Týmy Formule 1 jednomyslně odmítly nové pneumatiky Pirelli, příští rok tak zůstanou u těch letošních.
Nově vyvinuté produkty Pirelli si mohly vyzkoušet v Austinu i během dvoudenního testování minulý týden v Abú Zabí po skončení závodní sezóny. Byly navrženy pro nižší teplotní degradaci, menší přehřívání a širší pracovní rozpětí. Piloti však s nimi nebyli spokojeni.
Původně FIA homologovala nové pneumatiky, podle technických pravidel (článek 12.6.1) však bylo možné zůstat u letošních, pokud by se pro tento krok vyslovilo alespoň 70 % týmů. Pirelli by samozřejmě rádo uplatnilo výsledky svého vývoje, Mario Isola nicméně prohlásil, že by neměli problém pokračovat se současnými specifikacemi.
Podle šéfa Asociace jezdců velkých cen (GPDA) Romaina Grosjeana Formule 1 i příští rok zůstane u letošních pneumatik, jelikož se nechovaly o moc lépe ani v reprezentativnějším testu v Abú Zabí. Podle FIA ty nové v hlasování "jednomyslně" odmítly všechny týmy.
"Hlasování vedlo k jednomyslnému rozhodnutí týmů Formule 1 zachovat specifikaci pneumatik 2019 pro sezónu 2020. FIA by ráda poděkovala Pirelli i všem týmům za jejich práci a spolupráci na zlepšení pneumatik pro rok 2020 a dále. V každém případě budou lekce, jež jsme se naučily, neocenitelné pro další vývoj pneumatik v budoucnosti," stojí v prohlášení FIA.
Příští rok bude tím posledním, kdy na vozech F1 uvidíme 13" pneumatiky. Od roku 2021, kdy dojde k rozsáhlým změnám v technických i sportovních pravidel, přejdou na nízkoprofilové 18". Jejich testování včera v Abú Zabí zakončil Mercedes.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.