Jean Alesi absolvoval ve Formuli 1 přes 200 Velkých cen. Má tak oprávnění k tomu, aby časy, ve kterých závodil on sám srovnal s těmi dnešními. A podle jeho slov rozhodně není nynější Formule 1 nudná.
Pětapadesátiletý Francouz Jean Alesi nezpochybnitelně patří k legendám Formule 1. Rodák z Avignonu zahájil svou kariéru coby pilot královny motorsportu na konci osmdesátých let u Tyrelllu. Tam na sebe okamžitě upozornil velmi dobrými výkony, což mu brzy otevřelo dveře do Ferrari. V Maranellu se poprvé objevil během sezony 1991. Jeho italská mise nakonec pokračovala až do ročníku 1995, po konci tohoto roku následně Alesi přesídlil k Benettonu.
Ve Formuli 1 se zúčastnil 201 závodů. Vyhrál jeden z nich a sice ten v Kanadě roku 1995. „Bylo to bláznivé, měl jsem narozeniny, Do té doby jsem byl několikrát blízko vítězství ve Velké ceně, ale vždy mě něco zastavilo. Ať už to byla chyba, popřípadě technické problémy. Je proto logické, že jsem cítil velký stres. Snažil jsem se jet co nejrozvážněji, abych auto dovezl do cíle,“ přemítá Francouz.
Alesi rád vzpomíná na dobu strávenou s Ferrari. I po mnoha letech ho prý fanoušci poznávají a žádají o autogram nebo společnou fotografii. „Léta u Ferrari nikdy nezapomenu. I po spoustě let mě fanoušci poznávají a pamatují si mě, to mě rozhodně velmi těší,“ říká.
V rámci aktuálního rozhovoru, který bývalý pilot poskytl, přišla řeč rovněž na porovnání jednotlivých epoch F1. Alesi přitom rozhodně nesouhlasí s tím, že by dnes byla Formule 1 méně záživná, než tomu bylo dobách, kdy závodil on. Podle jeho mínění se změnil pouze náš úhel pohledu, a to, jak se na závody díváme.
„Nesouhlasím s tím, že by Formule 1 byla nudná. Změnil se pouze náš pohled na ni. Jsme o něco více zhýčkaní, piloti jsou na závody lépe připraveni, auta jsou technicky vyspělejší, ale to, co dělá Formuli 1 jsou skvělé souboje, ty jsou tu stále. Mně se to líbí,“ má jasno jezdec, jenž svoji kariéru v královské třídě motorsportu ukončil po sezoně 2001.
A koho má Jean Alesi ze současného startovního pole nejradši? „Mám moc rád Charlesa Leclerca, je fantastický, určitě se brzo stane mistrem světa,“ má jasno Francouz.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.