Bude Max Verstappen v budoucnu závodit pro Ferrari? Tuhle otázku si pokládá spousta fanoušků. Prezident Ferrari je v této chvíli spíše skeptický.
Max Verstappen se letos hned několikrát ostře vyjádřil na adresu Ferrari. Asi největší poprask vzbudila jeho slova po GP USA. Tehdy se Ferrari rychlostně trápilo, což bylo překvapivé, vzhledem k tomu, že o závod dřív v Mexiku bojovaly rudé vozy o vítězství.
Mnozí dávali náhlý propad formy do souvislosti s novou technickou direktivou ohledně pohonných jednotek. Na tu mělo nejvíce doplatit Ferrari, protože zpřísněná pravidla měla stáji z Maranella sebrat možnost obcházení pravidel. Takový názor měli alespoň někteří fanoušci či novináři.
Pořádnou porci oleje do ohně pak po závodě přilil holandský pilot Red Bullu. „Tohle se stane, když přestanete podvádět,“ měl pronést na setkání s novináři. Šlo o více než zřejmou narážku na propad formy červených vozů.
Šéf stáje Mattia Binotto měl posléze vyhrožovat Red Bullu právními kroky za poškození dobrého jména. Hovořilo o tom hned několik zdrojů ze zákulisí Formule 1. Oficiálně však nic potvrzeno nebylo, takže tuto informaci je třeba brát s určitou rezervou Je nicméně jasné, že se tyto komentáře Ferrari dotkly.
To potvrzuje také prezident italské automobilky Louis Camilleri, který dostal otázku, zda Ferrari o Verstappenovi do budoucna přemýšlí. „Nemyslím si, že taková vyjádření vás z pohledu budoucnosti dostanou příliš daleko, občas je lepší být zticha. Jak se říká: mlčeti zlato. Jsme Ferrari - společnost kótovaná na burze, proč bychom měli věřit 22letému děcku?“ naráží Camilleri na nedávná Verstappenova slova o podvádění.
"Dostávat tým pod tlak tím, že je označíte za podvodníky - tím na soupeře vyvíjíte dodatečný tlak a odvádíte jejich pozornost. Pro ty, kteří tvrdí takové věci, tady není místo. Svými slovy vytvořil pro tým spousty problémů. Mattia mi řekl, že kvůli tomu máme všude inspektory FIA. Myslím, že je třeba se vyhýbat takovým kontroverzím a někdy zkrátka mlčet,“ dodává prezident Ferrari.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.