Honda se omluvila Maxovi Verstappenovi za trable, které zažíval v posledním závodě sezóny při akceleraci, byť to na jeho konečný výsledek vliv moc nemělo.
Holandský pilot Red Bullu po své první zastávce pociťoval na výjezdu ze zatáček při sešlápnutí plynu. Vůz se podle něj choval tak, jako by zatahoval ruční brzdu.
"Jak se mohl najednou objevit tento problém?" nechápal pilot během jízdy. Jeho šéf Christian Horner mu připomněl, aby se "pro tuto chvíli zklidnil a znovu se soustředil." Verstappen se po chvíli ozval s tím, že to je "opravdu stále bídné... V tuto chvíli toho asi moc nedokážeme," sdělil rádiem týmu po třetím přenastavení motoru, které představovalo "ten nejlepší kompromis." Z boxové zídky mu pak sdělili: "Nic s tím teď nenaděláme, Maxi. Musíš se s tím zkrátka sžít. Jsi dostatečně rychlý."
"Začalo se u něj trochu projevovat opoždění nástupu turba. Vyšetřujeme, co se vlastně stalo. Mohli jste slyšet, jaká nastavení měl změnit, abychom mu s tím pomohli," popisoval po závodě Horner. "Nebylo to optimální. Max chtěl z vozu dostávat každou kapku výkonu, narušovalo to jeho rytmus během kola."
3 - Wins2 - Poles9 - Podiums278 - PointsThis has been the best season of @Max33Verstappen's #F1 career, earning him P3 in the championship pic.twitter.com/DrzYw44OVL
— Formula 1 (@F1) December 2, 2019Verstappen i přesto dokázal předjet Charlese Leclerca na trati a do cíle dojet se ztrátou 16 sekund na vítězného Lewise Hamiltona. Problém ale nešel během závodu vyřešit, nyní se mu za něj po analýze omluvil technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
"Snažili jsme se to zlepšit určitou změnou nastavení po zastávce v boxech, pilot pak musel dělat kompromisy při sešlapování plynu. Je nám toho problému během závodu moc líto," kaje se po úspěšném zakončení sezóny, kdy druhý Red Bull dojel šestý a Kvjat s vozem Toro Rosso poháněným stejnou pohonnou jednotkou devátý.
#F1 How 2019 has ended up in terms of used power-unit components?@ScuderiaFerrari most reliable (2.8 components used), 2. @MercedesAMGF1 (3.1), 3. @RenaultSportF1 (4.2), 4. @HondaRacingF1 (4.5) 📊: pic.twitter.com/gRLkkmUr1I
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 3, 2019"Nezpůsobil mu velkou ztrátu, pokud jde o pozici, ale existovala velká šance, že k ní vzhledem k situaci v závodu dojde. Měli bychom být dost perfektní v poskytování výkonnosti pohonné jednotky našim pilotům a týmům," pokračuje Tanabe.
Poté vyzdvihuje pozitiva z finálové velké ceny: "Podařilo se nám odjet neděle bez závodního selhání, kvůli kterému by auto muselo zastavit, což je pro nás dobré. Máme však oblast ke zlepšení. Také jsme měli pár potíží v tréninku. Musíme tedy vyřešit všechny věci ze závodního víkendu," uvědomuje si technický ředitel Hondy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.