Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

Pneumatiky jsou před příští sezónou v centru pozornosti
Pneumatiky jsou před příští sezónou v centru pozornosti, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 5. prosince 2019 06:10
Sdílej:

Zá námi je dvoudenní testování v Abú Zabí, kde si týmy po posledním závodě sezóny zkoušely letošní i budoucí pneumatiky. Kdy se dozvíme, se kterými se bude v příštím roce závodit?

Poprvé dostali piloti možnost si nové pneumatiky vyzkoušet v tréninku před Velkou cenou Spojených států. S jejich výkonností ale moc spokojení nebyli. Pirelli to zdůvodňovalo nižšími teplotami i tím, že týmy neměly čas na změnu nastavení a nebyly ochotny uskutečnit žádné delší jízdy.

Nově vyvinuté specifikace podle jsou dle výrobce konzistentnější - mají širší provozní rámec, méně se přehřívají a jejich teplotní degradace je nižší. Připouští však, že to může být na úkor jejich špičkové přilnavosti či časů na kolo, což však nebylo požadavkem.

Kdy se tedy dozvíme, na čem se ve Formuli 1 bude příští rok závodit? "Pondělí 9. prosince je konečným termínem pro rozhodnutí," odpovídá šéf Pirelli Mario Isola, jenž nemá problém s tím, aby se pokračovalo s letošními pneumatikami, byť by mu bylo líto iracionálního zahození letošního vývoje.

Jaký postup bude před rozhodnutím následovat? "V dalších krocích týmy zanalyzují data a zašlou zpětnou vazbu včetně svých názorů a doporučení FIA," vysvětluje Isola. Mezinárodní automobilová federace ale již homologovala nové pneumatiky pro příští sezónu, proti by tedy muselo být 70 % týmů.

"Samozřejmě, že my také provedeme analýzu. Pak přijde na řadu rozhodnutí, protože 9. prosince musíme nominovat směsi k výběru pro Austrálii a Bahrajn," pokračuje šéf Pirelli. Týmy musí svou volbu pneumatik pro zámořské pneumatik výrobci dle pravidel nahlásit 14 týdnů předem - a Velké cena Austrálie je v plánu už 15. března 2020.

"Vybereme směsi také pro první čtyři závody, protože se teď už nic neuskuteční mezi současností a předsezónními testy v Barceloně. Všechny týmy mají týden na to, aby nám zaslali zpět výběr pro Austrálii, Bahrajn a pro předsezónní test v Barceloně," vysvětluje Isola.

Jaké zpětné vazby se jim v uplynulých dvou dnech dostalo? "Bylo to smíšené, protože někteří zaznamenali zlepšení některých vlastností pneumatik či určitých směsí, ale ne zlepšení u jiných vlastností. V některých případech tedy nové pneumatiky nefungují dle očekávaných úrovní, takže to bude jednoduché porozumět skutečné výkonnosti pneumatik," prozrazuje šéf Pirelli.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.