Alex Albon zažil hodně divokou první sezonu ve Formuli 1. Začal ji u Toro Rosso, aby se posléze přemístil do Red Bullu. Co čeká od následujícího ročníku? Jaké jsou jeho osobní cíle?
Alex Albon prožil hodně divoký ročník. Od třiadvacetiletého Thajce se toho vlastně zas tak moc nečekalo. Některé zlé jazyky dokonce tvrdily, že své místo u STR získal z jediného důvodu – Red Bull prý neměl jinou alternativu. Tak či tak, Albon ve své premiérové sezoně, coby plot Formule 1 rozhodně nezklamal. Právě naopak.
Mladý pilot předváděl solidní výkony, které byly hned od počátku srovnatelné s jeho zkušenějším týmovým kolegou Kvjatem, což se později ukázalo být jako klíčové. Pierre Gasly se totiž v Red Bullu trápil, a to až do takové míry, že vedení stáje začalo postupně uvažovat o jeho nahrazení. Adepti na Gaslyho sedačku byli v podstatě dva. Zkušenější Daniil Kvjat, respektive už zmíněný Alex Albon, tedy jezdci záložního Toro Rosso.
Přednost nakonec dostal mladší z nich. Třiadvacetiletý Thajec usedl vedle Maxe Verstappena poprvé v belgickém Spa, přičemž se okamžitě prezentoval velmi dobrou stíhací jízdou, za kterou si vysloužil pochvalu, nejen od odborného poradce Helmuta Marka. Ten už před belgickou Grand Prix prohlásil, že zbylé závody ročníku 2019 rozhodnou o druhém jezdci Red Bullu pro sezonu 2020. A protože Albon předvedl ještě několik dalších dobrých výkonů, byl to nakonec právě on, na koho vedení rakouské stáje ukázalo.
Rodák z Londýna se proto může těšit na kompletní sezonu v overalu Rudých býků. „Mám za sebou pouze jeden rok ve F1 a méně než půl sezony s Red Bullem. Chci hlavně snížit rozestup mezi mnou a Maxem, to je můj hlavní osobní cíl pro příští rok,“ hlásí Albon.
„Věřím, že na tom budeme dobře. Celá továrna tvrdě pracuje, abychom udrželi tlak, který jsme vyvinuli na Mercedes a Ferrari. Už se těším do Melbourne, věřím, že tam budeme blízko čela. Doufám, že moje příští sezona bude trochu normálnější, letošek byl mým prvním rokem v královně motorsportu, přičemž rozhodně normální nebyl,“ líčí
Svůj nejlepší výsledek mohl Abon získat v Brazílii. Na Interlagosu měl nakročeno k prvnímu pódiovému umístění, jenže z něj sešlo, důvodem byla kolize s Lewisem Hamiltonem. „Mrzelo mě to spíš kvůli týmu než kvůli sobě. Bylo by fajn získat ty body, ale to se prostě občas stává, taový je motorsport. Druhý den jsem to hodil za hlavu. Byl to jen začátek, během zimy budu tvrdě pracovat, abych se na okruhy vrátil ještě silnější,“ ukončuje Thajec.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.