Honda se omluvila Maxovi Verstappenovi za trable, které zažíval v posledním závodě sezóny při akceleraci, byť to na jeho konečný výsledek vliv moc nemělo.
Holandský pilot Red Bullu po své první zastávce pociťoval na výjezdu ze zatáček při sešlápnutí plynu. Vůz se podle něj choval tak, jako by zatahoval ruční brzdu.
"Jak se mohl najednou objevit tento problém?" nechápal pilot během jízdy. Jeho šéf Christian Horner mu připomněl, aby se "pro tuto chvíli zklidnil a znovu se soustředil." Verstappen se po chvíli ozval s tím, že to je "opravdu stále bídné... V tuto chvíli toho asi moc nedokážeme," sdělil rádiem týmu po třetím přenastavení motoru, které představovalo "ten nejlepší kompromis." Z boxové zídky mu pak sdělili: "Nic s tím teď nenaděláme, Maxi. Musíš se s tím zkrátka sžít. Jsi dostatečně rychlý."
"Začalo se u něj trochu projevovat opoždění nástupu turba. Vyšetřujeme, co se vlastně stalo. Mohli jste slyšet, jaká nastavení měl změnit, abychom mu s tím pomohli," popisoval po závodě Horner. "Nebylo to optimální. Max chtěl z vozu dostávat každou kapku výkonu, narušovalo to jeho rytmus během kola."
3 - Wins2 - Poles9 - Podiums278 - PointsThis has been the best season of @Max33Verstappen's #F1 career, earning him P3 in the championship pic.twitter.com/DrzYw44OVL
— Formula 1 (@F1) December 2, 2019Verstappen i přesto dokázal předjet Charlese Leclerca na trati a do cíle dojet se ztrátou 16 sekund na vítězného Lewise Hamiltona. Problém ale nešel během závodu vyřešit, nyní se mu za něj po analýze omluvil technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
"Snažili jsme se to zlepšit určitou změnou nastavení po zastávce v boxech, pilot pak musel dělat kompromisy při sešlapování plynu. Je nám toho problému během závodu moc líto," kaje se po úspěšném zakončení sezóny, kdy druhý Red Bull dojel šestý a Kvjat s vozem Toro Rosso poháněným stejnou pohonnou jednotkou devátý.
#F1 How 2019 has ended up in terms of used power-unit components?@ScuderiaFerrari most reliable (2.8 components used), 2. @MercedesAMGF1 (3.1), 3. @RenaultSportF1 (4.2), 4. @HondaRacingF1 (4.5) 📊: pic.twitter.com/gRLkkmUr1I
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 3, 2019"Nezpůsobil mu velkou ztrátu, pokud jde o pozici, ale existovala velká šance, že k ní vzhledem k situaci v závodu dojde. Měli bychom být dost perfektní v poskytování výkonnosti pohonné jednotky našim pilotům a týmům," pokračuje Tanabe.
Poté vyzdvihuje pozitiva z finálové velké ceny: "Podařilo se nám odjet neděle bez závodního selhání, kvůli kterému by auto muselo zastavit, což je pro nás dobré. Máme však oblast ke zlepšení. Také jsme měli pár potíží v tréninku. Musíme tedy vyřešit všechny věci ze závodního víkendu," uvědomuje si technický ředitel Hondy.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.