Pierre Gasly je po návratu do Toro Rosso jako politý živou vodou. Dostane v budoucnu šanci na reparát v top týmu?
O jezdecké rošádě, kterou během letošní sezony uskutečnil Red Bull se toho už namluvilo a napsalo spoustu. Nepřesvědčivého Pierre Gaslyho nahradil Alex Albon. Původně do konce sezony, mladý Thajec si však svými výkony řekl o smlouvu i na ročník 2020. Vše je o to pikantnější, že Gasly získal po svém návratu do Toro Rosso první pódium kariéry v královně motorsportu. Možná trošku paradoxně na úkor jezdce, jenž ho u Red Bullu nahradil. Albona totiž v samotném závěru brazilského závodu sestřelil Lewis Hamilton, čímž ho o možnost vystoupat mezi nejlepší tři připravil.
Na adresu svého pilotů se vyjádřil odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko. Zkušený manažer Francouze pochválil, ale neodpustil si jednou dost možná štiplavou poznámku. „Pierre se do toho znovu dostal, odjezdil skvělý závod, vždy jsme v něj měli důvěru, ale myslím, že v Red Bullu by se do toho tímto způsobem nedostal,“ stojí si Marko za rozhodnutím o jezdecké změně.
Rakušan si nicméně výkony všech svých oveček v Brazílii pochvaluje. Pravdou je, že nebýt již zmíněné kolize mezi Albonem a Hamiltonem, mohly být kompletní stupně vítězů v režii juniorského programu Red Bullu. „Naši jezdci byli skvělí. Max byl fenomenální, jeho předjíždění bylo fantastické. A taky Albon jel velmi dobře, do doby, než ho vytlačili z tratě. Ukázalo, se, že náš juniorský program funguje. Z mého pohledu se už těším na příští sezonu,“ je Marko optimistou.
Gaslyho výkony si pochvaluje rovněž šéf STR Franz Tost. „Věděli jsme, že se v něm stále skrývá potenciál. S naším autem jezdí opravdu dobře. V Brazílii předvedl parádní závod, dobře si hlídal pneumatiky, nepřehříval je. Měl to vždy pod kontrolou, když na něj Kimi začal vyvíjet tlak, tak prostě přidal pár desetin k dobru,“ chválí svého svěřence Tost,
Sám pilot tvrdí, že ze sebe v Red Bullu nedostal maximum potenciálu. Podle svého mínění jezdil tak na 80 procent. Dostane v budoucnu možnost k nápravě?
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.