Týmy Formule 1 jednomyslně odmítly nové pneumatiky Pirelli, příští rok tak zůstanou u těch letošních.
Nově vyvinuté produkty Pirelli si mohly vyzkoušet v Austinu i během dvoudenního testování minulý týden v Abú Zabí po skončení závodní sezóny. Byly navrženy pro nižší teplotní degradaci, menší přehřívání a širší pracovní rozpětí. Piloti však s nimi nebyli spokojeni.
Původně FIA homologovala nové pneumatiky, podle technických pravidel (článek 12.6.1) však bylo možné zůstat u letošních, pokud by se pro tento krok vyslovilo alespoň 70 % týmů. Pirelli by samozřejmě rádo uplatnilo výsledky svého vývoje, Mario Isola nicméně prohlásil, že by neměli problém pokračovat se současnými specifikacemi.
Podle šéfa Asociace jezdců velkých cen (GPDA) Romaina Grosjeana Formule 1 i příští rok zůstane u letošních pneumatik, jelikož se nechovaly o moc lépe ani v reprezentativnějším testu v Abú Zabí. Podle FIA ty nové v hlasování "jednomyslně" odmítly všechny týmy.
"Hlasování vedlo k jednomyslnému rozhodnutí týmů Formule 1 zachovat specifikaci pneumatik 2019 pro sezónu 2020. FIA by ráda poděkovala Pirelli i všem týmům za jejich práci a spolupráci na zlepšení pneumatik pro rok 2020 a dále. V každém případě budou lekce, jež jsme se naučily, neocenitelné pro další vývoj pneumatik v budoucnosti," stojí v prohlášení FIA.
Příští rok bude tím posledním, kdy na vozech F1 uvidíme 13" pneumatiky. Od roku 2021, kdy dojde k rozsáhlým změnám v technických i sportovních pravidel, přejdou na nízkoprofilové 18". Jejich testování včera v Abú Zabí zakončil Mercedes.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.