Zá námi je dvoudenní testování v Abú Zabí, kde si týmy po posledním závodě sezóny zkoušely letošní i budoucí pneumatiky. Kdy se dozvíme, se kterými se bude v příštím roce závodit?
Poprvé dostali piloti možnost si nové pneumatiky vyzkoušet v tréninku před Velkou cenou Spojených států. S jejich výkonností ale moc spokojení nebyli. Pirelli to zdůvodňovalo nižšími teplotami i tím, že týmy neměly čas na změnu nastavení a nebyly ochotny uskutečnit žádné delší jízdy.
Nově vyvinuté specifikace podle jsou dle výrobce konzistentnější - mají širší provozní rámec, méně se přehřívají a jejich teplotní degradace je nižší. Připouští však, že to může být na úkor jejich špičkové přilnavosti či časů na kolo, což však nebylo požadavkem.
Kdy se tedy dozvíme, na čem se ve Formuli 1 bude příští rok závodit? "Pondělí 9. prosince je konečným termínem pro rozhodnutí," odpovídá šéf Pirelli Mario Isola, jenž nemá problém s tím, aby se pokračovalo s letošními pneumatikami, byť by mu bylo líto iracionálního zahození letošního vývoje.
Jaký postup bude před rozhodnutím následovat? "V dalších krocích týmy zanalyzují data a zašlou zpětnou vazbu včetně svých názorů a doporučení FIA," vysvětluje Isola. Mezinárodní automobilová federace ale již homologovala nové pneumatiky pro příští sezónu, proti by tedy muselo být 70 % týmů.
"Samozřejmě, že my také provedeme analýzu. Pak přijde na řadu rozhodnutí, protože 9. prosince musíme nominovat směsi k výběru pro Austrálii a Bahrajn," pokračuje šéf Pirelli. Týmy musí svou volbu pneumatik pro zámořské pneumatik výrobci dle pravidel nahlásit 14 týdnů předem - a Velké cena Austrálie je v plánu už 15. března 2020.
"Vybereme směsi také pro první čtyři závody, protože se teď už nic neuskuteční mezi současností a předsezónními testy v Barceloně. Všechny týmy mají týden na to, aby nám zaslali zpět výběr pro Austrálii, Bahrajn a pro předsezónní test v Barceloně," vysvětluje Isola.
Jaké zpětné vazby se jim v uplynulých dvou dnech dostalo? "Bylo to smíšené, protože někteří zaznamenali zlepšení některých vlastností pneumatik či určitých směsí, ale ne zlepšení u jiných vlastností. V některých případech tedy nové pneumatiky nefungují dle očekávaných úrovní, takže to bude jednoduché porozumět skutečné výkonnosti pneumatik," prozrazuje šéf Pirelli.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.