Prožili spolu pět let v jednom týmu. Co nyní radí Mark Webber Sebastianu Vettelovi, aby se znovu vrátil na výsluní?
Prožili spolu několik vyhrocených momentů. V době, kdy po boku Sebastian Vettel a Mark Webber závodili pro Red Bull byl jejich vzájemný vztah často velmi napjatý. Vzpomeňme například na GP Turecka z roku 2010. Tehdy se Vettel snažil svého týmového parťáka předjet, jenže jeho snaha skončila kolizí. Sám Němec se tak vyřadil ze závodu. Webber měl víc štěstí, neboť alespoň dojel do cíle a získal pěknou sumu bodů. Každopádně to byl jakýsi začátek jejich interního souboje, který postupně vyústil v některé další incidenty.
Faktem ale je, že Němec Webbera mezi lety 2009/2013 v konečném pořadí šampionátu vždy porazil. Tento počin mu zároveň zajistil čtyři mistrovské tituly. Nyní třiačtyřicetiletý Australan své působení u Rudých býků ukončil právě na konci zmíněné sezony 2013, kdy zároveň odešel z celé Formule 1.
Jeho sedačku posléze zaujal jiný Australan – Daniel Ricciardo, ten Vettela hned v prvním roce celkově porazil, ale to už je jiný příběh. Starší z Australanů, jenž už je momentálně v pomyslném důchodu ovšem královskou disciplínu motorsportu i nadále sleduje. Proto mu neunikly nynější trable jeho bývalého soukmenovce ze stejné stáje.
Čtyřnásobný šampion prožil těžkou sezonu. Nováček ve Ferrari, mladý Charles Leclerc ho dokázal ve spoustě okamžiků sezony 2019 zastínit. A nejen to. Mladý Monačan svého ostříleného kolegu porazil dokonce i v celkovém hodnocení mistrovství světa. Na hlavu Sebastiana se navíc snesla poměrně výrazná vlna kritiky, zvláště po chybách v Bahrajnu či na italské Monze. Rovněž vina za vzájemný incident mezi ním a Leclercem z Velké ceny Brazílie byla připisována spíše jemu.
To vše ve chvíli, kdy se začíná stále více a více prosazovat mladá generace závodníků. A ať chceme nebo ne, právě oni začnou brzy vytlačovat borce jako Vettel, popřípadě Hamilton. Mnoho lidí se proto začalo domnívat, že starší z pilotů Ferrari uvažuje o konci kariéry.
Co mu radí Mark Webber, aby se znovu dostal do své obvyklé pohody? „Myslím, že Seba čeká patrně nejdůležitější zimní přestávka jeho dosavadní kariéry. Podle mě, nebyl zvyklý poslouchat rady ostatních, ale asi by měl právě tohle udělat. Naslouchat těm, kteří si prošli podobnou zkušeností. Možná, že jen tak to může zvládnout. Čeká ho tvrdý boj o místo na slunci,“ praví Webber.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.