Daniel Ricciardo skončil svou pouť u Red Bullu na konci sezony 2018. Nyní odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko přiznává, že usměvavý Australan jeho týmu chybí.
Daniel Ricciardo byl naprostou většinu svojí kariéry ve Formuli 1 spjatý s Red Bullem. Však také patřil do jeho juniorského programu, takže když si odmyslíme krátkou štaci u HRT, tak reprezentoval především Toro Rosso a později Red Bull.
Právě u Rudých býků se Ricciardo postupem času vyprofiloval v jednoho z top pilotů současného startovního pole. Jenže na konci sezony 2018 se vzájemné cesty usměvavého Australana a rakouského týmu rozešly. Třicetiletý rodák z Perthu totiž zamířil do konkurenčního Renaultu, který chce právě na něm postavit základy potřebné k tomu, aby se v dohledné době vrátil zpět na vrchol.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko toho času prohlašoval, že Australanův odchod souvisí s Maxem Verstappenem. Ricciardo se prý bál přímé konfrontace s mladým Holanďanem, a proto změnil působiště. Marko pak jedním dechem dodával, že Ricciardo v týmu chybět nebude.
Dnes však tvrdí něco jiného… „Daniel je jedním z nejlepších jezdců. Dokáže navíc bravurně stahovat ztrátu, když je to potřeba. Navíc v týmu chybí jeho humor. Máme tu dobrou atmosféru, ale od chvíle, kdy od nás odešel, už není tak humorná,“ naráží Marko na proslulou Ricciardovu povahu, která je známá svým vtipem a umem rozesmát.
Australana nahradil v kokpitu rakouské stáje Pierre Gasly, ten se ale neosvědčil, což vyústilo v jeho brzký konec a přeřazení zpět do Toro Rosso. Do prvního týmu byl povolán Alex Albon, jemuž Marko s ohledem na budoucnost věří.
„Alex si počíná velmi dobře, bodoval v každém závodě, tedy až na Brazílii, kde ho sestřelil Hamilton. Nepostrádá sebereflexi, ví, jak má pracovat, aby se ještě zlepšil. Stejně tak ví, kde má slabiny. Vzhledem k tomu, že letošní vůz ani netestoval, tak si opravdu vedl velmi dobře. Věřím, že bude mít dobrou sezonu,“ uzavírá Marko.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.