Jaká bude budoucnost Fernanda Alonsa? Na tuto otázku se momentálně snaží nalézt odpověď celá řada fanoušků i odborníků. Mnozí z nich posílali rodáka z Ovieda do Red Bullu. Tuhle možnost nicméně odborný poradce Rudých býků Helmut Marko vyloučil.
Budoucnost Fernanda Alonsa je stále velmi ožehavým a často řešeným tématem. Mnoho fanoušků i odborníků by chtělo dvojnásobného mistra světa znovu vidět na startovním roštu Formule 1. Pokud možno s vozem, který je schopný vyhrávat závody. Ještě nedávno se v této souvislosti jevil nejpravděpodobněji Španělův přesun do Red Bullu.
Rakouský tým totiž sháněl po odchodu Pierre Galyho, který nepřesvědčil pilota, jenž by byl konkurenceschopný. Alonso se přitom jevil jako celkem logická alternativa. Španělovi Formule 1 chybí, což už sám také přiznal. Vrátit se však chce pouze s materiálem, který mu umožní bojovat o přední příčky.
Roky trápení u McLarenu už zkrátka rodák z Ovieda opakovat nechce, jenže zdá se, že dozvuky jeho působení v britské stáji mu zavřou pomyslná vrátka k Red Bullu. Rakušané totiž uzavřeli spojenectví s Hondou. Tedy s motorářem, jehož Alonso v době svého angažmá u McLarenu hned několikrát celkem otevřeně zkritizoval. Na tuto věc nyní poukazuje odborný poradce Red Bullu Helmut Marko a dodává, že právě tohle je jeden z důvodů, proč Alonso nemůže pomýšlet na sedačku v rakouské stáji.
„Řekl bych, že vztah Alonsa a Hondy je nenapravitelný, to je jeden důvod, proč se nedá očekávat jeho příchod k Red Bullu,“ hlásí Marko.
Tím druhým důvodem, který Helmut zmiňoval má být celková filozofie Rudých býků. Tým se dlouhodobě spoléhá na své odchovance, přičemž angažování Alonsa by do této koncepce nezapadalo. „Celá naše struktura ke založená na tom, že dáváme prostor mladým odchovancům. Angažování Alonsa by do této filozofie hrubě nezapadalo. Vždyť by to byl jeden z nejstarších pilotů startovního pole,“ líčí odborný poradce.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.