Jean Alesi absolvoval ve Formuli 1 přes 200 Velkých cen. Má tak oprávnění k tomu, aby časy, ve kterých závodil on sám srovnal s těmi dnešními. A podle jeho slov rozhodně není nynější Formule 1 nudná.
Pětapadesátiletý Francouz Jean Alesi nezpochybnitelně patří k legendám Formule 1. Rodák z Avignonu zahájil svou kariéru coby pilot královny motorsportu na konci osmdesátých let u Tyrelllu. Tam na sebe okamžitě upozornil velmi dobrými výkony, což mu brzy otevřelo dveře do Ferrari. V Maranellu se poprvé objevil během sezony 1991. Jeho italská mise nakonec pokračovala až do ročníku 1995, po konci tohoto roku následně Alesi přesídlil k Benettonu.
Ve Formuli 1 se zúčastnil 201 závodů. Vyhrál jeden z nich a sice ten v Kanadě roku 1995. „Bylo to bláznivé, měl jsem narozeniny, Do té doby jsem byl několikrát blízko vítězství ve Velké ceně, ale vždy mě něco zastavilo. Ať už to byla chyba, popřípadě technické problémy. Je proto logické, že jsem cítil velký stres. Snažil jsem se jet co nejrozvážněji, abych auto dovezl do cíle,“ přemítá Francouz.
Alesi rád vzpomíná na dobu strávenou s Ferrari. I po mnoha letech ho prý fanoušci poznávají a žádají o autogram nebo společnou fotografii. „Léta u Ferrari nikdy nezapomenu. I po spoustě let mě fanoušci poznávají a pamatují si mě, to mě rozhodně velmi těší,“ říká.
V rámci aktuálního rozhovoru, který bývalý pilot poskytl, přišla řeč rovněž na porovnání jednotlivých epoch F1. Alesi přitom rozhodně nesouhlasí s tím, že by dnes byla Formule 1 méně záživná, než tomu bylo dobách, kdy závodil on. Podle jeho mínění se změnil pouze náš úhel pohledu, a to, jak se na závody díváme.
„Nesouhlasím s tím, že by Formule 1 byla nudná. Změnil se pouze náš pohled na ni. Jsme o něco více zhýčkaní, piloti jsou na závody lépe připraveni, auta jsou technicky vyspělejší, ale to, co dělá Formuli 1 jsou skvělé souboje, ty jsou tu stále. Mně se to líbí,“ má jasno jezdec, jenž svoji kariéru v královské třídě motorsportu ukončil po sezoně 2001.
A koho má Jean Alesi ze současného startovního pole nejradši? „Mám moc rád Charlesa Leclerca, je fantastický, určitě se brzo stane mistrem světa,“ má jasno Francouz.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.