Lando Norris měl před svým debutem možnost se několikrát svézt s vozem F1. K lepším výkonům ve své první plné sezóně by mu to podle něj ale nepomohlo.
Dvacetiletý rodák z Bristolu podepsal jako junior smlouvy s McLarenem v srpnu 2017. Poté s ním testoval uprostřed sezóny a na jejím konci byl jmenován oficiálním testovacím a rezervním pilotem po boku Fernanda Alonsa a Stoffela Vandoornea pro rok 2018, kdy odjel také svůj první páteční trénink.
Svými výkony na tým zapůsobil, a tak mu dal letos možnost závodit společně s Carlosem Sainzem. A šlo pro něj o poměrně úspěšnou sezónu, když nasbíral 49 bodů a celkově skončil 11. před Kimim Räikkönenem (43 bodů) z Alfy Romeo a Nicem Hülkenbergem (37 bodů) z Renaultu.
Baby Yoda last week, British Competition Driver of the year last night. It’s been a whirlwind. 🏆 pic.twitter.com/9GClbzR5tR
— Lando Norris (@LandoNorris) December 9, 2019Mohl být ještě lepší, kdyby měl možností před svým závodním debutem v F1 více testovat? "Myslím, že i kdybych testoval o rok déle, tak by to bylo stejné," odpovídá Norris, jenž jezdil spolehlivě bez zbytečných havárií a kolizí.
"Nedokážete se připravit na takové věci, zkrátka do nich spadnete - tlak na začátku kvalifikace, závodu, přemýšlení o mnoha věcech. Je toho hodně, co můžete během předsezónních testů a všeho nacvičit, ale to se stejně všechno změní v okamžik, kdy vstoupíte do kvalifikace a do závodu," popisuje usměvavý mladík.
"Tlak, závodní lidé, to je vše hodně odlišné od testování. Někdy jsem byl při testech rychlý, stejně rychlý jako Fernando [Alonso] nebo Stoffel [Vandoorne], což mi dodalo trochu sebevědomí. Ale to nic neznamená," říká Norris, jenž byl o víkendu oceněn jako nejlepší britský závodní pilot letošní sezóny.
"Neznamená to, že přijedete do Austrálii a budete schopni perfektně odjet kvalifikaci závod. To je něco úplně jiného. Proto by mi další rok nepomohl v tom, jak ke kterékoliv z těchto věcí přistupuji," vysvětluje pilot McLarenu, jenž je znám svou upřímností a tvrdou kritikou vůči sobě samému.
Příští rok bude zkušenější a na trati hodlá být v soubojích agresivnější. "Šlo o dlouhou sezónu a celkově jsem spokojený. Opravdu jsme dosáhli slušných zlepšení a hodně jsem si to užil. Jako tým jsme odvedli výtečnou práci a už se těším na příští ročník. Děkuji celému týmu za to, že jsem mohl mít tak skvělou nováčkovskou sezónu," uzavírá Norris.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.