Bude Max Verstappen v budoucnu závodit pro Ferrari? Tuhle otázku si pokládá spousta fanoušků. Prezident Ferrari je v této chvíli spíše skeptický.
Max Verstappen se letos hned několikrát ostře vyjádřil na adresu Ferrari. Asi největší poprask vzbudila jeho slova po GP USA. Tehdy se Ferrari rychlostně trápilo, což bylo překvapivé, vzhledem k tomu, že o závod dřív v Mexiku bojovaly rudé vozy o vítězství.
Mnozí dávali náhlý propad formy do souvislosti s novou technickou direktivou ohledně pohonných jednotek. Na tu mělo nejvíce doplatit Ferrari, protože zpřísněná pravidla měla stáji z Maranella sebrat možnost obcházení pravidel. Takový názor měli alespoň někteří fanoušci či novináři.
Pořádnou porci oleje do ohně pak po závodě přilil holandský pilot Red Bullu. „Tohle se stane, když přestanete podvádět,“ měl pronést na setkání s novináři. Šlo o více než zřejmou narážku na propad formy červených vozů.
Šéf stáje Mattia Binotto měl posléze vyhrožovat Red Bullu právními kroky za poškození dobrého jména. Hovořilo o tom hned několik zdrojů ze zákulisí Formule 1. Oficiálně však nic potvrzeno nebylo, takže tuto informaci je třeba brát s určitou rezervou Je nicméně jasné, že se tyto komentáře Ferrari dotkly.
To potvrzuje také prezident italské automobilky Louis Camilleri, který dostal otázku, zda Ferrari o Verstappenovi do budoucna přemýšlí. „Nemyslím si, že taková vyjádření vás z pohledu budoucnosti dostanou příliš daleko, občas je lepší být zticha. Jak se říká: mlčeti zlato. Jsme Ferrari - společnost kótovaná na burze, proč bychom měli věřit 22letému děcku?“ naráží Camilleri na nedávná Verstappenova slova o podvádění.
"Dostávat tým pod tlak tím, že je označíte za podvodníky - tím na soupeře vyvíjíte dodatečný tlak a odvádíte jejich pozornost. Pro ty, kteří tvrdí takové věci, tady není místo. Svými slovy vytvořil pro tým spousty problémů. Mattia mi řekl, že kvůli tomu máme všude inspektory FIA. Myslím, že je třeba se vyhýbat takovým kontroverzím a někdy zkrátka mlčet,“ dodává prezident Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.