Pierre Gasly je po návratu do Toro Rosso jako politý živou vodou. Dostane v budoucnu šanci na reparát v top týmu?
O jezdecké rošádě, kterou během letošní sezony uskutečnil Red Bull se toho už namluvilo a napsalo spoustu. Nepřesvědčivého Pierre Gaslyho nahradil Alex Albon. Původně do konce sezony, mladý Thajec si však svými výkony řekl o smlouvu i na ročník 2020. Vše je o to pikantnější, že Gasly získal po svém návratu do Toro Rosso první pódium kariéry v královně motorsportu. Možná trošku paradoxně na úkor jezdce, jenž ho u Red Bullu nahradil. Albona totiž v samotném závěru brazilského závodu sestřelil Lewis Hamilton, čímž ho o možnost vystoupat mezi nejlepší tři připravil.
Na adresu svého pilotů se vyjádřil odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko. Zkušený manažer Francouze pochválil, ale neodpustil si jednou dost možná štiplavou poznámku. „Pierre se do toho znovu dostal, odjezdil skvělý závod, vždy jsme v něj měli důvěru, ale myslím, že v Red Bullu by se do toho tímto způsobem nedostal,“ stojí si Marko za rozhodnutím o jezdecké změně.
Rakušan si nicméně výkony všech svých oveček v Brazílii pochvaluje. Pravdou je, že nebýt již zmíněné kolize mezi Albonem a Hamiltonem, mohly být kompletní stupně vítězů v režii juniorského programu Red Bullu. „Naši jezdci byli skvělí. Max byl fenomenální, jeho předjíždění bylo fantastické. A taky Albon jel velmi dobře, do doby, než ho vytlačili z tratě. Ukázalo, se, že náš juniorský program funguje. Z mého pohledu se už těším na příští sezonu,“ je Marko optimistou.
Gaslyho výkony si pochvaluje rovněž šéf STR Franz Tost. „Věděli jsme, že se v něm stále skrývá potenciál. S naším autem jezdí opravdu dobře. V Brazílii předvedl parádní závod, dobře si hlídal pneumatiky, nepřehříval je. Měl to vždy pod kontrolou, když na něj Kimi začal vyvíjet tlak, tak prostě přidal pár desetin k dobru,“ chválí svého svěřence Tost,
Sám pilot tvrdí, že ze sebe v Red Bullu nedostal maximum potenciálu. Podle svého mínění jezdil tak na 80 procent. Dostane v budoucnu možnost k nápravě?
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.