Toto Wolff hovoří o své spokojenosti u Mercedesu a o možném přestupu do role šéfa Formule 1. Potvrzuje dobrý vztah s Lewisem Hamiltonem, o něhož se zajímá Ferrari.
Sportovní ředitel Mercedesu je po zisku šestého konstruktérského titulu v řadě za sebou vnímán jako potenciální kandidát na přestup k Liberty Media, kde by mohl řídit celou Formuli 1. Případný odchod z německé automobilky označil za významný faktor při rozhodování o své budoucnosti také Hamilton, u něhož se spekuluje, že by mohl odejít k Ferrari.
"Přišel jsem na to, že si užívám vztahů v týmu a s těmi, kdo činí rozhodnutí u Daimleru. To je stěžejní pro mou pohodu. Opravdu nám důvěřují a poskytují nám veškerý prostor pro to, abychom mohli učinit tento tým úspěšným. A neberu to to na lehkou váhu, abych učinil pro nás ta správná rozhodnutí. Jde o proces, který chvíli potrvá, ale neočekávám při tom žádná překvapení," říká Wolff.
Se Lewisem, s nímž jedná o smlouvě na rok 2021 a dále, o svých plánech otevřeně hovoří. Upřímný je vůči němu i Hamilton, který se nedávno také několikrát setkal s prezidentem Ferrari Johnem Elkannem.
"Jsme spolu již nějakou dobu a vzájemně si věříme. Prošli jsme si společně těžkými časy a vyšli jsme z nich se silnějším poutem. A kromě toho, existuje celá řada dalších, kteří tvoří úzký kruh uvnitř týmu. Samozřejmě, že spolu celou dobu hovoříme - kam se tým a Lewisova kariéra ubírá," pokračuje Wolff.
To, že se Hamilton sešel se zástupci Ferrari, mu nevadí: "V okurkové sezóně to je normální. Vy kluci, nám občas házíte malé granáty. Někdy je sebereme a explodují nám v ruce. Patří to k vyprávění a je dobré, že k těmto jednáním v zimním období dochází."
"Zároveň o tom ale my dva neustále hovoříme. Nikdy nedošlo k překvapení. Než se věci dostaly do tisku, tak to bylo týdny či měsíce po tom, co jsme jeden o druhém a o našem smýšlení věděli. Myslím, že to tedy patří k Formuli 1," uvádí šéf Mercedesu.
"Jde o zajímavé období, protože mnoho jezdců hledá místa všude. Hovořím o telefonátech, které Toto dostává od všech pilotů, včetně toho, který zde teď byli, a zvou ho. Všichni se snaží opustit své týmy, aby skončili tam, kde jsme my," říká Hamilton na večírku při slavnostním předávání cen FIA, kde se před ním objevili také Max Verstappen či Fernando Alonso.
"Což je pochopitelné, jelikož všichni chtějí vyhrávat - všichni chtějí být součástí vítězné formule. Momentálně však nejde o stresující okamžiky. Mezi mnou a Totem je vždy jasná komunikace. Nikdy jsme neměli žádná tajemství, a to se nezmění.
Miluji to, kde jsem, a miluji lidi, se kterými spolupracuji. Takže to je fakt těžké opustit něco, co milujete tak moc, jako já. Tým, organizace, všechno až po šéfy. S Mercedesem jsem od svých 13 let, proto to je opravdu těžké představit si sám sebe jinde... Jiné týmy ještě nemají ty prvky, které máme my. A trvá to, než vybudujete takové věci," dodává Hamilton.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.