Bude Max Verstappen v budoucnu závodit pro Ferrari? Tuhle otázku si pokládá spousta fanoušků. Prezident Ferrari je v této chvíli spíše skeptický.
Max Verstappen se letos hned několikrát ostře vyjádřil na adresu Ferrari. Asi největší poprask vzbudila jeho slova po GP USA. Tehdy se Ferrari rychlostně trápilo, což bylo překvapivé, vzhledem k tomu, že o závod dřív v Mexiku bojovaly rudé vozy o vítězství.
Mnozí dávali náhlý propad formy do souvislosti s novou technickou direktivou ohledně pohonných jednotek. Na tu mělo nejvíce doplatit Ferrari, protože zpřísněná pravidla měla stáji z Maranella sebrat možnost obcházení pravidel. Takový názor měli alespoň někteří fanoušci či novináři.
Pořádnou porci oleje do ohně pak po závodě přilil holandský pilot Red Bullu. „Tohle se stane, když přestanete podvádět,“ měl pronést na setkání s novináři. Šlo o více než zřejmou narážku na propad formy červených vozů.
Šéf stáje Mattia Binotto měl posléze vyhrožovat Red Bullu právními kroky za poškození dobrého jména. Hovořilo o tom hned několik zdrojů ze zákulisí Formule 1. Oficiálně však nic potvrzeno nebylo, takže tuto informaci je třeba brát s určitou rezervou Je nicméně jasné, že se tyto komentáře Ferrari dotkly.
To potvrzuje také prezident italské automobilky Louis Camilleri, který dostal otázku, zda Ferrari o Verstappenovi do budoucna přemýšlí. „Nemyslím si, že taková vyjádření vás z pohledu budoucnosti dostanou příliš daleko, občas je lepší být zticha. Jak se říká: mlčeti zlato. Jsme Ferrari - společnost kótovaná na burze, proč bychom měli věřit 22letému děcku?“ naráží Camilleri na nedávná Verstappenova slova o podvádění.
"Dostávat tým pod tlak tím, že je označíte za podvodníky - tím na soupeře vyvíjíte dodatečný tlak a odvádíte jejich pozornost. Pro ty, kteří tvrdí takové věci, tady není místo. Svými slovy vytvořil pro tým spousty problémů. Mattia mi řekl, že kvůli tomu máme všude inspektory FIA. Myslím, že je třeba se vyhýbat takovým kontroverzím a někdy zkrátka mlčet,“ dodává prezident Ferrari.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.