Alexander Albon se těší na testování, které bude následovat po posledním závodě sezóny. Chce si během něj hrát více s nastavením monopostu Red Bullu, aby na to mohl tlačit naplno a vyrovnat se svému týmovému kolegovi Maxovi Verstappenovi.
Thajský pilot během letní přestávky zažil povýšení, když z Toro Rosso přestoupil k Red Bullu, aby nahradil trápícího se Pierra Gaslyho. Mateřská stáj ho po boku Maxe Verstappena ponechá i příští rok, i když na něj stále dost ztrácí. To chce Albon ale brzy změnit.
"Stále nalézám ve voze oblasti, o nichž vím, že na nich potřebuji pracovat a zkrátka si na ně lépe přivyknout. Nicméně vím, že to také souvisí s časem stráveným na volantem a že jde o hraní si s různými věcmi," říká pilot Red Bullu.
"Zkrátka nalézt to místo uprostřed, kde se v autě budu cítit pohodlně, abych z něj mohl dostávat více výkonnosti. Vím, že to zabere nějakou dobu, to je ale také důvod, proč se těším na posezónní testování v Abú Zabí a také na naše předsezónní testy," pokračuje Albon.
"Samozřejmě, že to během závodního víkendu není jednoduché provádět mnoho změn, protože máte zkrátka omezený čas a s autem nemůžete moc experimentovat," vysvětluje nováček, jemuž v šampionátu s 84 body osmá příčka.
V kvalifikacích na Maxe ztrácí průměrně půl sekundy, nicméně to se podle něj bude snižovat: "Myslím, že jde opravdu celkově jen o ježdění. Jakmile na to ve voze budu moci začít tlačit, budu se cítit pohodlně. Pak se zlepší i časy."
"Já se snažím žít hodně v přítomnosti a nemyslet na věci kolem. Myslím, že musím zkrátka pokračovat ve zbytku sezóny a v příštím roce v tom, co dělám... stále jde o výsledky, které se počítají, a na to jsem se soustředil," dodává Albon, jenž svou budoucnost po příští sezóně zatím neřeší.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.