Mattia Binotto letos zažil svůj první rok coby šéf Ferrari. Ve svém sumáři celé sezony se vrací ke klíčovým momentům uplynulého ročníku a také zmiňuje, co ho na Formuli 1 nejvíce překvapilo.
Mattia Binotto zažil v své profesní kariéře přelomový ročník. Loni během zimy totiž nahradil v čele Ferrari Maurizia Arrivabeneho. Mělo se tak stát po vnitřních rozporech, které ale nikdo oficiálně nepotvrdil. Pro švýcarského rodáka to byla tak či tak velká změna. On sám se nechal slyšet, že vedení týmu Formule 1 nikdy nebylo jeho ambicí. Podle mnohých se technický specialista Binotto na pozici šéfa celého týmu nehodí. Vyčítají mu malé politické zkušenosti, přičemž Švýcar uznává, že z tohoto pohledu jej Formule 1 překvapila.
Šéf stáje z Maranella se zároveň vrací k nechvalně známé kolizi svých jezdců z GP Brazílie. Právě tehdy napětí v Maranellu eskalovalo. Binotto se však na celou záležitost s odstupem času dívá pozitivně. Myslí si, že se díky tomuto incidentu, respektive krokům, které po něm následovaly nálada v týmu uvolnila a pročistila. „V týdnu po Velké ceně Brazílie mi zvonil telefon. Byli to Charles a Seb. Oba mi volali společně. Chtěli uskutečnit hovor o třech stranách a vzájemně si věci vyjasnit. Nebylo to z jejich pohledu jen laciné gesto. Ukázalo to, jak jednotného ducha v týmu máme. Přes všechny neduhy a komplikace je to nakonec asi dobře, že se něco takového stalo teď Pomůže nám to, abychom oba do budoucna pochopili,“ hlásí boss Ferrari.
Cíl však Italové nesplnili. Manko na Mercedes bylo výrazné a o tom, že v Maranellu neskončí titul ani letos, bylo jasno velmi brzy. Jejich vůz se trápil s aerodynamikou a správným fungováním pneumatik. Prvního vítězství se Ferrari dočkalo až těsně po letní přestávce, kdy vzpínající se hřebec zařehtal v belgickém Spa. To byl začátek tří po sobě jdoucích triumfů. Rudá barva stála na nejvyšším stupínku ještě v Monze a Singapuru.
Obzvláště vítězství před vlastními Tifosi bylo nadmíru sladké. Právě tento moment lze označit jako letošní vrchol v podání Ferrari.
Na závěr se Binotto ještě vrací k oné zmiňované politické stránce celé věci. Maranello bylo tento rok poměrně často pod drobnohledem svých soupeřů, a to především kvůli pohonné jednotce, ta měla podle mnohých překračovat povolený rámec pravidel. Například v Austinu jsme byli svědky situace, kdy se garáž týmu z Maranella zaplnila lidmi z FIA. Zřejmě na popud soupeřů Ferrari.
„F1 je velkou výzvou, sportovní, technickou i politickou. Nemůžete nic podcenit, dokonce ani pokud máte skvělá auta a piloty. Musíte být neustále ve střehu. Překvapilo mě, kolik úsilí je potřeba tomuhle věnovat,“ uzavírá Binotto.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.