Honda chce v letošním ročníku Formule 1 eliminovat výpadky ve své formě ně některých okruzích - někde je silná, jinde jsou její výkony horší. Red Bull, kterému dodává pohonné jednotky, chce bojovat o vítězství v každém závodě.
Japonský výrobce loni dosáhl velkého pokroku v oblasti výkonu i spolehlivosti, Max Verstappen i jeho zásluhou dokázal zvítězit v Rakousku, v Německu i v Brazílii. Letos s Red Bullem doufá, že bude moci poprvé v hybridní éře porazit Mercedes i Ferrari v bitvě o titul.
Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka budou na počátku sezóny lepší než jejich soupeř z Maranella, který měl loni nejsilnější pohonnou jednotku, a tento názor zastává také šéf Hondy Masaši Jamamoto: "Souhlasíme s tímto pohledem. Aby se to stalo skutečností, musíme jako Honda připravit dobrý motor."
Poté odhaluje jednu slabinu, s níž se na rozdíl od soupeřů nejvíce potýkali: "Neřekl bych, že jsme byli nestabilní, ale některé okruhy jsme upřednostňovali. K tomu by nemělo docházet. Chceme říct Maxovi: 'Jsme tady,' dobří všude, v každém závodě. Musíme poskytnout takový druh motor, mít dobrý vývoj," vysvětluje Jamamoto.
I když Helmut Marko tvrdil, že Honda je v oblasti výkonu před Mercedesem poukazujíc na souboj Pierra Gaslyho s Lewisem Hamiltonem na cílové rovince v Brazílii, tak její šéf přiznává, že jsou "stále za Ferrari i Mercedesem."
A byť u ní došlo k citelnému nárůstu výkonu, tak nejvíce si pochvaluje zlepšení své spolehlivosti, která kontrastuje s léty, kdy zásobovala McLaren.
"Myslím, že jsme týmu a Maxovi ve srovnání s minulosti dali spolehlivost pohonné jednotky. Potom měl více času na nastavení pro kvalifikaci. nemusí se obávat o to, že se motor pokazí, a tak může více času věnovat řádnému nastavení pro závod a kvalifikaci. A to si myslím, že obzvlášť to stojí za lepšími výsledky Maxe [ve srovnání s rokem 2018]," dodává Jamamoto na účet jezdce, který s rakouským týmem prodloužil smlouvu až do roku 2023. Nyní je na ní, aby se zavázala k dlouhodobému působení v F1, o čemž bude s Red Bullem brzy jednat.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.