 
            Pirelli věří, že test pneumatik, který bude následovat za dva týdny po Velké ceně Abú Zabí, týmy přesvědčí o kvalitách nově vyvinutých pneumatik pro sezónu 2020.
Vyzkoušet si je mohly již v Austinu, kde však bylo chladno a jezdci s nimi odjeli jen pár kol. Nové pneumatiky se proto týmům nezamlouvaly, a dokonce začaly usilovat o to, aby se příští rok na nich nic neměnilo.
"Nová konstrukce je navržena tak, aby fungovala při jiném tlaku. Koncept za touto konstrukcí, když jsme začali rozvíjet tento nápad, vznikl proto, že každý rok výkonnost aut roste, a my máme jedinou reakci, jediný nástroj při stejné konstrukci, je zvyšovaní tlaků," přibližuje šéf Pirelli Mario Isola.
"Pokud se chceme vyhnout nárůstu tlaků, pak musíme zkonstruovat pneumatiku, která má vyšší odolnost integrity. A to jsme udělali - nová konstrukce má tyto vlastnosti," obhajuje náročný vývoj nových pneumatik, které však týmy nyní chtějí zahodit.
"V Abú Zabí budeme mít čas podívat se na nastavení auta, na aerodynamické balíky vozů a poskytneme jim několik sad pneumatik, aby je řádně porovnali při různých úrovních směsí. A také chceme, aby zvážily odlišné tlaky pro rok 2019 a 2020. To je důležité pro to, aby byl test spolehlivý a porovnatelný, protože nové konstrukce musí být využívány odlišně," upozorňuje Isola.
"Když máte něco nového, tak to chvíli trvá pneumatiku pochopit a dostat z ní maximální výkonnost," chápe prvotní skepsi týmů. "Stává se to každý rok. Loni byli proti novým 2019 směsím, ale nakonec, šlo o vylepšení, protože letos máme méně puchýřů. A degradace nebyla vysoká, všechny tři směsi byly využívány téměř ve všech závodech, došlo na rozdílné strategie."
"Když se podíváte na současný produkt, funguje dobře. Ale myšlenka pro rok 2020 je taková, že máme pokrok ve směru nižších úrovních tlaků, menšího přehřívání a usilujeme také o širší pracovní rámec nových směsí," vyzdvihuje Isola přednosti nových pneumatik.
"Chceme, aby konstrukci pro rok 2020 v Abú Zabí řádně otestovaly, a po testu data zanalyzujeme. Týmy mají možnost požádat o změnu. Pokud 70 % z nich bude mít stejný názor, bude-li pro to technický důkaz, že letošní pneumatiky fungují z nějakého důvodu lépe než ty pro rok 2020, pak nemáme problém s tím zachovat letošní pneumatiky, protože jde o dobrý produkt. Nemělo by to smysl jít proti tomuto rozhodnutí.
Samozřejmě musíme pochopit, proč jsme jeden rok testovali, a pak dosáhli odlišných výsledků. To je důležité pro budoucnost. Jinak pokud v Abú Zabí potvrdíme pozitivní výsledky, které jsme zaznamenaly během našeho vývoje, půjdeme směrem pro rok 2020. Momentálně je homologovanou konstrukcí ta pro rok 2020, s ní tedy plánujeme jít do příští sezóny," dodává Isola.
 
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.