Nedávno jsme vás informovali o tom, že technický ředitel Nick Chester končí. Podle britských médií míří k Williamsu, který včera oznámil také přijetí nového vývojového jezdce - Dana Ticktuma.
Chester pracoval v Enstone dlouho a zažil, jak se stáj měnila z Benettonu v Renault, Lotus a pak opět v tovární Renault. Na počátku měsíce oznámila, že její technický ředitel nastoupil na nucenou dovolenou a že tým prochází po neúspěšné sezóně reorganizací.
Z Enstone kromě Chestera odešel také šéf aerodynamiky Peter Machin, na jejich místo naopak putuje Dirk de Beer, jenž vedl aerodynamické oddělení Williamsu. Ten již na počátku roku opustil technický ředitel Paddy Lowe - a právě jeho místo by nyní mohl Chester zaujmout.
V Grove má nyní na starosti aerodynamiku Doug McKiernan, Adam Carter vede konstrukční oddělení, Barney Hassel dynamiku vozidla a Dave Robson šéfuje traťovým činnostem. "Oni v podstatě tvoří vrchní technické vedení týmu a já jsem chovám velkou důvěru vůči tomu, co dělají," uvedla šéfka Claire Williamsová.
Včera rovněž potvrdila, že se jejich novým vývojovým jezdcem stane Dan Ticktum - absolvent juniorského programu Red Bullu a dvojnásobný vítěz Velké ceny Makaa. V příštím roce bude tento mladík kromě toho nastupovat ve Formuli 2 za DAMS.
"Jsem ráda, že se Dan - další vzrušující britský talent - přidává k naší akademii pro závodní jezdce. Své schopnosti za volantem předvedl při dvojnásobném úspěchu v prestižní Velké ceně Makau v letech 2017 a 2018. Odborné znalosti Dana budou pro tým neocenitelné a moc se těšíme na to, že mu v roce 2020 pomůžeme v růstu a vývoji," říká Williamsová.
Během závodů bude "plně zapojen" do práce týmu a v továrně jej čeká náročný program na simulátoru. "Je to čest se přidat k akademii Williamsu pro závodní jezdce, obzvlášť k neuvěřitelnému dědictví Williamsu v našem sportu," těší Ticktuma.
"Čas strávený na simulátoru a zkušenost z práce s týmem se prokáže být pro můj vývoj neocenitelnou. To, že budu plně zapojený do činností představuje fantastickou příležitost. Těším se, že budu vypomáhat, kdekoliv to půjde," pokračuje 20letý Brit.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.