Schopnost Hondy plnit cíle dané pro její pohonnou jednotku je podle šéfa Masašiho Jamamota klíčová pro budování vzájemné důvěry s Red Bullem, který pomýšlí na zisk mistrovského titulu.
Rakouský tým v prvním roce partnerství Hondu chválil za její agresivní vývojový program a pokroky v oblasti spolehlivosti i výkonu. I když se jí nepodařilo začít sezónu s verzí, která se později stala 2. specifikací, přesto se u svého motoru nakonec naplnila předsezónní výkonnostní cíle.
"Měli jsme pravidelná setkání s Red Bullem - Christian [Horner] a Helmut [Marko], já a [šéf vývoje] Asaki. Během nich jsme sdíleli naše plány a současnou situaci, stejně tak oni hovořili o svých plánech a současné pozici," přibližuje Jamamoto.
"To, že jsme téměř přesně plnili plán, je velmi důležité, protože si navzájem důvěřujeme. A to vztah utužuje. Těšíme se na příští rok," pokračuje šéf Hondy, která ale konkretizovat své cíle nechce.
Helmut Marko se před sezónou netajil tím, že vyhrají aspoň pět závodů, což se jim nepovedlo. Soukromé ambice Red Bullu ani Hondy nakonec nebyly naplněny, což přičítají i své horši jezdecké sestavě, kdy v polovině sezóny museli vyměnit Pierra Gaslyho za Alexandera Albona.
Jamamoto tvrdí, že nebyl nikdy ve stresu - ani na počátku sezóny, kdy měl Mercedes jasný náskok: "Znám Christiana a Helmuta, velmi dobře spolu komunikujeme. A navštívil jsem továrnu Red Bullu, takže jim věřím."
"Myslel jsem si, že bychom možná mohli vyhrát v Monaku, což se nám nakonec nepovedlo. To nás ale nikterak neznervózňovalo. Byli jsme po té situaci docela uvolnění. Mysleli jsme si, že to pokračuje dobře," říká sportovní manažer Hondy.
Podařilo se jim postavit velmi spolehlivý motor, který je v závodech ani jednou nezradil tak, že by jejich piloti nemohli dojet do cíle - což se o konkurenci včetně Mercedesu a Ferrari říct nedá.
"Letos jsme dosáhli velkého výsledku, pokud jde o vývoj pohonné jednotky. Jak můžete vidět z výsledků závodů, spolehlivost je jedna věc, ale tou druhou je výkon. Jsme celkem blízko Mercedesu, ale stále pozadu. Celý tento rok byl pro nás dobrý. Jsme spokojeni," shrnuje Jamamoto.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.