Lando Norris měl před svým debutem možnost se několikrát svézt s vozem F1. K lepším výkonům ve své první plné sezóně by mu to podle něj ale nepomohlo.
Dvacetiletý rodák z Bristolu podepsal jako junior smlouvy s McLarenem v srpnu 2017. Poté s ním testoval uprostřed sezóny a na jejím konci byl jmenován oficiálním testovacím a rezervním pilotem po boku Fernanda Alonsa a Stoffela Vandoornea pro rok 2018, kdy odjel také svůj první páteční trénink.
Svými výkony na tým zapůsobil, a tak mu dal letos možnost závodit společně s Carlosem Sainzem. A šlo pro něj o poměrně úspěšnou sezónu, když nasbíral 49 bodů a celkově skončil 11. před Kimim Räikkönenem (43 bodů) z Alfy Romeo a Nicem Hülkenbergem (37 bodů) z Renaultu.
Baby Yoda last week, British Competition Driver of the year last night. It’s been a whirlwind. 🏆 pic.twitter.com/9GClbzR5tR
— Lando Norris (@LandoNorris) December 9, 2019Mohl být ještě lepší, kdyby měl možností před svým závodním debutem v F1 více testovat? "Myslím, že i kdybych testoval o rok déle, tak by to bylo stejné," odpovídá Norris, jenž jezdil spolehlivě bez zbytečných havárií a kolizí.
"Nedokážete se připravit na takové věci, zkrátka do nich spadnete - tlak na začátku kvalifikace, závodu, přemýšlení o mnoha věcech. Je toho hodně, co můžete během předsezónních testů a všeho nacvičit, ale to se stejně všechno změní v okamžik, kdy vstoupíte do kvalifikace a do závodu," popisuje usměvavý mladík.
"Tlak, závodní lidé, to je vše hodně odlišné od testování. Někdy jsem byl při testech rychlý, stejně rychlý jako Fernando [Alonso] nebo Stoffel [Vandoorne], což mi dodalo trochu sebevědomí. Ale to nic neznamená," říká Norris, jenž byl o víkendu oceněn jako nejlepší britský závodní pilot letošní sezóny.
"Neznamená to, že přijedete do Austrálii a budete schopni perfektně odjet kvalifikaci závod. To je něco úplně jiného. Proto by mi další rok nepomohl v tom, jak ke kterékoliv z těchto věcí přistupuji," vysvětluje pilot McLarenu, jenž je znám svou upřímností a tvrdou kritikou vůči sobě samému.
Příští rok bude zkušenější a na trati hodlá být v soubojích agresivnější. "Šlo o dlouhou sezónu a celkově jsem spokojený. Opravdu jsme dosáhli slušných zlepšení a hodně jsem si to užil. Jako tým jsme odvedli výtečnou práci a už se těším na příští ročník. Děkuji celému týmu za to, že jsem mohl mít tak skvělou nováčkovskou sezónu," uzavírá Norris.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.