Antonio Giovinazzi je juniorem Ferrari. Nyní však závodí za Alfu Romeo, kde chce letos porazit Kimiho Raikkonena. Právě zdolání této mety by mu prý mohlo pomoci k přesunu do Ferrari.
Ital Antoio Giovinazzi má za sebou první kompletní sezonu ve Formuli 1. Strávil ji u Alfy Romeo po boku Kimiho Raikkonena, což je nejzkušenější pilot současného startovního pole. Už z tohoto pohledu bylo jasné, že Giovinazziho nečeká nic jednoduchého. Tato očekávání se posléze také potvrdila.
Šestadvacetiletý závodník prožil těžkou první část sezony. Ostřílenému Icemanovi většinu času rychlostně nestačil, k čemuž se rovněž přidalo několik více či méně zbytečných jezdeckých chyb. Není proto divu, že byla Antoniova pozice postupem času v ohrožení. Onen pověstný Damoklův meč visel nad jeho hlavou nejvýrazněji po závodě v Belgii. Gopvinazzi si jel pro body, zdálo se, že ho už nic nemůže zastavit, jenže doslova pár zatáček před cílem skončil zapíchnutý v bariéře z pneumatik.
Hned poté se začalo čile spekulovat o jeho nahrazení. Nejčastěji přitom v této souvislosti padalo jméno mladého Micka Schumachera. I on je juniorem Ferrari, a tak mnozí očekávali, že mu Maranello dá šanci, zvlášť, když se Giovinazzi trápil.
K tomu ale nakonec nedošlo. Mladý Ital totiž dokázal své výkony zlepšit, takže si vysloužil smlouvu také pro příští sezonu. V ní chce porazit svého týmového kolegu Kimiho Raikkonena. To by mu podle jeho slov mohlo otevřít dveře do Ferrari.
„Musím se soustředit především na svou práci, ale vím, že pokud se mi sezona povede, tak budu v dobré pozici. Lhal bych vám, kdybych řekl, že nepřemýšlím o Ferrari. S Charlesem máme navíc dobrý vztah, chodíme na společné akce, hodně se spolu bavíme i to by mi mohlo pomoct,“ říká Giovinazzi.
Uvědomuje si však, že ze všeho nejdříve jej čeká letošní ročník, kde bude muset prokázat svoje kvality. „Teď se soustředím na následující sezonu, ta bude z pohledu mého dalšího působení ve Formuli 1 klíčová, rád bych v interním souboji porazil Kimiho. Hlavní však je, abych zlepšil své nedostatky a dosahoval, co nejlepších výsledků,“ uzavírá Ital.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.