Zá námi je dvoudenní testování v Abú Zabí, kde si týmy po posledním závodě sezóny zkoušely letošní i budoucí pneumatiky. Kdy se dozvíme, se kterými se bude v příštím roce závodit?
Poprvé dostali piloti možnost si nové pneumatiky vyzkoušet v tréninku před Velkou cenou Spojených států. S jejich výkonností ale moc spokojení nebyli. Pirelli to zdůvodňovalo nižšími teplotami i tím, že týmy neměly čas na změnu nastavení a nebyly ochotny uskutečnit žádné delší jízdy.
Nově vyvinuté specifikace podle jsou dle výrobce konzistentnější - mají širší provozní rámec, méně se přehřívají a jejich teplotní degradace je nižší. Připouští však, že to může být na úkor jejich špičkové přilnavosti či časů na kolo, což však nebylo požadavkem.
Kdy se tedy dozvíme, na čem se ve Formuli 1 bude příští rok závodit? "Pondělí 9. prosince je konečným termínem pro rozhodnutí," odpovídá šéf Pirelli Mario Isola, jenž nemá problém s tím, aby se pokračovalo s letošními pneumatikami, byť by mu bylo líto iracionálního zahození letošního vývoje.
Jaký postup bude před rozhodnutím následovat? "V dalších krocích týmy zanalyzují data a zašlou zpětnou vazbu včetně svých názorů a doporučení FIA," vysvětluje Isola. Mezinárodní automobilová federace ale již homologovala nové pneumatiky pro příští sezónu, proti by tedy muselo být 70 % týmů.
"Samozřejmě, že my také provedeme analýzu. Pak přijde na řadu rozhodnutí, protože 9. prosince musíme nominovat směsi k výběru pro Austrálii a Bahrajn," pokračuje šéf Pirelli. Týmy musí svou volbu pneumatik pro zámořské pneumatik výrobci dle pravidel nahlásit 14 týdnů předem - a Velké cena Austrálie je v plánu už 15. března 2020.
"Vybereme směsi také pro první čtyři závody, protože se teď už nic neuskuteční mezi současností a předsezónními testy v Barceloně. Všechny týmy mají týden na to, aby nám zaslali zpět výběr pro Austrálii, Bahrajn a pro předsezónní test v Barceloně," vysvětluje Isola.
Jaké zpětné vazby se jim v uplynulých dvou dnech dostalo? "Bylo to smíšené, protože někteří zaznamenali zlepšení některých vlastností pneumatik či určitých směsí, ale ne zlepšení u jiných vlastností. V některých případech tedy nové pneumatiky nefungují dle očekávaných úrovní, takže to bude jednoduché porozumět skutečné výkonnosti pneumatik," prozrazuje šéf Pirelli.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.