Alex Albon zažil hodně divokou první sezonu ve Formuli 1. Začal ji u Toro Rosso, aby se posléze přemístil do Red Bullu. Co čeká od následujícího ročníku? Jaké jsou jeho osobní cíle?
Alex Albon prožil hodně divoký ročník. Od třiadvacetiletého Thajce se toho vlastně zas tak moc nečekalo. Některé zlé jazyky dokonce tvrdily, že své místo u STR získal z jediného důvodu – Red Bull prý neměl jinou alternativu. Tak či tak, Albon ve své premiérové sezoně, coby plot Formule 1 rozhodně nezklamal. Právě naopak.
Mladý pilot předváděl solidní výkony, které byly hned od počátku srovnatelné s jeho zkušenějším týmovým kolegou Kvjatem, což se později ukázalo být jako klíčové. Pierre Gasly se totiž v Red Bullu trápil, a to až do takové míry, že vedení stáje začalo postupně uvažovat o jeho nahrazení. Adepti na Gaslyho sedačku byli v podstatě dva. Zkušenější Daniil Kvjat, respektive už zmíněný Alex Albon, tedy jezdci záložního Toro Rosso.
Přednost nakonec dostal mladší z nich. Třiadvacetiletý Thajec usedl vedle Maxe Verstappena poprvé v belgickém Spa, přičemž se okamžitě prezentoval velmi dobrou stíhací jízdou, za kterou si vysloužil pochvalu, nejen od odborného poradce Helmuta Marka. Ten už před belgickou Grand Prix prohlásil, že zbylé závody ročníku 2019 rozhodnou o druhém jezdci Red Bullu pro sezonu 2020. A protože Albon předvedl ještě několik dalších dobrých výkonů, byl to nakonec právě on, na koho vedení rakouské stáje ukázalo.
Rodák z Londýna se proto může těšit na kompletní sezonu v overalu Rudých býků. „Mám za sebou pouze jeden rok ve F1 a méně než půl sezony s Red Bullem. Chci hlavně snížit rozestup mezi mnou a Maxem, to je můj hlavní osobní cíl pro příští rok,“ hlásí Albon.
„Věřím, že na tom budeme dobře. Celá továrna tvrdě pracuje, abychom udrželi tlak, který jsme vyvinuli na Mercedes a Ferrari. Už se těším do Melbourne, věřím, že tam budeme blízko čela. Doufám, že moje příští sezona bude trochu normálnější, letošek byl mým prvním rokem v královně motorsportu, přičemž rozhodně normální nebyl,“ líčí
Svůj nejlepší výsledek mohl Abon získat v Brazílii. Na Interlagosu měl nakročeno k prvnímu pódiovému umístění, jenže z něj sešlo, důvodem byla kolize s Lewisem Hamiltonem. „Mrzelo mě to spíš kvůli týmu než kvůli sobě. Bylo by fajn získat ty body, ale to se prostě občas stává, taový je motorsport. Druhý den jsem to hodil za hlavu. Byl to jen začátek, během zimy budu tvrdě pracovat, abych se na okruhy vrátil ještě silnější,“ ukončuje Thajec.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.