Britský Williams počítá další ztrátu na sponzorském poli. To opouští společnost Unilever, která ve Formuli 1 propaguje svoji značku Rexona. Její loga však ze světa Velkých cen nezmizí. protože se začnou objevovat na vozech McLarenu.
Společnost Unilever, jenž ve Formuli 1 propaguje svoji značku Rexona byla od roku 2015 jedním z nejvýznamnějších partnerů Williamsu. To už ale neplatí, neboť firma s britskými kořeny přechází k McLarenu. Tedy k týmu, který zaznamenal během nedávno skončené sezony výrazný pokrok, jež mu vynesl čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Nejspíš i tento fakt hrál při podpisu nového kontraktu významnou roli.
Pro družinu se sídlem v Grove jde logicky o velmi nepříjemnou ztrátu, zvlášť když u Williamsu počítají každou korunu. Z týmu totiž odešel Robert Kubica, jehož následoval polský Orlen coby Kubicův dvorní sponzor. Už to byl významný zásah do rozpočtu.
Ten alespoň částečně zacelí příchod jiných partnerů. Britové prodloužili spolupráci s firmou Sofina Foods, ta má vazby na rodinu Nicholase Latifiho. Novou položkou do seznamu podporovatelů Williamsu je pak italská firma Lavazza, která se specializuje na výrobu kávy, přičemž ve Formuli 1 už se v minulosti pohybovala.
Dodejme, že partneři se v Grove během posledních let mění poměrně často. Vystřídaly se mezi nimi kupříkladu společnosti kanadského magnáta Lawrence Strolla, jimiž podporoval svého syna, popřípadě ruský koncern SPM, ten pro změnu sponzoroval Sergeje Sirotkina.
Unilever zahájí s McLarenem rozsáhlou spolupráci, která nebude spočívat pouze v oblasti F1. Mělo by jít rovněž o další projekty na vědecké a inženýrské bázi. Hovoří se například o vzájemné spolupráci ohledně zdokonalení systému CFD.
„McLaren a Unilever jsou dva subjekty, které se mohou pochlubit významnou celosvětovou reputací. Tato spolupráce nám umožní sdílet naše vědomosti a vzájemně se posouvat. Už se moc těšíme, až naše spolupráce počínaje sezonou 2020 začne,“ řekl Zak Brown.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.