Prožili spolu pět let v jednom týmu. Co nyní radí Mark Webber Sebastianu Vettelovi, aby se znovu vrátil na výsluní?
Prožili spolu několik vyhrocených momentů. V době, kdy po boku Sebastian Vettel a Mark Webber závodili pro Red Bull byl jejich vzájemný vztah často velmi napjatý. Vzpomeňme například na GP Turecka z roku 2010. Tehdy se Vettel snažil svého týmového parťáka předjet, jenže jeho snaha skončila kolizí. Sám Němec se tak vyřadil ze závodu. Webber měl víc štěstí, neboť alespoň dojel do cíle a získal pěknou sumu bodů. Každopádně to byl jakýsi začátek jejich interního souboje, který postupně vyústil v některé další incidenty.
Faktem ale je, že Němec Webbera mezi lety 2009/2013 v konečném pořadí šampionátu vždy porazil. Tento počin mu zároveň zajistil čtyři mistrovské tituly. Nyní třiačtyřicetiletý Australan své působení u Rudých býků ukončil právě na konci zmíněné sezony 2013, kdy zároveň odešel z celé Formule 1.
Jeho sedačku posléze zaujal jiný Australan – Daniel Ricciardo, ten Vettela hned v prvním roce celkově porazil, ale to už je jiný příběh. Starší z Australanů, jenž už je momentálně v pomyslném důchodu ovšem královskou disciplínu motorsportu i nadále sleduje. Proto mu neunikly nynější trable jeho bývalého soukmenovce ze stejné stáje.
Čtyřnásobný šampion prožil těžkou sezonu. Nováček ve Ferrari, mladý Charles Leclerc ho dokázal ve spoustě okamžiků sezony 2019 zastínit. A nejen to. Mladý Monačan svého ostříleného kolegu porazil dokonce i v celkovém hodnocení mistrovství světa. Na hlavu Sebastiana se navíc snesla poměrně výrazná vlna kritiky, zvláště po chybách v Bahrajnu či na italské Monze. Rovněž vina za vzájemný incident mezi ním a Leclercem z Velké ceny Brazílie byla připisována spíše jemu.
To vše ve chvíli, kdy se začíná stále více a více prosazovat mladá generace závodníků. A ať chceme nebo ne, právě oni začnou brzy vytlačovat borce jako Vettel, popřípadě Hamilton. Mnoho lidí se proto začalo domnívat, že starší z pilotů Ferrari uvažuje o konci kariéry.
Co mu radí Mark Webber, aby se znovu dostal do své obvyklé pohody? „Myslím, že Seba čeká patrně nejdůležitější zimní přestávka jeho dosavadní kariéry. Podle mě, nebyl zvyklý poslouchat rady ostatních, ale asi by měl právě tohle udělat. Naslouchat těm, kteří si prošli podobnou zkušeností. Možná, že jen tak to může zvládnout. Čeká ho tvrdý boj o místo na slunci,“ praví Webber.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.