Mattia Binotto letos zažil svůj první rok coby šéf Ferrari. Ve svém sumáři celé sezony se vrací ke klíčovým momentům uplynulého ročníku a také zmiňuje, co ho na Formuli 1 nejvíce překvapilo.
Mattia Binotto zažil v své profesní kariéře přelomový ročník. Loni během zimy totiž nahradil v čele Ferrari Maurizia Arrivabeneho. Mělo se tak stát po vnitřních rozporech, které ale nikdo oficiálně nepotvrdil. Pro švýcarského rodáka to byla tak či tak velká změna. On sám se nechal slyšet, že vedení týmu Formule 1 nikdy nebylo jeho ambicí. Podle mnohých se technický specialista Binotto na pozici šéfa celého týmu nehodí. Vyčítají mu malé politické zkušenosti, přičemž Švýcar uznává, že z tohoto pohledu jej Formule 1 překvapila.
Šéf stáje z Maranella se zároveň vrací k nechvalně známé kolizi svých jezdců z GP Brazílie. Právě tehdy napětí v Maranellu eskalovalo. Binotto se však na celou záležitost s odstupem času dívá pozitivně. Myslí si, že se díky tomuto incidentu, respektive krokům, které po něm následovaly nálada v týmu uvolnila a pročistila. „V týdnu po Velké ceně Brazílie mi zvonil telefon. Byli to Charles a Seb. Oba mi volali společně. Chtěli uskutečnit hovor o třech stranách a vzájemně si věci vyjasnit. Nebylo to z jejich pohledu jen laciné gesto. Ukázalo to, jak jednotného ducha v týmu máme. Přes všechny neduhy a komplikace je to nakonec asi dobře, že se něco takového stalo teď Pomůže nám to, abychom oba do budoucna pochopili,“ hlásí boss Ferrari.
Cíl však Italové nesplnili. Manko na Mercedes bylo výrazné a o tom, že v Maranellu neskončí titul ani letos, bylo jasno velmi brzy. Jejich vůz se trápil s aerodynamikou a správným fungováním pneumatik. Prvního vítězství se Ferrari dočkalo až těsně po letní přestávce, kdy vzpínající se hřebec zařehtal v belgickém Spa. To byl začátek tří po sobě jdoucích triumfů. Rudá barva stála na nejvyšším stupínku ještě v Monze a Singapuru.
Obzvláště vítězství před vlastními Tifosi bylo nadmíru sladké. Právě tento moment lze označit jako letošní vrchol v podání Ferrari.
Na závěr se Binotto ještě vrací k oné zmiňované politické stránce celé věci. Maranello bylo tento rok poměrně často pod drobnohledem svých soupeřů, a to především kvůli pohonné jednotce, ta měla podle mnohých překračovat povolený rámec pravidel. Například v Austinu jsme byli svědky situace, kdy se garáž týmu z Maranella zaplnila lidmi z FIA. Zřejmě na popud soupeřů Ferrari.
„F1 je velkou výzvou, sportovní, technickou i politickou. Nemůžete nic podcenit, dokonce ani pokud máte skvělá auta a piloty. Musíte být neustále ve střehu. Překvapilo mě, kolik úsilí je potřeba tomuhle věnovat,“ uzavírá Binotto.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.