ABÚ ZABÍ - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku patří Valtterimu Bottasovi, za ním se seřadili Max Verstappen, Lewis Hamilton a Alexander Albon. Pátý Sebastian Vettel stihl v závěru své Ferrari rozbít, Daniel Ricciardo měl problémy s motorem - naštěstí šlo o starší kousek určený pouze pro tréninky.
Jako první vyrazili v 10:00 hod na trať Kvjat s Kubicou. Počasí pilotům přálo: svítilo slunce, teplota vzduchu dosahovala 26 °C a trať 35,4 °C. Za volant usedl i Russell, o něhož to bylo kvůli zdravotnímu stavu původně na vážkách - dokonce se spekulovalo, že by místo něj mohl závodit Sirotkin.
Na vozech se objevuje spousta doplňkových zařízení v podobě Pitotových trubic pro měření dynamického tlaku vzduchu či infračervených kamerek monitorujících chování pneumatik. Po velké ceně v Abú Zabí budou příští týden týmy pokračovat 2 dny pneumatikových testů, do nichž musí nastoupit se stejným vozem, se kterým závodí - zřejmě si tedy část dodatečné výbavy na monopostech ponechají.
Mercedes totiž loni již do závodu chytře nasadil měřicí přístroje, proto je jako jediný mohl využít při následujícím testu pneumatik, a dobře se tak připravit na letošní sezónu. Tentokrát jeho nápad okopíruje i konkurence. Týmy se po testování rozhodnou, zda se bude příští rok závodit na nových směsích s širším provozním rámcem, nebo se vývoj Pirelli zahodí a zůstane se u těch letošních.
Po 6 min zajeli první časy piloti Ferrari, mezi nimiž je po brazilské havárii již údajně vše v pořádku: Leclerc 1:40,298, Vettel 2:06,031 - ten přiletěl kvůli narození třetího dítěte až včera večer. Na svém voze měl dvě koncovky z obtokového ventilu výfukových plynů horizontálně se rozšiřujících, Charles klasicky jen jednu.
O dalších 10 min se na první příčku dostal Bottas (1:37,975) se zcela novou pohonnou jednotkou. Tu musel vyměnit po problému v Brazílii, kde svůj Mercedes musel po úniku oleje a následném poškození odstavit na dráze. V neděli se proto může "těšit" na start z posledního místa. Za něj se hned zařadil Albon s Red Bullem (1:39,926), 16 pilotů ale bylo stále bez času.
Hamilton netypicky s číslem 1 před svým kokpitem místo své 44 se na dráze objevil až po 25 min, časem 1:38,566 držel po půlhodině třetí příčku za Verstappenem (1:38,496) a Bottasem. Stěžoval si na nižší výkon motoru, inženýr ho však upozornil, že to zřejmě odpovídá použitému nastavení (Strat2).
Tento víkend se rozloučíme s Hülkenbergem, jenž se v první části dlouho držel na sedmé pozici (1:39,756). Nicovi se i přes jeho talent nepodařilo sehnat místo v F1.
Renault je tento víkend ve stresu, protože v šampionátu konstruktérů je za ním se ztrátou pouhých 8 bodů Toro Rosso, jež touží po jeho páté příčce. I ta je pro Francouze sice horší, než si přáli - před sezónou chtěli být nejlepší ze zbytku pole, ale propad ještě níže by pro ně byl hořkým zklamáním.
Hamilton se sice na chvíli dokázal dostat do čela (1:37,591) před Bottase, v polovině tréninku ale zaznamenal problém se svým starým motorem a musel zamířit do boxů. Čerstvě rozvedený Fin krátce nato kontroval časem 1:36,957 min.
👀 @danielricciardo is sporting an aero rake It'll provide important information about his Renault's dynamic pressure#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/WeE0eWHz5V
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019Necelou hodinu před koncem zabral Verstappen (1:37,492), ale svým útokem se dostal jen na 2. místo a rozdělil Mercedesy na čele. Jeho týmový kolega Albon (1:38,084) stěžující si na vibrace pneumatik se držel na 4. příčce za Hamiltonem.
Vettel s Ferrari se musel spokojit až s pátým místem (1:39,022), Leclerc (1:39,249) dokonce se 7. za Grosjeanem (1:39,198, který zkoušel zcela nové nastavení, na které přišel Haas na svém simulátoru.
📢 CLEAN UP ON TURN 20! 📢Daniel Ricciardo's Renault suffered an oil leak which ended his session - and almost Valtteri Bottas and Pierre Gasly's#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/qPZB6lxXJH
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019Po hodině se zakouřilo z Ricciardova notně opotřebovaného motoru z počátku sezóny (nečeká jej tedy penalizace jako Bottase). Svůj Renault musel odstavit vedle trati a komisaři trénink na 13 minut přerušili. Z jeho vozu navíc unikly provozní kapaliny, které bylo třeba vyčistit z asfaltového povrchu. "Jsem celý od oleje," stěžoval si naštvaný Gasly, jenž jet v tu chvíli těsně za ním.
Poté se již pořadí na špici nezměnilo, piloti měli natankováno více paliva a soustředili se na delší jízdy. Nejrychlejším týmem 1. tréninku se stal Mercedes následován Red Bullem s půl sekundovou ztrátou, Ferrari je s dvousekundovým odstupem zatím až třetí. Vettel v posledních vteřinách stihl vyrobit hrubku a po smyku rozbít záď svého vozu.
That was NOT a good end to FP1 for Sebastian Vettel#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/7omwhyvwpe
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019Druhý trénink začíná ve 14:00 našeho času.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.