Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur si u Charlese Leclerca všímá povahových rysů, jimiž podle něj oplývají pouze mistři světa. O co konkrétně jde?
Mladý Monačan loni zaujal, když po svém přestupu k Ferrari si hned v první sezóně poradil se čtyřnásobným šampionem Sebastianem Vettelem, jehož také předčil v celkovém pořadí - nasbíral o 24 bodů více (celkem 264) a skončil čtvrtý za piloty Mercedesu a Maxem Verstappenem z Red Bullu.
V F1 debutoval teprve v roce 2018 s Alfou Romeo (tehdy Sauber), nicméně už minulý rok vyhrál dvě velké ceny a ovládl 7 kvalifikací. Nevyhnul se ale několika nováčkovským chybám a zbytečným haváriím - zejména v Ázerbájdžánu a v Německu. Na nic se tehdy nevymlouval a na rovinu přiznal, že šlo o hrubky z jeho strany.
"Myslím si, že jednou z vlastností Charlese, kterou ale mají převážně šampioni, je to, že si ve voze hodně věří. Někdy proto dokážou nadpozemské věci, protože oplývají obrovským sebevědomím," poukazuje jeho bývalý šéf Vasseur.
"A toto sebevědomí jim umožňuje mít po vystoupení z vozu sebekritický postoj, vinit sami sebe. Perfektně totiž perfektně vědí, že mají potenciál, že jsou mistry, a proto můžou říct: 'OK, dnes jsem zajel bídně,'" pokračuje ředitel závodního týmu Alfy Romeo.
"Pouze šampioni dokážou říct takové věci. Papírově jsou lepší než ostatní, ale dokážou vzít vinu sami za sebe: 'OK, zapomeňte na tuto část, zajel jsem ji mizerně.' A to je pro tým dobré, protože když tomu tak není, tak vás mohou odvést špatným směrem," upozorňuje Vasseur na průměrné jezdce, kteří hledají chybu všude možně, jen ne u sebe.
Leclerc, jenž nedávno prodloužil s Ferrari smlouvu až do roku 2024, si podle něj svůj úspěch ve Formuli 1 zaslouží: "Mám radost za něj, protože odjel skvělou sezónu. Mohla být možná ještě o trochu lepší, nebýt Bahrajnu a dalších závodů, zvládl ji ale skvěle."
"Měl neuvěřitelnou rychlost v kvalifikacích, to je docela působivé. Mám z něj radost, protože si to z mého pohledu na 200% zaslouží. Je jediným jezdcem, kterého dále sleduji," pokračuje šéf Alfy Romeo, za kterou budou i letos nastupovat Antonio Giovinazzi a Kimi Räikkönen.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.