Honda chce v letošním ročníku Formule 1 eliminovat výpadky ve své formě ně některých okruzích - někde je silná, jinde jsou její výkony horší. Red Bull, kterému dodává pohonné jednotky, chce bojovat o vítězství v každém závodě.
Japonský výrobce loni dosáhl velkého pokroku v oblasti výkonu i spolehlivosti, Max Verstappen i jeho zásluhou dokázal zvítězit v Rakousku, v Německu i v Brazílii. Letos s Red Bullem doufá, že bude moci poprvé v hybridní éře porazit Mercedes i Ferrari v bitvě o titul.
Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka budou na počátku sezóny lepší než jejich soupeř z Maranella, který měl loni nejsilnější pohonnou jednotku, a tento názor zastává také šéf Hondy Masaši Jamamoto: "Souhlasíme s tímto pohledem. Aby se to stalo skutečností, musíme jako Honda připravit dobrý motor."
Poté odhaluje jednu slabinu, s níž se na rozdíl od soupeřů nejvíce potýkali: "Neřekl bych, že jsme byli nestabilní, ale některé okruhy jsme upřednostňovali. K tomu by nemělo docházet. Chceme říct Maxovi: 'Jsme tady,' dobří všude, v každém závodě. Musíme poskytnout takový druh motor, mít dobrý vývoj," vysvětluje Jamamoto.
I když Helmut Marko tvrdil, že Honda je v oblasti výkonu před Mercedesem poukazujíc na souboj Pierra Gaslyho s Lewisem Hamiltonem na cílové rovince v Brazílii, tak její šéf přiznává, že jsou "stále za Ferrari i Mercedesem."
A byť u ní došlo k citelnému nárůstu výkonu, tak nejvíce si pochvaluje zlepšení své spolehlivosti, která kontrastuje s léty, kdy zásobovala McLaren.
"Myslím, že jsme týmu a Maxovi ve srovnání s minulosti dali spolehlivost pohonné jednotky. Potom měl více času na nastavení pro kvalifikaci. nemusí se obávat o to, že se motor pokazí, a tak může více času věnovat řádnému nastavení pro závod a kvalifikaci. A to si myslím, že obzvlášť to stojí za lepšími výsledky Maxe [ve srovnání s rokem 2018]," dodává Jamamoto na účet jezdce, který s rakouským týmem prodloužil smlouvu až do roku 2023. Nyní je na ní, aby se zavázala k dlouhodobému působení v F1, o čemž bude s Red Bullem brzy jednat.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.