Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je spokojený s přípravami svého týmu na nadcházející sezónu, kdy chtějí zaútočit na mistrovský titul ve Formuli 1 a konečně porazit Ferrari i Mercedes.
Letos se jim po přechodu na motory Honda podařilo třikrát vyhrát, a Max Verstappen stejně jako Red Bull mezi konstruktéry skončil v šampionátu na třetím místě poté, co nasbíral 278 bodů - o 14 bodů předčil Charlese Leclerca s Ferrari, nestačil pouze na dvojici Stříbrných šípů.
"Pro příští rok nemáme žádné výmluvy. Poprvé jsme o 14 dní napřed proti našemu obvyklému plánu. Do nového roku vstupujeme lépe, než kdykoliv dříve - a se skvělým konceptem. Teď to musíme konečně předvést na dráze," burcuje Marko.
Red Bull se na počátku letošní sezóny trochu trápil se svým šasi a Hondě scházel výkon ve srovnání s konkurencí. Po agresivním vývoji se jim ale podařilo svůj balík zlepšit a od Velké ceny Rakouska již pravidelně patřili mezi uchazeče o vítězství v závodech.
Podle svého odborného poradce nyní nesmí zopakovat slabší vstup do sezóny, Red Bull s Verstappenem jsou teď podle něj ve "špičkové" kondici: "Normálně býváme konkurenceschopní už od Španělska. Letos to trvalo déle," lituje Marko.
Před sezónou předpovídal, že vyhrají pět závodů, což se mu nevyplnilo: "To, že jsme vyhráli tři, mi prohrálo několik sázek. Měli jsme ale potenciál jich vyhrát pět, ne-li šest," věří i nadále.
Úspěšný vstup do sezóny bude klíčový i podle Maxe Verstappena: "Samozřejmě, že by chtěl vyhrát v průběhu sezóny více závodů. Doufáme, že o titul mistrů světa budeme moci bojovat hned od jejího počátku," přeje si 22letý jezdec.
Pokud se Red Bullu příští rok nepodaří uspět, hodlá přestoupit do jiného týmu, který by měl na titul. "Jsem opravdu pozitivní. U Red Bullu se cítím dobře a všechno fakt probíhá hladce, což je nakonec to nejdůležitější. Všichni chceme společně vyhrát. Jsem uvolněný a u týmu se cítím dobře. Chci vyhrát s Red Bullem," odmítá Verstappen spekulace.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.