Vyšší konkurenceschopnost Red Bullu v Brazílii podle soupeřů nepramení z vylepšení motoru, který se v posledních závodech nezměnil. Ferrari si pochvaluje lepší nastavení a výkonnost v zatáčkách.
Rakouskému týmu se minulý víkend podařilo letos poprvé ovládnou kvalifikaci i závod, což dokládá jejich pokrok s vozem. Honda se letos hodně zlepšila, výkony motorů konvergují, poslední úspěchy jdou podle soupeřů ale spíše na vrub šasi RB15 a jeho nastavení.
"Byli tady silní, stejně jako byli silní v Mexiku, kde to ale neměli šanci ukázat. Rozhodně však nemůžete tvrdit, že to je celé dáno motorem," hodnotí technický ředitel Mercedesu James Allison.
Jak si to ale vysvětlit, když Red Bull byl po celý víkend rychlý i na rovinkách a v závěrečném 'dragsterském' souboji Lewis Hamilton nedokázal udolat stříbrného Pierra Gaslyho z Toro Rosso?
Who would've predicted THIS drag race before the race?!#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/slz2SdEcxt
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019"Mají stále stejný motor jako v minulých závodech. V Brazílii nemohli udělat pokrok. Nejsem si jistý tím, že jde o správný závěr," komentuje šéf Ferrari Mattia Binotto náhlý pokrok Hondy.
Podle něj Red Bull zkrátka našel takové nastavení, které mu umožňuje dosahovat vyšší maximální rychlosti, aniž by tomu museli obětovat výkonnost v zatáčkách. Ferrari jde v tomto ohledu podle něj opačným směrem - rychlost na rovinkách obětuje lepší přilnavosti v zatáčkách.
"Byli rychlí v celém kole - i na rovinkách, což musíme analyzovat. Když se ale ohlédnu za naší kvalifikací a srovnám ji s nimi, pak si myslím, že jsme v místem omezených přilnavostí téměř na jejich úrovni a velmi blízko na rovinkách, kde jsou více limitováni výkonem," pokračuje Binotto.
Double-trouble from the Bulls! 🐂#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/nKNE2qFpW3
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019"Možná je to vůbec poprvé, co jsme jim tak blízko tam, kde je omezení přilnavost. To ukazuje, že vůz Ferrari jde v nastavení jiným směrem, kdy zvýhodňuje zatáčky. Možná to je tedy všechno relativní. Pokud jsme na ně něco získali v zatáčkách, pak oni na nás teď určitě něco získali na rovinkách," vysvětluje šéf Ferrari.
To bylo na rovinkách (1. a 3. sektor) stále ze všech nejlepší, ale jejich náskok na Red Bull se smrskl již jen na 0,15 sekundy a na 0,3 s na Mercedes. "Sebastian byl v pohodě třetí, jezdil rychleji než Mercedes a další Red Bull. Charles by se po startu ze 14. místa dostal případně také na pódium, takže si myslím, že závod byl OK," vyzdvihuje Binotto pozitiva před tím, než se jeho piloti vzájemnou kolizí vyřadili.
Ten v několika duelech doplatil na špatnou strategii využívání energie, kdy se Hamilton na rovince kvůli vyčerpané baterii nemohl dostatečně bránit. Zastánci konspiračních teorií uvádějí, že Stříbrné šípy o zisku titulů jen omezují výkon své pohonné jednotky, aby ostatní vypadali lépe.
Ferrari u soupeřů stále čelí podezření z toho, že doplatil na poslední technické směrnice upravující využíváni oleje z chladicích systémů a měření průtoku paliva. FIA jim navíc po závodě zabavila palivový systém, který bude dále zkoumat - to učinila také u dalších dvou týmů. Pokud do Abú Zabí nepřijde s žádným prohlášením a případným trestem, pak všem nezbývá než předpokládat, že je vše v pořádku.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.