Britský Williams počítá další ztrátu na sponzorském poli. To opouští společnost Unilever, která ve Formuli 1 propaguje svoji značku Rexona. Její loga však ze světa Velkých cen nezmizí. protože se začnou objevovat na vozech McLarenu.
Společnost Unilever, jenž ve Formuli 1 propaguje svoji značku Rexona byla od roku 2015 jedním z nejvýznamnějších partnerů Williamsu. To už ale neplatí, neboť firma s britskými kořeny přechází k McLarenu. Tedy k týmu, který zaznamenal během nedávno skončené sezony výrazný pokrok, jež mu vynesl čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Nejspíš i tento fakt hrál při podpisu nového kontraktu významnou roli.
Pro družinu se sídlem v Grove jde logicky o velmi nepříjemnou ztrátu, zvlášť když u Williamsu počítají každou korunu. Z týmu totiž odešel Robert Kubica, jehož následoval polský Orlen coby Kubicův dvorní sponzor. Už to byl významný zásah do rozpočtu.
Ten alespoň částečně zacelí příchod jiných partnerů. Britové prodloužili spolupráci s firmou Sofina Foods, ta má vazby na rodinu Nicholase Latifiho. Novou položkou do seznamu podporovatelů Williamsu je pak italská firma Lavazza, která se specializuje na výrobu kávy, přičemž ve Formuli 1 už se v minulosti pohybovala.
Dodejme, že partneři se v Grove během posledních let mění poměrně často. Vystřídaly se mezi nimi kupříkladu společnosti kanadského magnáta Lawrence Strolla, jimiž podporoval svého syna, popřípadě ruský koncern SPM, ten pro změnu sponzoroval Sergeje Sirotkina.
Unilever zahájí s McLarenem rozsáhlou spolupráci, která nebude spočívat pouze v oblasti F1. Mělo by jít rovněž o další projekty na vědecké a inženýrské bázi. Hovoří se například o vzájemné spolupráci ohledně zdokonalení systému CFD.
„McLaren a Unilever jsou dva subjekty, které se mohou pochlubit významnou celosvětovou reputací. Tato spolupráce nám umožní sdílet naše vědomosti a vzájemně se posouvat. Už se moc těšíme, až naše spolupráce počínaje sezonou 2020 začne,“ řekl Zak Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.