Sebastian Vettel má podle šéfa Ferrari Mattii Binotta pro příští sezónu přednost před Lewisem Hamiltonem. Charles Leclerc má smlouvu již podepsanou až do roku 2024.
Mladší pilot Vettela sice loni u Scuderie zastínil, čtyřnásobný mistr světa se i přesto těší podpoře a vyhlídce na prodloužení kontraktu, který mu v Maranellu letos vyprší. Jeho šéf totiž potvrdil, že je jejich první volbou.
Představuje Hamilton z Mercedesu pro Ferrari jednu z možností pro rok 2021? "Chtěl bych na to odpovědět jinak. Myslím, že naší první volbou je momentálně Seb, a samozřejmě to s ním nyní probíráme a budeme probírat, protože je rozhodně naší první možností, v tuto chvíli je naší preferencí," odpovídá Binotto. Stáj z Maranella podle něj o Hamiltonovi "v tuto chvíli nepřemýšlí."
Vettel se svou budoucností momentálně nechce zabývat: "Když to srovnáte s tím, co bylo před 3 lety, tak jsem až do srpna neměl kontrakt. Když to vezmete do důsledku, tak jsem byl půl roku před koncem mimo hru. Proto si nemyslím, že by to mělo něco změnit."
"Jak už jsem řekl, tak se samozřejmě zaměřujete na to, co se děje v současnosti. V určitou chvíli rozhodně musíte řešit to, co se stane v budoucnosti. Ale myslím si, že na to budeme mít ještě dost času," pokračuje německý jezdec.
Kdy by mělo dojít k dohodě na nové smlouvě? "Podle mě musí jít předně o společné rozhodnutí, o něco, co probereme společně. Vyžádá si to tolik času, kolik je zapotřebí. Samozřejmě, že se teď soustředíme na auto, na zimní testování a na první závody, pro zbytek nadejde ten řádný čas," dodává Binotto.
Ferrari včera večer představilo nové auto SF1000, s nímž chce letos zabojovat o titul. Kromě vylepšení pohonné jednotky se soustředilo na zlepšení aerodynamického přítlaku a celkové efektivity, na snížení těžiště i hmotnosti monopostu. Bude to letos na největší soupeře v podobě Mercedesu a Red Bullu stačit?
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.