Jean Alesi absolvoval ve Formuli 1 přes 200 Velkých cen. Má tak oprávnění k tomu, aby časy, ve kterých závodil on sám srovnal s těmi dnešními. A podle jeho slov rozhodně není nynější Formule 1 nudná.
Pětapadesátiletý Francouz Jean Alesi nezpochybnitelně patří k legendám Formule 1. Rodák z Avignonu zahájil svou kariéru coby pilot královny motorsportu na konci osmdesátých let u Tyrelllu. Tam na sebe okamžitě upozornil velmi dobrými výkony, což mu brzy otevřelo dveře do Ferrari. V Maranellu se poprvé objevil během sezony 1991. Jeho italská mise nakonec pokračovala až do ročníku 1995, po konci tohoto roku následně Alesi přesídlil k Benettonu.
Ve Formuli 1 se zúčastnil 201 závodů. Vyhrál jeden z nich a sice ten v Kanadě roku 1995. „Bylo to bláznivé, měl jsem narozeniny, Do té doby jsem byl několikrát blízko vítězství ve Velké ceně, ale vždy mě něco zastavilo. Ať už to byla chyba, popřípadě technické problémy. Je proto logické, že jsem cítil velký stres. Snažil jsem se jet co nejrozvážněji, abych auto dovezl do cíle,“ přemítá Francouz.
Alesi rád vzpomíná na dobu strávenou s Ferrari. I po mnoha letech ho prý fanoušci poznávají a žádají o autogram nebo společnou fotografii. „Léta u Ferrari nikdy nezapomenu. I po spoustě let mě fanoušci poznávají a pamatují si mě, to mě rozhodně velmi těší,“ říká.
V rámci aktuálního rozhovoru, který bývalý pilot poskytl, přišla řeč rovněž na porovnání jednotlivých epoch F1. Alesi přitom rozhodně nesouhlasí s tím, že by dnes byla Formule 1 méně záživná, než tomu bylo dobách, kdy závodil on. Podle jeho mínění se změnil pouze náš úhel pohledu, a to, jak se na závody díváme.
„Nesouhlasím s tím, že by Formule 1 byla nudná. Změnil se pouze náš pohled na ni. Jsme o něco více zhýčkaní, piloti jsou na závody lépe připraveni, auta jsou technicky vyspělejší, ale to, co dělá Formuli 1 jsou skvělé souboje, ty jsou tu stále. Mně se to líbí,“ má jasno jezdec, jenž svoji kariéru v královské třídě motorsportu ukončil po sezoně 2001.
A koho má Jean Alesi ze současného startovního pole nejradši? „Mám moc rád Charlesa Leclerca, je fantastický, určitě se brzo stane mistrem světa,“ má jasno Francouz.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.