Jednu chvíli se už zdálo být téměř jisté, že Valtteriho Bottase nahradí u Mercedesu Esteban Ocon. Nakonec se tak nestalo. Toto Wolff nyní vnáší do celého rozhodnutí světlo.
Mercedes se ještě během letní přestávky rozhodoval, kterého pilota posadí vedle Lewise Hamiltona pro sezonu 2020. Výkony Valtteriho Bottase byly v tom čase kulantně řečeno nepřesvědčivé, což už se zdálo, že mu zlomí vaz. Čerstvě třicetiletého Fina měl nahradit mladý Francouz Esteban Ocon, který patřil do jezdecké akademie Mercedesu a po loňském ročníku ztratil místo u Racin Pointu. Tento scénář se zdál být jednu chvíli už téměř jistý. Věci však nakonec nabraly diametrálně odlišný směr.
Stříbrné šípy oznámily po letní přestávce prodloužení smlouvy s Valtterim Bottasem, přičemž Estebanu Oconovi otevřel tento krok cestu do Renaultu. Tedy do týmu, s nímž už byl spojený v minulosti. Však jde také o francouzskou stáj a francouzského pilota. Ocon nahradil v Enstone Nica Hulkenberga. Pro Němce to tak znamená konec kariéry ve Formuli 1. Alespoň prozatím.
Šéf Mercedesu Toto Wolff nyní vysvětlil, proč dala jeho stáj přednost zkušenějšímu Finovi. Důvodem mají být především obavy o Oconovu kariéru. Zjednodušeně řečeno, Mercedes nechtěl talentovaného mladíka vystavit šestinásobnému mistru světa Lewisi Hamiltonovi. Taková konfrontace by mu prý mohla hodně uškodit. Zvlášť pokud by v ní neobstál.
„Aspekt, který rozhodl o tom, že jsme nepodepsali Ocona byl ten, že bychom ho vystavili Hamiltonovi. Jezdci, jenž je v týmu spoustu let a je na vrcholu kariéry. To by pro Estebana asi nebylo dobré. Zvlášť, když strávil rok mimo svět Velkých cen. Je pravdou, že to mohla být vzrušující podívaná. Jenže v poslední době byl jen jeden pilot, který si jako nováček počínal proti jezdecké hvězdě velmi dobře. Tím byl právě Lewis,“ odkazuje Wolff na sezonu 2007, kdy se u McLarenu sešli společně Hamilton s Alonsem.
Podle Rakušana potřebovali všichni ostatní víc času k tomu, aby se etablovali mezi elitou. Proto nechtěl riskovat Oconovu kariéru. „Nechtěl jssem, aby se postavil proti Lewisovi, nechtěl jsem, aby riskoval celou svou kariéru. Proto nakonec padlo rozhodnutí, které padlo,“ uzavírá.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.