Červená světla nad startovním roštem zhasnou poprvé sice až v polovině března, nicméně se nezadržitelně blíží období horlivých předsezónních příprav všech týmů pro první praktické prověrky jejich nových monopostů. Dneškem máme pěkně pohromadě všechny termíny pro odhalení zbraní jednotlivých stájí.
První formule pro ročník 2020 bude odtajněna 11. února týmem Ferrari, o den později budou na řadě Red Bull současně s Renaultem. Rakouská stáj však k této události zatím neoznámila další podrobnosti, zatímco Francouzi se zřejmě zařadí do skupiny týmů, u nichž nepůjde o ukázku aktuálních modelů. Někteří totiž volí spíše cestu oficiálního zahájení sezóny a jejich vlastní dílo uvidíme až během prvních testů.
Následující den, tedy 13. února představí svůj zbrusu nový vůz McLaren a to přímo ve svém sídle ve Wokingu. Mercedes se ukáže o den později na Silverstone, avšak formou online přenosu přes internet. Společně s německou stájí dá o sobě vědět také čerstvě přejmenovaný tým Alpha Tauri (původně Toro Rosso), avšak pravděpodobně nikoli s novým autem. Podobnou strategii volí také Racing Point, v kalendáři si označte 17. únor.
Nové monoposty posledních tří zbývajícících soupeřů – Alfa Romeo, Haasu a Williamsu – spatří světlo světa až přímo v dějišti prvních předsezónních testů. Před startem sezóny v australském Melbourne mají stáje dovoleno naplno prohánět své vozy celkem šest dní rozdělených do dvou etap – první série testů se odehraje 19.-21. února, zatímco ta druhá bude následovat již 26.-28. února, obě shodně na španělském okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.