Antonio Giovinazzi je juniorem Ferrari. Nyní však závodí za Alfu Romeo, kde chce letos porazit Kimiho Raikkonena. Právě zdolání této mety by mu prý mohlo pomoci k přesunu do Ferrari.
Ital Antoio Giovinazzi má za sebou první kompletní sezonu ve Formuli 1. Strávil ji u Alfy Romeo po boku Kimiho Raikkonena, což je nejzkušenější pilot současného startovního pole. Už z tohoto pohledu bylo jasné, že Giovinazziho nečeká nic jednoduchého. Tato očekávání se posléze také potvrdila.
Šestadvacetiletý závodník prožil těžkou první část sezony. Ostřílenému Icemanovi většinu času rychlostně nestačil, k čemuž se rovněž přidalo několik více či méně zbytečných jezdeckých chyb. Není proto divu, že byla Antoniova pozice postupem času v ohrožení. Onen pověstný Damoklův meč visel nad jeho hlavou nejvýrazněji po závodě v Belgii. Gopvinazzi si jel pro body, zdálo se, že ho už nic nemůže zastavit, jenže doslova pár zatáček před cílem skončil zapíchnutý v bariéře z pneumatik.
Hned poté se začalo čile spekulovat o jeho nahrazení. Nejčastěji přitom v této souvislosti padalo jméno mladého Micka Schumachera. I on je juniorem Ferrari, a tak mnozí očekávali, že mu Maranello dá šanci, zvlášť, když se Giovinazzi trápil.
K tomu ale nakonec nedošlo. Mladý Ital totiž dokázal své výkony zlepšit, takže si vysloužil smlouvu také pro příští sezonu. V ní chce porazit svého týmového kolegu Kimiho Raikkonena. To by mu podle jeho slov mohlo otevřít dveře do Ferrari.
„Musím se soustředit především na svou práci, ale vím, že pokud se mi sezona povede, tak budu v dobré pozici. Lhal bych vám, kdybych řekl, že nepřemýšlím o Ferrari. S Charlesem máme navíc dobrý vztah, chodíme na společné akce, hodně se spolu bavíme i to by mi mohlo pomoct,“ říká Giovinazzi.
Uvědomuje si však, že ze všeho nejdříve jej čeká letošní ročník, kde bude muset prokázat svoje kvality. „Teď se soustředím na následující sezonu, ta bude z pohledu mého dalšího působení ve Formuli 1 klíčová, rád bych v interním souboji porazil Kimiho. Hlavní však je, abych zlepšil své nedostatky a dosahoval, co nejlepších výsledků,“ uzavírá Ital.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.