Lewis Hamilton si včera ve Valencii vyzkoušel Yamahu MotoGP YZR-M1 Valentina Rossiho, ten na oplátku usedl do monopostu Mercedesu F1 W08. Celou akci zorganizoval sponzor Monster Energy.
Na okruhu se tak sešli šestinásobný mistr světa Formule 1 a sedminásobný mistr světa MotoGP. Oba dostali možnost zažít zcela odlišný zážitek - Lewis na letošní Yamaze a Valentino na předloňském Mercedesu W08.
Pilot F1 do Valencie dorazil už v neděli, kde mu Franco Morbidielli předvedl motorku a stopu, kterou na trati volit. Hamilton přitom není bez zkušeností - jeden den loni už testoval v Jerezu se superbikem Yamaha R1 M týmu WSBK.
"Je to skvělé vidět ve voze legendu, jako je Valentino. Jsem nadšený za něj, když si poprvé zkoušel formuli. Připomnělo mi to, když jsem poprvé do vozu F1 naskočil já. Když vidíte celý ten tým kolem vás, tak jde zkrátka o jiné zvíře," popisuje Hamilton.
"Už dříve jsem byl velkým fanouškem Lewise, a teď ještě více. Prožili jsme fantastický den, kdy se setkaly dvě špičkové třídy motorsportu, pracovali jsme ale společně. Opravdu jsem se na jeden den cítil jako pilot F1. Nechtěl jsem, aby skončil," hodnotil Rossi.
A jak to Hamiltonovi na motorce šlo? "Lewisův výkon na mě hodně zapůsobil, protože kolik šampionů na čtyřek kolech by se mohlo přijít, usednout na M1, vyrazit a být na sebe hrdí? Je to velmi náročné jezdit po trati rychle na motorce, navíc na vyzývajícím a náročném stroji MotoGP," odpovídá šéf Yamahy Lin Jarvis.
Hezkým zážitkem pro něj bylo, když oba spolu na trať vyrazili na motorkách: "Pro mě byl nejlepší okamžik, když Lewis a Valentino vyjeli na trať opravdu těsně vedle sebe, bok po boku na svých emjedničkách. Bylo to přání Lewise svézt se po okruhu s Valentinem a zažít jeden den na M1 - splnila sem u tak obě přání najednou. Bylo to fantastické sledovat šestinásobného šampiona F1, který už dokázal tolik věcí, jak si stále může splnit sen při zvláštní příležitosti, jako byla tato," dodává Jarvis.
We can't get enough of this 🔥🔥🔥 drone footage!#LH44VR46 @MonsterEnergy pic.twitter.com/UrXTpmh3uP
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 17, 2019 View this post on Instagram Další fotografie:
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.