Daniel Ricciardo skončil svou pouť u Red Bullu na konci sezony 2018. Nyní odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko přiznává, že usměvavý Australan jeho týmu chybí.
Daniel Ricciardo byl naprostou většinu svojí kariéry ve Formuli 1 spjatý s Red Bullem. Však také patřil do jeho juniorského programu, takže když si odmyslíme krátkou štaci u HRT, tak reprezentoval především Toro Rosso a později Red Bull.
Právě u Rudých býků se Ricciardo postupem času vyprofiloval v jednoho z top pilotů současného startovního pole. Jenže na konci sezony 2018 se vzájemné cesty usměvavého Australana a rakouského týmu rozešly. Třicetiletý rodák z Perthu totiž zamířil do konkurenčního Renaultu, který chce právě na něm postavit základy potřebné k tomu, aby se v dohledné době vrátil zpět na vrchol.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko toho času prohlašoval, že Australanův odchod souvisí s Maxem Verstappenem. Ricciardo se prý bál přímé konfrontace s mladým Holanďanem, a proto změnil působiště. Marko pak jedním dechem dodával, že Ricciardo v týmu chybět nebude.
Dnes však tvrdí něco jiného… „Daniel je jedním z nejlepších jezdců. Dokáže navíc bravurně stahovat ztrátu, když je to potřeba. Navíc v týmu chybí jeho humor. Máme tu dobrou atmosféru, ale od chvíle, kdy od nás odešel, už není tak humorná,“ naráží Marko na proslulou Ricciardovu povahu, která je známá svým vtipem a umem rozesmát.
Australana nahradil v kokpitu rakouské stáje Pierre Gasly, ten se ale neosvědčil, což vyústilo v jeho brzký konec a přeřazení zpět do Toro Rosso. Do prvního týmu byl povolán Alex Albon, jemuž Marko s ohledem na budoucnost věří.
„Alex si počíná velmi dobře, bodoval v každém závodě, tedy až na Brazílii, kde ho sestřelil Hamilton. Nepostrádá sebereflexi, ví, jak má pracovat, aby se ještě zlepšil. Stejně tak ví, kde má slabiny. Vzhledem k tomu, že letošní vůz ani netestoval, tak si opravdu vedl velmi dobře. Věřím, že bude mít dobrou sezonu,“ uzavírá Marko.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.