Antonio Giovinazzi je juniorem Ferrari. Nyní však závodí za Alfu Romeo, kde chce letos porazit Kimiho Raikkonena. Právě zdolání této mety by mu prý mohlo pomoci k přesunu do Ferrari.
Ital Antoio Giovinazzi má za sebou první kompletní sezonu ve Formuli 1. Strávil ji u Alfy Romeo po boku Kimiho Raikkonena, což je nejzkušenější pilot současného startovního pole. Už z tohoto pohledu bylo jasné, že Giovinazziho nečeká nic jednoduchého. Tato očekávání se posléze také potvrdila.
Šestadvacetiletý závodník prožil těžkou první část sezony. Ostřílenému Icemanovi většinu času rychlostně nestačil, k čemuž se rovněž přidalo několik více či méně zbytečných jezdeckých chyb. Není proto divu, že byla Antoniova pozice postupem času v ohrožení. Onen pověstný Damoklův meč visel nad jeho hlavou nejvýrazněji po závodě v Belgii. Gopvinazzi si jel pro body, zdálo se, že ho už nic nemůže zastavit, jenže doslova pár zatáček před cílem skončil zapíchnutý v bariéře z pneumatik.
Hned poté se začalo čile spekulovat o jeho nahrazení. Nejčastěji přitom v této souvislosti padalo jméno mladého Micka Schumachera. I on je juniorem Ferrari, a tak mnozí očekávali, že mu Maranello dá šanci, zvlášť, když se Giovinazzi trápil.
K tomu ale nakonec nedošlo. Mladý Ital totiž dokázal své výkony zlepšit, takže si vysloužil smlouvu také pro příští sezonu. V ní chce porazit svého týmového kolegu Kimiho Raikkonena. To by mu podle jeho slov mohlo otevřít dveře do Ferrari.
„Musím se soustředit především na svou práci, ale vím, že pokud se mi sezona povede, tak budu v dobré pozici. Lhal bych vám, kdybych řekl, že nepřemýšlím o Ferrari. S Charlesem máme navíc dobrý vztah, chodíme na společné akce, hodně se spolu bavíme i to by mi mohlo pomoct,“ říká Giovinazzi.
Uvědomuje si však, že ze všeho nejdříve jej čeká letošní ročník, kde bude muset prokázat svoje kvality. „Teď se soustředím na následující sezonu, ta bude z pohledu mého dalšího působení ve Formuli 1 klíčová, rád bych v interním souboji porazil Kimiho. Hlavní však je, abych zlepšil své nedostatky a dosahoval, co nejlepších výsledků,“ uzavírá Ital.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.