Romain Grosjean patří k nejzkušenějším pilotům Formule 1. Už několikrát to přitom vypadalo, že je jeho kariéra v královně motorsportu u konce. Nestalo se. Sám Francouz navíc říká, že odcházet se ještě rozhodně nechystá.
Francouz Romain Grosjean patří k služebně nejstarším pilotům Formule 1 Jeho kariéra v královně motorsportu odstartovala sezonou 2009. Právě tehdy dostal šanci u Renaultu. Toho času coby velmi talentovaný nováček, jemuž byla předpovídána velká budoucnost. Však také slavil řadu úspěchů v nižších formulových sériích.
O jedenáct let později můžeme říci, že rodák z Ženevy nezklamal, leč žádného titulu, ani vítězství ve Velké ceně prozatím nedosáhl. I přesto je však vnímán jako kvalitní jezdec, který má celou řadu předností. Mezi ty největší patří znalost technických detailů, potažmo um dobře nastavovat vůz. Právě tyto dovednosti mu podle všeho zachránily sedačku u Haasu, na kterou cílil Nico Hulkenberg, jenž skončil po letošní sezoně v Renaultu.
Faktem je, že se v Grosjeanově kariéře vyskytla řada vrcholů i pádů. S Lotusem patřil ke štikám šampionátu, na druhou stranu se také dopustil řady chyb, které ho málem stály kariéru. Tou nejznámější je asi tvrdá havárie v belgickém Spa z roku 2012. Tehdy se zdálo, že je Grosjeanova kariéra coby pilota Formule 1 nenávratně ztracena.
Nestalo se. Po rozpadu partnerství s Lotusem, který následně odkoupil Renault zamířil Francouz do amerického Haasu. Tuto stáj reprezentuje dodnes, přičemž myšlenky na závodnický důchod ještě rozhodně nemá.
„Na jednu stranu už jsem myslel na konec kariéry, protože mám ještě celou řadu plánů, ale nebylo to nic konkrétního. Je mi 33. Myslím, že v tomhle věku jsem ještě pořád dost mladý. Je tu třeba Kimi, kterému je 40 a pořád jezdí skvěle,“ říká Romanin.
Třiatřicetiletý závodník si zkrátka svůj pobyt ve světě Formule 1 užívá a nechce na dané situaci nic měnit. „Rozhodně chci zůstat ve Formuli 1. Mou ambicí je zajistit si konkurenceschopný vůz, který bude schopen bojovat o čelo. Miluju tenhle svět, chci v něm zůstat,“ líčí Grosjean.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.