Jednu chvíli se už zdálo být téměř jisté, že Valtteriho Bottase nahradí u Mercedesu Esteban Ocon. Nakonec se tak nestalo. Toto Wolff nyní vnáší do celého rozhodnutí světlo.
Mercedes se ještě během letní přestávky rozhodoval, kterého pilota posadí vedle Lewise Hamiltona pro sezonu 2020. Výkony Valtteriho Bottase byly v tom čase kulantně řečeno nepřesvědčivé, což už se zdálo, že mu zlomí vaz. Čerstvě třicetiletého Fina měl nahradit mladý Francouz Esteban Ocon, který patřil do jezdecké akademie Mercedesu a po loňském ročníku ztratil místo u Racin Pointu. Tento scénář se zdál být jednu chvíli už téměř jistý. Věci však nakonec nabraly diametrálně odlišný směr.
Stříbrné šípy oznámily po letní přestávce prodloužení smlouvy s Valtterim Bottasem, přičemž Estebanu Oconovi otevřel tento krok cestu do Renaultu. Tedy do týmu, s nímž už byl spojený v minulosti. Však jde také o francouzskou stáj a francouzského pilota. Ocon nahradil v Enstone Nica Hulkenberga. Pro Němce to tak znamená konec kariéry ve Formuli 1. Alespoň prozatím.
Šéf Mercedesu Toto Wolff nyní vysvětlil, proč dala jeho stáj přednost zkušenějšímu Finovi. Důvodem mají být především obavy o Oconovu kariéru. Zjednodušeně řečeno, Mercedes nechtěl talentovaného mladíka vystavit šestinásobnému mistru světa Lewisi Hamiltonovi. Taková konfrontace by mu prý mohla hodně uškodit. Zvlášť pokud by v ní neobstál.
„Aspekt, který rozhodl o tom, že jsme nepodepsali Ocona byl ten, že bychom ho vystavili Hamiltonovi. Jezdci, jenž je v týmu spoustu let a je na vrcholu kariéry. To by pro Estebana asi nebylo dobré. Zvlášť, když strávil rok mimo svět Velkých cen. Je pravdou, že to mohla být vzrušující podívaná. Jenže v poslední době byl jen jeden pilot, který si jako nováček počínal proti jezdecké hvězdě velmi dobře. Tím byl právě Lewis,“ odkazuje Wolff na sezonu 2007, kdy se u McLarenu sešli společně Hamilton s Alonsem.
Podle Rakušana potřebovali všichni ostatní víc času k tomu, aby se etablovali mezi elitou. Proto nechtěl riskovat Oconovu kariéru. „Nechtěl jssem, aby se postavil proti Lewisovi, nechtěl jsem, aby riskoval celou svou kariéru. Proto nakonec padlo rozhodnutí, které padlo,“ uzavírá.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.