Sebastian Vettel má podle šéfa Ferrari Mattii Binotta pro příští sezónu přednost před Lewisem Hamiltonem. Charles Leclerc má smlouvu již podepsanou až do roku 2024.
Mladší pilot Vettela sice loni u Scuderie zastínil, čtyřnásobný mistr světa se i přesto těší podpoře a vyhlídce na prodloužení kontraktu, který mu v Maranellu letos vyprší. Jeho šéf totiž potvrdil, že je jejich první volbou.
Představuje Hamilton z Mercedesu pro Ferrari jednu z možností pro rok 2021? "Chtěl bych na to odpovědět jinak. Myslím, že naší první volbou je momentálně Seb, a samozřejmě to s ním nyní probíráme a budeme probírat, protože je rozhodně naší první možností, v tuto chvíli je naší preferencí," odpovídá Binotto. Stáj z Maranella podle něj o Hamiltonovi "v tuto chvíli nepřemýšlí."
Vettel se svou budoucností momentálně nechce zabývat: "Když to srovnáte s tím, co bylo před 3 lety, tak jsem až do srpna neměl kontrakt. Když to vezmete do důsledku, tak jsem byl půl roku před koncem mimo hru. Proto si nemyslím, že by to mělo něco změnit."
"Jak už jsem řekl, tak se samozřejmě zaměřujete na to, co se děje v současnosti. V určitou chvíli rozhodně musíte řešit to, co se stane v budoucnosti. Ale myslím si, že na to budeme mít ještě dost času," pokračuje německý jezdec.
Kdy by mělo dojít k dohodě na nové smlouvě? "Podle mě musí jít předně o společné rozhodnutí, o něco, co probereme společně. Vyžádá si to tolik času, kolik je zapotřebí. Samozřejmě, že se teď soustředíme na auto, na zimní testování a na první závody, pro zbytek nadejde ten řádný čas," dodává Binotto.
Ferrari včera večer představilo nové auto SF1000, s nímž chce letos zabojovat o titul. Kromě vylepšení pohonné jednotky se soustředilo na zlepšení aerodynamického přítlaku a celkové efektivity, na snížení těžiště i hmotnosti monopostu. Bude to letos na největší soupeře v podobě Mercedesu a Red Bullu stačit?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.