Antonio Giovinazzi je juniorem Ferrari. Nyní však závodí za Alfu Romeo, kde chce letos porazit Kimiho Raikkonena. Právě zdolání této mety by mu prý mohlo pomoci k přesunu do Ferrari.
Ital Antoio Giovinazzi má za sebou první kompletní sezonu ve Formuli 1. Strávil ji u Alfy Romeo po boku Kimiho Raikkonena, což je nejzkušenější pilot současného startovního pole. Už z tohoto pohledu bylo jasné, že Giovinazziho nečeká nic jednoduchého. Tato očekávání se posléze také potvrdila.
Šestadvacetiletý závodník prožil těžkou první část sezony. Ostřílenému Icemanovi většinu času rychlostně nestačil, k čemuž se rovněž přidalo několik více či méně zbytečných jezdeckých chyb. Není proto divu, že byla Antoniova pozice postupem času v ohrožení. Onen pověstný Damoklův meč visel nad jeho hlavou nejvýrazněji po závodě v Belgii. Gopvinazzi si jel pro body, zdálo se, že ho už nic nemůže zastavit, jenže doslova pár zatáček před cílem skončil zapíchnutý v bariéře z pneumatik.
Hned poté se začalo čile spekulovat o jeho nahrazení. Nejčastěji přitom v této souvislosti padalo jméno mladého Micka Schumachera. I on je juniorem Ferrari, a tak mnozí očekávali, že mu Maranello dá šanci, zvlášť, když se Giovinazzi trápil.
K tomu ale nakonec nedošlo. Mladý Ital totiž dokázal své výkony zlepšit, takže si vysloužil smlouvu také pro příští sezonu. V ní chce porazit svého týmového kolegu Kimiho Raikkonena. To by mu podle jeho slov mohlo otevřít dveře do Ferrari.
„Musím se soustředit především na svou práci, ale vím, že pokud se mi sezona povede, tak budu v dobré pozici. Lhal bych vám, kdybych řekl, že nepřemýšlím o Ferrari. S Charlesem máme navíc dobrý vztah, chodíme na společné akce, hodně se spolu bavíme i to by mi mohlo pomoct,“ říká Giovinazzi.
Uvědomuje si však, že ze všeho nejdříve jej čeká letošní ročník, kde bude muset prokázat svoje kvality. „Teď se soustředím na následující sezonu, ta bude z pohledu mého dalšího působení ve Formuli 1 klíčová, rád bych v interním souboji porazil Kimiho. Hlavní však je, abych zlepšil své nedostatky a dosahoval, co nejlepších výsledků,“ uzavírá Ital.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.