Sebastian Vettel zažil nejhorší sezonu za poslední roky,V poháru jezdců mu patří až páté místo přičemž se začínají objevovat hlasy, že zkušený pilot ukončí aktivní kariéru už během následující zimy. Co na to sám čtyřnásobný šampion?
Sebastian Vettel letos nezažil dobrou sezonu. Čtyřnásobný šampion Formule 1 skončil v Poháru jezdců až na páté pozici. Lépe na tom byli oba piloti Mercedesu, Max Verstappen i Vettelův mladý týmový kolega Charles Leclerc. Němec se navíc během ročníku 2019 nevyhnul některým jezdeckým chybám. Jmenujme si tu v Bahrajnu, popřípadě na italské Monze. Velmi kontroverzní je taktéž kolize s Charlesem Leclercem v závěru GP Brazílie.
Tento moment nakonec závodní komisaři nedali nikomu za vinu, neboť se jej rozhodli ponechat bez udělení jakéhokoli trestu. Většina odborné veřejnosti však vidí větší podíl viny právě na straně Vettela. Starší z pilotů italské stáje zkrátka prožil nejhorší sezonu za dlouhé roky, není proto divu, že se začaly objevovat spekulace, které hovoří o jeho brzkém konci, Podle nich by závodnickou přilbu mohl pověsit na hřebík už během následující zimy.
Z pohledu některých novinářů vypadal totiž Vettel v Abú Zabí až rezignovaně. Proto by je nepřekvapilo, pokud by svou kariéru brzy ukončil. Sám zkušený závodník se však takovým tvrzením vysmívá. „Tak to vypadá, že půjdu na dovolenou příští rok, vy novináři vždy víte vše nejdřív,“ praví ironicky,
Uznává však, že letošní sezona mohla být z jeho pohledu lepší. „Já vím, jakým způsobem mám jezdit. Nepotřebuju se měnit. Jistě, mohl jsem udělat některé věci letos lépe. Ale na druhou stranu si nemyslím, že by šlo o něco zásadního. Je to o detailech.“
Němec se následně ohlížel do minulosti. Jezdí jinak než v dřívějších letech? „Nemyslím, že jezdím tak, jak jsem jezdil třeba před deseti lety. Vyvinul jsem se, podle mého názoru k lepšímu, ale je jasné, že vždy se najdou věci, které můžete udělat lépe, tak to bylo i s letošní sezonou,“ líčí.
Vettel letos vyhrál pouze jeden závod. Konkrétně ten v Singapuru, kdy Ferrari slavilo double. Přidá v budoucnu ještě další triumfy?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.