Týmy Formule 1 jednomyslně odmítly nové pneumatiky Pirelli, příští rok tak zůstanou u těch letošních.
Nově vyvinuté produkty Pirelli si mohly vyzkoušet v Austinu i během dvoudenního testování minulý týden v Abú Zabí po skončení závodní sezóny. Byly navrženy pro nižší teplotní degradaci, menší přehřívání a širší pracovní rozpětí. Piloti však s nimi nebyli spokojeni.
Původně FIA homologovala nové pneumatiky, podle technických pravidel (článek 12.6.1) však bylo možné zůstat u letošních, pokud by se pro tento krok vyslovilo alespoň 70 % týmů. Pirelli by samozřejmě rádo uplatnilo výsledky svého vývoje, Mario Isola nicméně prohlásil, že by neměli problém pokračovat se současnými specifikacemi.
Podle šéfa Asociace jezdců velkých cen (GPDA) Romaina Grosjeana Formule 1 i příští rok zůstane u letošních pneumatik, jelikož se nechovaly o moc lépe ani v reprezentativnějším testu v Abú Zabí. Podle FIA ty nové v hlasování "jednomyslně" odmítly všechny týmy.
"Hlasování vedlo k jednomyslnému rozhodnutí týmů Formule 1 zachovat specifikaci pneumatik 2019 pro sezónu 2020. FIA by ráda poděkovala Pirelli i všem týmům za jejich práci a spolupráci na zlepšení pneumatik pro rok 2020 a dále. V každém případě budou lekce, jež jsme se naučily, neocenitelné pro další vývoj pneumatik v budoucnosti," stojí v prohlášení FIA.
Příští rok bude tím posledním, kdy na vozech F1 uvidíme 13" pneumatiky. Od roku 2021, kdy dojde k rozsáhlým změnám v technických i sportovních pravidel, přejdou na nízkoprofilové 18". Jejich testování včera v Abú Zabí zakončil Mercedes.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.