Pilot Ferrari Charles Leclerc věří, že bude moci v nové sezoně zabojovat o titul mistra světa. Uvědomuje si však, že k tomuto cíli povede dlouhá cesta.
Charles Leclerc prožil svou první sezonu u Ferrari, a ačkoliv mnozí jeho angažování zpochybňovali, mladý Monačan rozhodně nezklamal. Nevyhnul se sice několika chybám, i tak je ale jeho nováčkovský ročník u Ferrari vnímán pozitivně. Jakby taky ne, když se mu podařilo zdolat zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela, který je čtyřnásobným mistrem světa.
Svého prvního vítězství ve Velké ceně se Leclerc dočkal v belgickém Spa, druhý triumf následně přidal na italské Monze, která je navíc pro Ferrari domácím závodem. Na boj o mistrovský titul to nicméně nebylo. Vzpínající se hřebec totiž značnou část sezony nestačil tempu stáje Mercedes, přičemž když se zdálo, že se situace začíná obracet, bylo už na jakékoli úvahy o šampionátu pozdě. Manko bylo zkrátka až příliš vysoké.
Ferrari tak na mistrovský titul stále marně čeká. Z jezdeckého primátu se v Maranellu naposledy radovali během sezony 2007, kdy se se stal mistrem světa Kimi Raikkonen. Poslední Pohár konstruktérů získala tradiční stáj o rok později. Od té doby pusto a prázdno, řeklo by se.
Charles Leclerc ovšem věří, že příští rok bude moci o mistrovskou korunu zabojovat. „Doufám, že příští rok budu moci mistrovský titul získat. Nicméně pokud by k tomu mělo dojít o rok později tak si rád počkám. Je samozřejmé, že rok 2020 bude pro všechny hodně důležitý. Půjde také o to, abychom se dobře připravili na sezonu 2021, kdy vejdou v platnost nová pravidla. Bude to jedinečný ročník. Jako tým budeme usilovně pracovat, abychom postavili dobrý vůz, který nám pomůže vyhrát mistrovství světa,“ říká Monačan.
„Moje osobní cíle jsou vždy jen ty nejvyšší. Zisk titulu mistra světa je hodně optimistický, ale udělám vše pro to, abych ho mohl získat. Závodím za ten nejlepší tým, takže bych jim chtěl dát, co si zaslouží. Je ale jasné, že k tomu vede dlouhá cesta,“ dodává Leclerc.
Ferrari však se svým novým vozem zatím spokojeno není. Tvrdí to alespoň zákulisní informace, podle kterých čekali inženýři od nového stroje víc. Italové pak mají na předsezónní testy přivézt dvě různé specifikace svého vozu. Pokud k tomu dojde, bude to stejná filozofie, kterou loni použil Mercedes. Je ale důležité zmínit, že se zatím jedná pouze o spekulace.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.