Lewis Hamilton si včera ve Valencii vyzkoušel Yamahu MotoGP YZR-M1 Valentina Rossiho, ten na oplátku usedl do monopostu Mercedesu F1 W08. Celou akci zorganizoval sponzor Monster Energy.
Na okruhu se tak sešli šestinásobný mistr světa Formule 1 a sedminásobný mistr světa MotoGP. Oba dostali možnost zažít zcela odlišný zážitek - Lewis na letošní Yamaze a Valentino na předloňském Mercedesu W08.
Pilot F1 do Valencie dorazil už v neděli, kde mu Franco Morbidielli předvedl motorku a stopu, kterou na trati volit. Hamilton přitom není bez zkušeností - jeden den loni už testoval v Jerezu se superbikem Yamaha R1 M týmu WSBK.
"Je to skvělé vidět ve voze legendu, jako je Valentino. Jsem nadšený za něj, když si poprvé zkoušel formuli. Připomnělo mi to, když jsem poprvé do vozu F1 naskočil já. Když vidíte celý ten tým kolem vás, tak jde zkrátka o jiné zvíře," popisuje Hamilton.
"Už dříve jsem byl velkým fanouškem Lewise, a teď ještě více. Prožili jsme fantastický den, kdy se setkaly dvě špičkové třídy motorsportu, pracovali jsme ale společně. Opravdu jsem se na jeden den cítil jako pilot F1. Nechtěl jsem, aby skončil," hodnotil Rossi.
A jak to Hamiltonovi na motorce šlo? "Lewisův výkon na mě hodně zapůsobil, protože kolik šampionů na čtyřek kolech by se mohlo přijít, usednout na M1, vyrazit a být na sebe hrdí? Je to velmi náročné jezdit po trati rychle na motorce, navíc na vyzývajícím a náročném stroji MotoGP," odpovídá šéf Yamahy Lin Jarvis.
Hezkým zážitkem pro něj bylo, když oba spolu na trať vyrazili na motorkách: "Pro mě byl nejlepší okamžik, když Lewis a Valentino vyjeli na trať opravdu těsně vedle sebe, bok po boku na svých emjedničkách. Bylo to přání Lewise svézt se po okruhu s Valentinem a zažít jeden den na M1 - splnila sem u tak obě přání najednou. Bylo to fantastické sledovat šestinásobného šampiona F1, který už dokázal tolik věcí, jak si stále může splnit sen při zvláštní příležitosti, jako byla tato," dodává Jarvis.
We can't get enough of this 🔥🔥🔥 drone footage!#LH44VR46 @MonsterEnergy pic.twitter.com/UrXTpmh3uP
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 17, 2019 View this post on Instagram Další fotografie:Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.