Nedávno jsme vás informovali o tom, že technický ředitel Nick Chester končí. Podle britských médií míří k Williamsu, který včera oznámil také přijetí nového vývojového jezdce - Dana Ticktuma.
Chester pracoval v Enstone dlouho a zažil, jak se stáj měnila z Benettonu v Renault, Lotus a pak opět v tovární Renault. Na počátku měsíce oznámila, že její technický ředitel nastoupil na nucenou dovolenou a že tým prochází po neúspěšné sezóně reorganizací.
Z Enstone kromě Chestera odešel také šéf aerodynamiky Peter Machin, na jejich místo naopak putuje Dirk de Beer, jenž vedl aerodynamické oddělení Williamsu. Ten již na počátku roku opustil technický ředitel Paddy Lowe - a právě jeho místo by nyní mohl Chester zaujmout.
V Grove má nyní na starosti aerodynamiku Doug McKiernan, Adam Carter vede konstrukční oddělení, Barney Hassel dynamiku vozidla a Dave Robson šéfuje traťovým činnostem. "Oni v podstatě tvoří vrchní technické vedení týmu a já jsem chovám velkou důvěru vůči tomu, co dělají," uvedla šéfka Claire Williamsová.
Včera rovněž potvrdila, že se jejich novým vývojovým jezdcem stane Dan Ticktum - absolvent juniorského programu Red Bullu a dvojnásobný vítěz Velké ceny Makaa. V příštím roce bude tento mladík kromě toho nastupovat ve Formuli 2 za DAMS.
"Jsem ráda, že se Dan - další vzrušující britský talent - přidává k naší akademii pro závodní jezdce. Své schopnosti za volantem předvedl při dvojnásobném úspěchu v prestižní Velké ceně Makau v letech 2017 a 2018. Odborné znalosti Dana budou pro tým neocenitelné a moc se těšíme na to, že mu v roce 2020 pomůžeme v růstu a vývoji," říká Williamsová.
Během závodů bude "plně zapojen" do práce týmu a v továrně jej čeká náročný program na simulátoru. "Je to čest se přidat k akademii Williamsu pro závodní jezdce, obzvlášť k neuvěřitelnému dědictví Williamsu v našem sportu," těší Ticktuma.
"Čas strávený na simulátoru a zkušenost z práce s týmem se prokáže být pro můj vývoj neocenitelnou. To, že budu plně zapojený do činností představuje fantastickou příležitost. Těším se, že budu vypomáhat, kdekoliv to půjde," pokračuje 20letý Brit.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.