuje.
Scuderii trápila také spolehlivost. Kvůli ní musel být v posledním testovacím dni nainstalován do vozu nový motor, neboť ten původní vypověděl službu. „Myslím si ale, že to bude dlouhá sezona. Je potřeba, abychom se přesvědčili o tom, že vůz vyvíjíme správným směrem. Relevantní závěry ohledně rozložení sil můžeme učinit až v Austrálii,“ uzavírá Binotto.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.