Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku
Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 14. ledna 2020 06:10
Sdílej:

Honda chce v letošním ročníku Formule 1 eliminovat výpadky ve své formě ně některých okruzích - někde je silná, jinde jsou její výkony horší. Red Bull, kterému dodává pohonné jednotky, chce bojovat o vítězství v každém závodě.

Japonský výrobce loni dosáhl velkého pokroku v oblasti výkonu i spolehlivosti, Max Verstappen i jeho zásluhou dokázal zvítězit v Rakousku, v Německu i v Brazílii. Letos s Red Bullem doufá, že bude moci poprvé v hybridní éře porazit Mercedes i Ferrari v bitvě o titul.

Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka budou na počátku sezóny lepší než jejich soupeř z Maranella, který měl loni nejsilnější pohonnou jednotku, a tento názor zastává také šéf Hondy Masaši Jamamoto: "Souhlasíme s tímto pohledem. Aby se to stalo skutečností, musíme jako Honda připravit dobrý motor."

Poté odhaluje jednu slabinu, s níž se na rozdíl od soupeřů nejvíce potýkali: "Neřekl bych, že jsme byli nestabilní, ale některé okruhy jsme upřednostňovali. K tomu by nemělo docházet. Chceme říct Maxovi: 'Jsme tady,' dobří všude, v každém závodě. Musíme poskytnout takový druh motor, mít dobrý vývoj," vysvětluje Jamamoto.

I když Helmut Marko tvrdil, že Honda je v oblasti výkonu před Mercedesem poukazujíc na souboj Pierra Gaslyho s Lewisem Hamiltonem na cílové rovince v Brazílii, tak její šéf přiznává, že jsou "stále za Ferrari i Mercedesem."

A byť u ní došlo k citelnému nárůstu výkonu, tak nejvíce si pochvaluje zlepšení své spolehlivosti, která kontrastuje s léty, kdy zásobovala McLaren.

"Myslím, že jsme týmu a Maxovi ve srovnání s minulosti dali spolehlivost pohonné jednotky. Potom měl více času na nastavení pro kvalifikaci. nemusí se obávat o to, že se motor pokazí, a tak může více času věnovat řádnému nastavení pro závod a kvalifikaci. A to si myslím, že obzvlášť to stojí za lepšími výsledky Maxe [ve srovnání s rokem 2018]," dodává Jamamoto na účet jezdce, který s rakouským týmem prodloužil smlouvu až do roku 2023. Nyní je na ní, aby se zavázala k dlouhodobému působení v F1, o čemž bude s Red Bullem brzy jednat.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.