Honda se omluvila Maxovi Verstappenovi za trable, které zažíval v posledním závodě sezóny při akceleraci, byť to na jeho konečný výsledek vliv moc nemělo.
Holandský pilot Red Bullu po své první zastávce pociťoval na výjezdu ze zatáček při sešlápnutí plynu. Vůz se podle něj choval tak, jako by zatahoval ruční brzdu.
"Jak se mohl najednou objevit tento problém?" nechápal pilot během jízdy. Jeho šéf Christian Horner mu připomněl, aby se "pro tuto chvíli zklidnil a znovu se soustředil." Verstappen se po chvíli ozval s tím, že to je "opravdu stále bídné... V tuto chvíli toho asi moc nedokážeme," sdělil rádiem týmu po třetím přenastavení motoru, které představovalo "ten nejlepší kompromis." Z boxové zídky mu pak sdělili: "Nic s tím teď nenaděláme, Maxi. Musíš se s tím zkrátka sžít. Jsi dostatečně rychlý."
"Začalo se u něj trochu projevovat opoždění nástupu turba. Vyšetřujeme, co se vlastně stalo. Mohli jste slyšet, jaká nastavení měl změnit, abychom mu s tím pomohli," popisoval po závodě Horner. "Nebylo to optimální. Max chtěl z vozu dostávat každou kapku výkonu, narušovalo to jeho rytmus během kola."
3 - Wins2 - Poles9 - Podiums278 - PointsThis has been the best season of @Max33Verstappen's #F1 career, earning him P3 in the championship pic.twitter.com/DrzYw44OVL
— Formula 1 (@F1) December 2, 2019Verstappen i přesto dokázal předjet Charlese Leclerca na trati a do cíle dojet se ztrátou 16 sekund na vítězného Lewise Hamiltona. Problém ale nešel během závodu vyřešit, nyní se mu za něj po analýze omluvil technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
"Snažili jsme se to zlepšit určitou změnou nastavení po zastávce v boxech, pilot pak musel dělat kompromisy při sešlapování plynu. Je nám toho problému během závodu moc líto," kaje se po úspěšném zakončení sezóny, kdy druhý Red Bull dojel šestý a Kvjat s vozem Toro Rosso poháněným stejnou pohonnou jednotkou devátý.
#F1 How 2019 has ended up in terms of used power-unit components?@ScuderiaFerrari most reliable (2.8 components used), 2. @MercedesAMGF1 (3.1), 3. @RenaultSportF1 (4.2), 4. @HondaRacingF1 (4.5) 📊: pic.twitter.com/gRLkkmUr1I
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 3, 2019"Nezpůsobil mu velkou ztrátu, pokud jde o pozici, ale existovala velká šance, že k ní vzhledem k situaci v závodu dojde. Měli bychom být dost perfektní v poskytování výkonnosti pohonné jednotky našim pilotům a týmům," pokračuje Tanabe.
Poté vyzdvihuje pozitiva z finálové velké ceny: "Podařilo se nám odjet neděle bez závodního selhání, kvůli kterému by auto muselo zastavit, což je pro nás dobré. Máme však oblast ke zlepšení. Také jsme měli pár potíží v tréninku. Musíme tedy vyřešit všechny věci ze závodního víkendu," uvědomuje si technický ředitel Hondy.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.