Romain Grosjean patří k nejzkušenějším pilotům Formule 1. Už několikrát to přitom vypadalo, že je jeho kariéra v královně motorsportu u konce. Nestalo se. Sám Francouz navíc říká, že odcházet se ještě rozhodně nechystá.
Francouz Romain Grosjean patří k služebně nejstarším pilotům Formule 1 Jeho kariéra v královně motorsportu odstartovala sezonou 2009. Právě tehdy dostal šanci u Renaultu. Toho času coby velmi talentovaný nováček, jemuž byla předpovídána velká budoucnost. Však také slavil řadu úspěchů v nižších formulových sériích.
O jedenáct let později můžeme říci, že rodák z Ženevy nezklamal, leč žádného titulu, ani vítězství ve Velké ceně prozatím nedosáhl. I přesto je však vnímán jako kvalitní jezdec, který má celou řadu předností. Mezi ty největší patří znalost technických detailů, potažmo um dobře nastavovat vůz. Právě tyto dovednosti mu podle všeho zachránily sedačku u Haasu, na kterou cílil Nico Hulkenberg, jenž skončil po letošní sezoně v Renaultu.
Faktem je, že se v Grosjeanově kariéře vyskytla řada vrcholů i pádů. S Lotusem patřil ke štikám šampionátu, na druhou stranu se také dopustil řady chyb, které ho málem stály kariéru. Tou nejznámější je asi tvrdá havárie v belgickém Spa z roku 2012. Tehdy se zdálo, že je Grosjeanova kariéra coby pilota Formule 1 nenávratně ztracena.
Nestalo se. Po rozpadu partnerství s Lotusem, který následně odkoupil Renault zamířil Francouz do amerického Haasu. Tuto stáj reprezentuje dodnes, přičemž myšlenky na závodnický důchod ještě rozhodně nemá.
„Na jednu stranu už jsem myslel na konec kariéry, protože mám ještě celou řadu plánů, ale nebylo to nic konkrétního. Je mi 33. Myslím, že v tomhle věku jsem ještě pořád dost mladý. Je tu třeba Kimi, kterému je 40 a pořád jezdí skvěle,“ říká Romanin.
Třiatřicetiletý závodník si zkrátka svůj pobyt ve světě Formule 1 užívá a nechce na dané situaci nic měnit. „Rozhodně chci zůstat ve Formuli 1. Mou ambicí je zajistit si konkurenceschopný vůz, který bude schopen bojovat o čelo. Miluju tenhle svět, chci v něm zůstat,“ líčí Grosjean.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.