Britský Williams počítá další ztrátu na sponzorském poli. To opouští společnost Unilever, která ve Formuli 1 propaguje svoji značku Rexona. Její loga však ze světa Velkých cen nezmizí. protože se začnou objevovat na vozech McLarenu.
Společnost Unilever, jenž ve Formuli 1 propaguje svoji značku Rexona byla od roku 2015 jedním z nejvýznamnějších partnerů Williamsu. To už ale neplatí, neboť firma s britskými kořeny přechází k McLarenu. Tedy k týmu, který zaznamenal během nedávno skončené sezony výrazný pokrok, jež mu vynesl čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Nejspíš i tento fakt hrál při podpisu nového kontraktu významnou roli.
Pro družinu se sídlem v Grove jde logicky o velmi nepříjemnou ztrátu, zvlášť když u Williamsu počítají každou korunu. Z týmu totiž odešel Robert Kubica, jehož následoval polský Orlen coby Kubicův dvorní sponzor. Už to byl významný zásah do rozpočtu.
Ten alespoň částečně zacelí příchod jiných partnerů. Britové prodloužili spolupráci s firmou Sofina Foods, ta má vazby na rodinu Nicholase Latifiho. Novou položkou do seznamu podporovatelů Williamsu je pak italská firma Lavazza, která se specializuje na výrobu kávy, přičemž ve Formuli 1 už se v minulosti pohybovala.
Dodejme, že partneři se v Grove během posledních let mění poměrně často. Vystřídaly se mezi nimi kupříkladu společnosti kanadského magnáta Lawrence Strolla, jimiž podporoval svého syna, popřípadě ruský koncern SPM, ten pro změnu sponzoroval Sergeje Sirotkina.
Unilever zahájí s McLarenem rozsáhlou spolupráci, která nebude spočívat pouze v oblasti F1. Mělo by jít rovněž o další projekty na vědecké a inženýrské bázi. Hovoří se například o vzájemné spolupráci ohledně zdokonalení systému CFD.
„McLaren a Unilever jsou dva subjekty, které se mohou pochlubit významnou celosvětovou reputací. Tato spolupráce nám umožní sdílet naše vědomosti a vzájemně se posouvat. Už se moc těšíme, až naše spolupráce počínaje sezonou 2020 začne,“ řekl Zak Brown.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.