Ferrari by letos chtělo konečně stanout na vrcholu. Zatím to tak ale nevypadá. SF1000 rychlostně ztrácí, přičemž ani spolehlivost není dokonalá. První testy hodnotí z pohledu rudých šéf stáje Mattia Binotto.
Ferrari chce letos konečně získat mistrovský titul. Scuderia investovala do svého nejaktuálnějšího vozu velké úsilí. Zejména pak do toho, aby maximalizovala úroveň dosahovaného přítlaku. Koncept SF1000 se měl blížit Red Bullu, jenže už zákulisní informace, které prosákly na světlo světa během zimy naznačovaly, že zdaleka ne vše jde podle plánu.
Tyto zvěsti se během prvního bloku barcelonských testů potvrdily. Vettel s Leclercem nezajížděly dobré časy. Tým se sice dušoval, že jeho cílem není atakovat čelo výsledkových tabulek, nýbrž porozumět svému novému vozu, ani to však mnohé příliš nepřesvědčilo. Podle řady pozorovatelů patří Ferrari v aktuálním rozložení sil třetí pozice. S odstupem za Mercedesem a Red Bullem. Svou nespokojenost dal nakonec najevo také šéf týmu Mattia Binotto. Ten po skončení tří testovacích dní řekl, že momentálně není příliš optimistický.
„Letos jsme změnili přístup k testování. Chceme dokonale pochopit náš vůz, to je priorita. Na výkonnost se zatím až tak nesoustředíme,“ popisuje Binotto. Ferrari by zároveň mělo k druhým testům přivést znatelně upravený stroj. Jedná se tak o stejnou cestu, kterou zvolil loni Mercedes.
To ale nemění nic na faktu, že boss Scuderie má momentálně ke spokojenosti daleko. „Abych byl upřímný, tak nejsem tak optimistický, jako loni touhle dobou. Myslím si, že někteří jsou momentálně rychlejší. Je těžké říct, jak moc, projdu si všechna data a pak uvidíme. Neřekl bych však, že jsme momentálně tak rychlí jako oni,“ má jasno Mattia.
Tuto nedobrou situaci tedy u Ferrari vnímají. Nechtějí ale podléhat nějaké předčasné panice. „Je jasné, že máme obavy. To je logické, když nejste tak rychlí, jak byste chtěli být. První testovací dny pro nás byly důležité. Nasbírali jsme řadu dat, teď je to o tom, abychom je pochopili a udělali si celistvý obrázek,“ popisuje.
Scuderii trápila také spolehlivost. Kvůli ní musel být v posledním testovacím dni nainstalován do vozu nový motor, neboť ten původní vypověděl službu. „Myslím si ale, že to bude dlouhá sezona. Je potřeba, abychom se přesvědčili o tom, že vůz vyvíjíme správným směrem. Relevantní závěry ohledně rozložení sil můžeme učinit až v Austrálii,“ uzavírá Binotto.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.