Toto Wolff hovoří o své spokojenosti u Mercedesu a o možném přestupu do role šéfa Formule 1. Potvrzuje dobrý vztah s Lewisem Hamiltonem, o něhož se zajímá Ferrari.
Sportovní ředitel Mercedesu je po zisku šestého konstruktérského titulu v řadě za sebou vnímán jako potenciální kandidát na přestup k Liberty Media, kde by mohl řídit celou Formuli 1. Případný odchod z německé automobilky označil za významný faktor při rozhodování o své budoucnosti také Hamilton, u něhož se spekuluje, že by mohl odejít k Ferrari.
"Přišel jsem na to, že si užívám vztahů v týmu a s těmi, kdo činí rozhodnutí u Daimleru. To je stěžejní pro mou pohodu. Opravdu nám důvěřují a poskytují nám veškerý prostor pro to, abychom mohli učinit tento tým úspěšným. A neberu to to na lehkou váhu, abych učinil pro nás ta správná rozhodnutí. Jde o proces, který chvíli potrvá, ale neočekávám při tom žádná překvapení," říká Wolff.
Se Lewisem, s nímž jedná o smlouvě na rok 2021 a dále, o svých plánech otevřeně hovoří. Upřímný je vůči němu i Hamilton, který se nedávno také několikrát setkal s prezidentem Ferrari Johnem Elkannem.
"Jsme spolu již nějakou dobu a vzájemně si věříme. Prošli jsme si společně těžkými časy a vyšli jsme z nich se silnějším poutem. A kromě toho, existuje celá řada dalších, kteří tvoří úzký kruh uvnitř týmu. Samozřejmě, že spolu celou dobu hovoříme - kam se tým a Lewisova kariéra ubírá," pokračuje Wolff.
To, že se Hamilton sešel se zástupci Ferrari, mu nevadí: "V okurkové sezóně to je normální. Vy kluci, nám občas házíte malé granáty. Někdy je sebereme a explodují nám v ruce. Patří to k vyprávění a je dobré, že k těmto jednáním v zimním období dochází."
"Zároveň o tom ale my dva neustále hovoříme. Nikdy nedošlo k překvapení. Než se věci dostaly do tisku, tak to bylo týdny či měsíce po tom, co jsme jeden o druhém a o našem smýšlení věděli. Myslím, že to tedy patří k Formuli 1," uvádí šéf Mercedesu.
"Jde o zajímavé období, protože mnoho jezdců hledá místa všude. Hovořím o telefonátech, které Toto dostává od všech pilotů, včetně toho, který zde teď byli, a zvou ho. Všichni se snaží opustit své týmy, aby skončili tam, kde jsme my," říká Hamilton na večírku při slavnostním předávání cen FIA, kde se před ním objevili také Max Verstappen či Fernando Alonso.
"Což je pochopitelné, jelikož všichni chtějí vyhrávat - všichni chtějí být součástí vítězné formule. Momentálně však nejde o stresující okamžiky. Mezi mnou a Totem je vždy jasná komunikace. Nikdy jsme neměli žádná tajemství, a to se nezmění.
Miluji to, kde jsem, a miluji lidi, se kterými spolupracuji. Takže to je fakt těžké opustit něco, co milujete tak moc, jako já. Tým, organizace, všechno až po šéfy. S Mercedesem jsem od svých 13 let, proto to je opravdu těžké představit si sám sebe jinde... Jiné týmy ještě nemají ty prvky, které máme my. A trvá to, než vybudujete takové věci," dodává Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.