Lando Norris měl před svým debutem možnost se několikrát svézt s vozem F1. K lepším výkonům ve své první plné sezóně by mu to podle něj ale nepomohlo.
Dvacetiletý rodák z Bristolu podepsal jako junior smlouvy s McLarenem v srpnu 2017. Poté s ním testoval uprostřed sezóny a na jejím konci byl jmenován oficiálním testovacím a rezervním pilotem po boku Fernanda Alonsa a Stoffela Vandoornea pro rok 2018, kdy odjel také svůj první páteční trénink.
Svými výkony na tým zapůsobil, a tak mu dal letos možnost závodit společně s Carlosem Sainzem. A šlo pro něj o poměrně úspěšnou sezónu, když nasbíral 49 bodů a celkově skončil 11. před Kimim Räikkönenem (43 bodů) z Alfy Romeo a Nicem Hülkenbergem (37 bodů) z Renaultu.
Baby Yoda last week, British Competition Driver of the year last night. It’s been a whirlwind. 🏆 pic.twitter.com/9GClbzR5tR
— Lando Norris (@LandoNorris) December 9, 2019Mohl být ještě lepší, kdyby měl možností před svým závodním debutem v F1 více testovat? "Myslím, že i kdybych testoval o rok déle, tak by to bylo stejné," odpovídá Norris, jenž jezdil spolehlivě bez zbytečných havárií a kolizí.
"Nedokážete se připravit na takové věci, zkrátka do nich spadnete - tlak na začátku kvalifikace, závodu, přemýšlení o mnoha věcech. Je toho hodně, co můžete během předsezónních testů a všeho nacvičit, ale to se stejně všechno změní v okamžik, kdy vstoupíte do kvalifikace a do závodu," popisuje usměvavý mladík.
"Tlak, závodní lidé, to je vše hodně odlišné od testování. Někdy jsem byl při testech rychlý, stejně rychlý jako Fernando [Alonso] nebo Stoffel [Vandoorne], což mi dodalo trochu sebevědomí. Ale to nic neznamená," říká Norris, jenž byl o víkendu oceněn jako nejlepší britský závodní pilot letošní sezóny.
"Neznamená to, že přijedete do Austrálii a budete schopni perfektně odjet kvalifikaci závod. To je něco úplně jiného. Proto by mi další rok nepomohl v tom, jak ke kterékoliv z těchto věcí přistupuji," vysvětluje pilot McLarenu, jenž je znám svou upřímností a tvrdou kritikou vůči sobě samému.
Příští rok bude zkušenější a na trati hodlá být v soubojích agresivnější. "Šlo o dlouhou sezónu a celkově jsem spokojený. Opravdu jsme dosáhli slušných zlepšení a hodně jsem si to užil. Jako tým jsme odvedli výtečnou práci a už se těším na příští ročník. Děkuji celému týmu za to, že jsem mohl mít tak skvělou nováčkovskou sezónu," uzavírá Norris.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.