Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur si u Charlese Leclerca všímá povahových rysů, jimiž podle něj oplývají pouze mistři světa. O co konkrétně jde?
Mladý Monačan loni zaujal, když po svém přestupu k Ferrari si hned v první sezóně poradil se čtyřnásobným šampionem Sebastianem Vettelem, jehož také předčil v celkovém pořadí - nasbíral o 24 bodů více (celkem 264) a skončil čtvrtý za piloty Mercedesu a Maxem Verstappenem z Red Bullu.
V F1 debutoval teprve v roce 2018 s Alfou Romeo (tehdy Sauber), nicméně už minulý rok vyhrál dvě velké ceny a ovládl 7 kvalifikací. Nevyhnul se ale několika nováčkovským chybám a zbytečným haváriím - zejména v Ázerbájdžánu a v Německu. Na nic se tehdy nevymlouval a na rovinu přiznal, že šlo o hrubky z jeho strany.
"Myslím si, že jednou z vlastností Charlese, kterou ale mají převážně šampioni, je to, že si ve voze hodně věří. Někdy proto dokážou nadpozemské věci, protože oplývají obrovským sebevědomím," poukazuje jeho bývalý šéf Vasseur.
"A toto sebevědomí jim umožňuje mít po vystoupení z vozu sebekritický postoj, vinit sami sebe. Perfektně totiž perfektně vědí, že mají potenciál, že jsou mistry, a proto můžou říct: 'OK, dnes jsem zajel bídně,'" pokračuje ředitel závodního týmu Alfy Romeo.
"Pouze šampioni dokážou říct takové věci. Papírově jsou lepší než ostatní, ale dokážou vzít vinu sami za sebe: 'OK, zapomeňte na tuto část, zajel jsem ji mizerně.' A to je pro tým dobré, protože když tomu tak není, tak vás mohou odvést špatným směrem," upozorňuje Vasseur na průměrné jezdce, kteří hledají chybu všude možně, jen ne u sebe.
Leclerc, jenž nedávno prodloužil s Ferrari smlouvu až do roku 2024, si podle něj svůj úspěch ve Formuli 1 zaslouží: "Mám radost za něj, protože odjel skvělou sezónu. Mohla být možná ještě o trochu lepší, nebýt Bahrajnu a dalších závodů, zvládl ji ale skvěle."
"Měl neuvěřitelnou rychlost v kvalifikacích, to je docela působivé. Mám z něj radost, protože si to z mého pohledu na 200% zaslouží. Je jediným jezdcem, kterého dále sleduji," pokračuje šéf Alfy Romeo, za kterou budou i letos nastupovat Antonio Giovinazzi a Kimi Räikkönen.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.