Schopnost Hondy plnit cíle dané pro její pohonnou jednotku je podle šéfa Masašiho Jamamota klíčová pro budování vzájemné důvěry s Red Bullem, který pomýšlí na zisk mistrovského titulu.
Rakouský tým v prvním roce partnerství Hondu chválil za její agresivní vývojový program a pokroky v oblasti spolehlivosti i výkonu. I když se jí nepodařilo začít sezónu s verzí, která se později stala 2. specifikací, přesto se u svého motoru nakonec naplnila předsezónní výkonnostní cíle.
"Měli jsme pravidelná setkání s Red Bullem - Christian [Horner] a Helmut [Marko], já a [šéf vývoje] Asaki. Během nich jsme sdíleli naše plány a současnou situaci, stejně tak oni hovořili o svých plánech a současné pozici," přibližuje Jamamoto.
"To, že jsme téměř přesně plnili plán, je velmi důležité, protože si navzájem důvěřujeme. A to vztah utužuje. Těšíme se na příští rok," pokračuje šéf Hondy, která ale konkretizovat své cíle nechce.
Helmut Marko se před sezónou netajil tím, že vyhrají aspoň pět závodů, což se jim nepovedlo. Soukromé ambice Red Bullu ani Hondy nakonec nebyly naplněny, což přičítají i své horši jezdecké sestavě, kdy v polovině sezóny museli vyměnit Pierra Gaslyho za Alexandera Albona.
Jamamoto tvrdí, že nebyl nikdy ve stresu - ani na počátku sezóny, kdy měl Mercedes jasný náskok: "Znám Christiana a Helmuta, velmi dobře spolu komunikujeme. A navštívil jsem továrnu Red Bullu, takže jim věřím."
"Myslel jsem si, že bychom možná mohli vyhrát v Monaku, což se nám nakonec nepovedlo. To nás ale nikterak neznervózňovalo. Byli jsme po té situaci docela uvolnění. Mysleli jsme si, že to pokračuje dobře," říká sportovní manažer Hondy.
Podařilo se jim postavit velmi spolehlivý motor, který je v závodech ani jednou nezradil tak, že by jejich piloti nemohli dojet do cíle - což se o konkurenci včetně Mercedesu a Ferrari říct nedá.
"Letos jsme dosáhli velkého výsledku, pokud jde o vývoj pohonné jednotky. Jak můžete vidět z výsledků závodů, spolehlivost je jedna věc, ale tou druhou je výkon. Jsme celkem blízko Mercedesu, ale stále pozadu. Celý tento rok byl pro nás dobrý. Jsme spokojeni," shrnuje Jamamoto.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.