Pilot Ferrari Charles Leclerc věří, že bude moci v nové sezoně zabojovat o titul mistra světa. Uvědomuje si však, že k tomuto cíli povede dlouhá cesta.
Charles Leclerc prožil svou první sezonu u Ferrari, a ačkoliv mnozí jeho angažování zpochybňovali, mladý Monačan rozhodně nezklamal. Nevyhnul se sice několika chybám, i tak je ale jeho nováčkovský ročník u Ferrari vnímán pozitivně. Jakby taky ne, když se mu podařilo zdolat zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela, který je čtyřnásobným mistrem světa.
Svého prvního vítězství ve Velké ceně se Leclerc dočkal v belgickém Spa, druhý triumf následně přidal na italské Monze, která je navíc pro Ferrari domácím závodem. Na boj o mistrovský titul to nicméně nebylo. Vzpínající se hřebec totiž značnou část sezony nestačil tempu stáje Mercedes, přičemž když se zdálo, že se situace začíná obracet, bylo už na jakékoli úvahy o šampionátu pozdě. Manko bylo zkrátka až příliš vysoké.
Ferrari tak na mistrovský titul stále marně čeká. Z jezdeckého primátu se v Maranellu naposledy radovali během sezony 2007, kdy se se stal mistrem světa Kimi Raikkonen. Poslední Pohár konstruktérů získala tradiční stáj o rok později. Od té doby pusto a prázdno, řeklo by se.
Charles Leclerc ovšem věří, že příští rok bude moci o mistrovskou korunu zabojovat. „Doufám, že příští rok budu moci mistrovský titul získat. Nicméně pokud by k tomu mělo dojít o rok později tak si rád počkám. Je samozřejmé, že rok 2020 bude pro všechny hodně důležitý. Půjde také o to, abychom se dobře připravili na sezonu 2021, kdy vejdou v platnost nová pravidla. Bude to jedinečný ročník. Jako tým budeme usilovně pracovat, abychom postavili dobrý vůz, který nám pomůže vyhrát mistrovství světa,“ říká Monačan.
„Moje osobní cíle jsou vždy jen ty nejvyšší. Zisk titulu mistra světa je hodně optimistický, ale udělám vše pro to, abych ho mohl získat. Závodím za ten nejlepší tým, takže bych jim chtěl dát, co si zaslouží. Je ale jasné, že k tomu vede dlouhá cesta,“ dodává Leclerc.
Ferrari však se svým novým vozem zatím spokojeno není. Tvrdí to alespoň zákulisní informace, podle kterých čekali inženýři od nového stroje víc. Italové pak mají na předsezónní testy přivézt dvě různé specifikace svého vozu. Pokud k tomu dojde, bude to stejná filozofie, kterou loni použil Mercedes. Je ale důležité zmínit, že se zatím jedná pouze o spekulace.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.