Alexander Albon se těší na testování, které bude následovat po posledním závodě sezóny. Chce si během něj hrát více s nastavením monopostu Red Bullu, aby na to mohl tlačit naplno a vyrovnat se svému týmovému kolegovi Maxovi Verstappenovi.
Thajský pilot během letní přestávky zažil povýšení, když z Toro Rosso přestoupil k Red Bullu, aby nahradil trápícího se Pierra Gaslyho. Mateřská stáj ho po boku Maxe Verstappena ponechá i příští rok, i když na něj stále dost ztrácí. To chce Albon ale brzy změnit.
"Stále nalézám ve voze oblasti, o nichž vím, že na nich potřebuji pracovat a zkrátka si na ně lépe přivyknout. Nicméně vím, že to také souvisí s časem stráveným na volantem a že jde o hraní si s různými věcmi," říká pilot Red Bullu.
"Zkrátka nalézt to místo uprostřed, kde se v autě budu cítit pohodlně, abych z něj mohl dostávat více výkonnosti. Vím, že to zabere nějakou dobu, to je ale také důvod, proč se těším na posezónní testování v Abú Zabí a také na naše předsezónní testy," pokračuje Albon.
"Samozřejmě, že to během závodního víkendu není jednoduché provádět mnoho změn, protože máte zkrátka omezený čas a s autem nemůžete moc experimentovat," vysvětluje nováček, jemuž v šampionátu s 84 body osmá příčka.
V kvalifikacích na Maxe ztrácí průměrně půl sekundy, nicméně to se podle něj bude snižovat: "Myslím, že jde opravdu celkově jen o ježdění. Jakmile na to ve voze budu moci začít tlačit, budu se cítit pohodlně. Pak se zlepší i časy."
"Já se snažím žít hodně v přítomnosti a nemyslet na věci kolem. Myslím, že musím zkrátka pokračovat ve zbytku sezóny a v příštím roce v tom, co dělám... stále jde o výsledky, které se počítají, a na to jsem se soustředil," dodává Albon, jenž svou budoucnost po příští sezóně zatím neřeší.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.