Kanaďan Nicholas Latifi stojí na prahu své premiérové sezony ve Formuli 1. Velké konkurence, jenž v tomto sportu panuje se však nebojí, věří, že může uspět.
Týmy Formule 1 pro příští sezonu svoje jezdecké sestavy příliš měnit nebudou. Jednou takovou výjimkou je Williams. Britská stáj se nedohodla na pokračování vzájemné spolupráce s Robertem Kubicou, který v královně motorsportu končí. Polákovo místo zaujme pro sezonu 2020 kanadský pilot Nicholas Latifi.
Čtyřiadvacetiletý rodák z Montrealu tak v hierarchii Williamsu povýšil, neboť ještě tento rok zastával u týmu roli vývojového jezdce. Zároveň působil ve Formuli 2, kde bojoval o titul s Holanďanem Nyckem De Vriesem. Tuhle bitvu sice nakonec prohrál, ale na zajištění závodní sedačky pro rok 2020 mu to přesto stačilo. Bude tak dalším z řady Kanaďanů, kteří se dostali až do F1. Sám Latifi přitom věří, že na jejich odkaz dokáže navázat. Čerstvě potvrzený pilot stáje Franka Williamse se původně věnoval tenisu. K závodům se dostal prakticky náhodou, nicméně i tak dnes stojí před výzvou v královně motorsportu.
A věří si...
„Když se podíváme na piloty, kteří nedávno přestoupili z F2 do F1, tak zjistíme, že F2 nabízí solidní základ pro přestup do Formule 1. Ať je to Cahrles, Lando nebo George či Pierre, všichni se dokázali prosadit. Bohužel jsem nedokázal v F2 získat mistrovský titul, ale to neznamená, že nebudu moci v královně motorsportu předvádět dobré výkony. Věřím si,“ říká Kanaďan.
Latifi nezpochybňuje kvality pilotů, Kteří závodí ve F1. Na druhou stranu říká, že s řadou z nich už v minulosti závodil. Což mu může přinést určitou výhodu. Takže nejde do úplně neznámého prostředí. „Na startovním roštu je celá řada velmi kvalitních jezdců., kteří jsou zde už etablovaní. Na druhou stranu jsem s řadou z nich už dříve závodil. Z tohoto pohledu to pro mě něco absolutně cizího nebude,“ líčí.
Týmovým kolegou bude Latfimu George Russel. Ten je řadou nejen odborníků považován za budoucího top jezdce tohoto sportu. Nicholas si proto myslí, že v něm bude mít dobrý referenční bod. Na srovnání s talentovaným Britem se velmi těší. „První závod bude určitě skvělý. Soupeřit s Georgem pro mě bude výzva. Moc se na to těším. Těžko odhadovat, kde se budeme nacházet jako tým. Já každopádně udělám vše, abych z našeho vozu dostal to nejlepší,“ uzavírá Latifi.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.