Červená světla nad startovním roštem zhasnou poprvé sice až v polovině března, nicméně se nezadržitelně blíží období horlivých předsezónních příprav všech týmů pro první praktické prověrky jejich nových monopostů. Dneškem máme pěkně pohromadě všechny termíny pro odhalení zbraní jednotlivých stájí.
První formule pro ročník 2020 bude odtajněna 11. února týmem Ferrari, o den později budou na řadě Red Bull současně s Renaultem. Rakouská stáj však k této události zatím neoznámila další podrobnosti, zatímco Francouzi se zřejmě zařadí do skupiny týmů, u nichž nepůjde o ukázku aktuálních modelů. Někteří totiž volí spíše cestu oficiálního zahájení sezóny a jejich vlastní dílo uvidíme až během prvních testů.
Následující den, tedy 13. února představí svůj zbrusu nový vůz McLaren a to přímo ve svém sídle ve Wokingu. Mercedes se ukáže o den později na Silverstone, avšak formou online přenosu přes internet. Společně s německou stájí dá o sobě vědět také čerstvě přejmenovaný tým Alpha Tauri (původně Toro Rosso), avšak pravděpodobně nikoli s novým autem. Podobnou strategii volí také Racing Point, v kalendáři si označte 17. únor.
Nové monoposty posledních tří zbývajícících soupeřů – Alfa Romeo, Haasu a Williamsu – spatří světlo světa až přímo v dějišti prvních předsezónních testů. Před startem sezóny v australském Melbourne mají stáje dovoleno naplno prohánět své vozy celkem šest dní rozdělených do dvou etap – první série testů se odehraje 19.-21. února, zatímco ta druhá bude následovat již 26.-28. února, obě shodně na španělském okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.