Německé noviny Bild minulý týden odstartovaly úvahy o přestupech dvou velkých jezdců Ferrari a McLarenu.
Michael Schumacher má s Ferrari smlouvu do konce roku 2006 a podle deníku Bild má poté přestoupit ke stáji McLaren-Mercedes, protože Ferrari přestává být konkurenceschopné, Fiat (majitel Ferrari) postrádá peníze, McLaren začíná být konkurenceschopný, Mercedes nepostrádá peníze a navíc německá automobilka stojí o německého jezdce a zejména o seminásobného šampiona.Kimi Raikkonen naproti tomu jezdí v nejrychlejším autě a podruhé v životě má reálnou šanci získat titul. Jenže když už má letos rychlost, pokračuje jeho nehorázná smůla na technické závady a těžko říct, jak moc se Kimi na McLaren zlobí, jestli dost na to, aby odešel, například zrovna ke zmiňovanému Ferrari. Situaci znovu rozhrábl německý Bild a Michaela Schumachera se jasně zeptal, co bude po roce 2006. "Nevím, jestli zůstanu ve Formuli 1 po roce 2006," odpověděl překvapivě Schumi. "To s přestupem k McLarenu je stejný nesmysl, jako o tom, že Raikkonen se chystá do Ferrari."A co kdyby přecejen Kimi k Ferrari přestoupil, ale Schumi tam nadále zůstal také? "Neměl bych s Kimim u Ferrari v roce 2007 žádný problém," dodává Michael Schumacher. "Teď se nám zrovna moc nedaří, ale v týmu se cítím dobře a o žádném konci nepřemýšlím. Myslím, že mě ještě čeká několik dobrých let."Jak píše magazín F1Racing, úvahy o přestupu Kimi Raikkonena asi nejsou úplnými výmysly a McLaren se bude muset hodně snažit, aby si finského pilota pohlídal. Ostatně jsou tu i jiné týmy, než Ferrari a McLaren. A Ferrari má určitě dost schopných lidí na to, aby se z krize velmi rychle dostalo.Naproti tomu přestup Michaela Schumachera nelze očekávat, spíše možná začíná být viditelný čím dál větší úbytek elánu v Schumiho projevech. Že by se pouze manažer Willi Webber snažil odpoutat pozornost od plánovaného ukončení závodní kariéry nejúspěšnějšího pilota Formule 1?Foto: Scuderia Ferrari
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.