Pierre Gasly je po návratu do Toro Rosso jako politý živou vodou. Dostane v budoucnu šanci na reparát v top týmu?
O jezdecké rošádě, kterou během letošní sezony uskutečnil Red Bull se toho už namluvilo a napsalo spoustu. Nepřesvědčivého Pierre Gaslyho nahradil Alex Albon. Původně do konce sezony, mladý Thajec si však svými výkony řekl o smlouvu i na ročník 2020. Vše je o to pikantnější, že Gasly získal po svém návratu do Toro Rosso první pódium kariéry v královně motorsportu. Možná trošku paradoxně na úkor jezdce, jenž ho u Red Bullu nahradil. Albona totiž v samotném závěru brazilského závodu sestřelil Lewis Hamilton, čímž ho o možnost vystoupat mezi nejlepší tři připravil.
Na adresu svého pilotů se vyjádřil odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko. Zkušený manažer Francouze pochválil, ale neodpustil si jednou dost možná štiplavou poznámku. „Pierre se do toho znovu dostal, odjezdil skvělý závod, vždy jsme v něj měli důvěru, ale myslím, že v Red Bullu by se do toho tímto způsobem nedostal,“ stojí si Marko za rozhodnutím o jezdecké změně.
Rakušan si nicméně výkony všech svých oveček v Brazílii pochvaluje. Pravdou je, že nebýt již zmíněné kolize mezi Albonem a Hamiltonem, mohly být kompletní stupně vítězů v režii juniorského programu Red Bullu. „Naši jezdci byli skvělí. Max byl fenomenální, jeho předjíždění bylo fantastické. A taky Albon jel velmi dobře, do doby, než ho vytlačili z tratě. Ukázalo, se, že náš juniorský program funguje. Z mého pohledu se už těším na příští sezonu,“ je Marko optimistou.
Gaslyho výkony si pochvaluje rovněž šéf STR Franz Tost. „Věděli jsme, že se v něm stále skrývá potenciál. S naším autem jezdí opravdu dobře. V Brazílii předvedl parádní závod, dobře si hlídal pneumatiky, nepřehříval je. Měl to vždy pod kontrolou, když na něj Kimi začal vyvíjet tlak, tak prostě přidal pár desetin k dobru,“ chválí svého svěřence Tost,
Sám pilot tvrdí, že ze sebe v Red Bullu nedostal maximum potenciálu. Podle svého mínění jezdil tak na 80 procent. Dostane v budoucnu možnost k nápravě?
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.